Znaleziska znajdują się w trzech różnych lokalizacjach. Na te pamiątki z przeszłości natrafiono podczas prac kanalizacyjnych, samo bowiem torowisko i jezdnia są budowane na głębokości, która już wielokrotnie była wcześniej przekopywana.
Na ulicy Krakowskiej znaleziono elementy bramy miejskiej. Zespół archeologów będzie teraz starał się odsłonić i zinwentaryzować pozostałości tego obiektu.
Natomiast nieco dalej, na skrzyżowaniu ulic Dietla i Stradomskiej, odkopano - o czym pisaliśmy - przyczółek Mostu Królewskiego, który był niegdyś przerzucony nad Starą Wisłą i łączył Stradom z Kazimierzem. Tutaj trzeba ręcznie odsłonić jego pozostałości, tak by specjaliści mogli dokładnie zinwentaryzować jego położenie i rozmiar.
Największy wpływ na dalsze prowadzenie robót będą miały z kolei odkryte piwnice kamienic, które ciągną się wzdłuż ul. Dietla, między ul. Stradomską a ul. św. Agnieszki. Znajdują się one w miejscu, gdzie planowana była budowa kanalizacji. By je zachować, niezbędne będzie wprowadzenie zmian w projekcie, co spowoduje wydłużenie prac na ul. Dietla. Jak informują urzędnicy, już dziś zakładają, że tramwaje nie będą mogły wrócić na tę ulicę wcześniej niż dopiero w październiku.
"W pełni szanując konieczność ochrony odkrytych zabytków, ZDMK i wykonawca przebudowy ściśle współpracują ze służbami konserwatorskimi. Wspólnie szukają rozwiązań, które zminimalizują wpływ badań archeologicznych na harmonogram prac, a jednocześnie pozwolą prowadzić prace archeologom" - informuje krakowski magistrat.
WIDEO: Krótki wywiad
- Nie pomogła im nawet Magda Gessler. Oto knajpy, które upadły
- 10 najszybciej wyludniających się miast w Małopolsce
- Jak w subtelny sposób wyśmiać Kraków? Oto najlepsze fraszki!
- Nie masz ubezpieczenia? Tyle zapłacisz za pomoc lekarzy
- Agresja, krzyki i wyprzedzanie na trzeciego. Tacy są polscy kierowcy
- Nową zakopianką pojedziemy tuż po wakacjach! [NOWE ZDJĘCIA]
