https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa łącznicy na Zabłociu idzie pełną parą

Marcin Karkosza
[video:http://get.x-link.pl/d09433ff-49d1-8b67-fe3c-e6bb79588d98,3306d2b3-27e7-339d-6fc7-860e2facb5b6,embed.html width:780 height:439 align:center]

Przystanki Zabłocie i Krzemionki mają zostać połączone dwiema gigantycznymi estakadami. Każda będzie miała około 600 m długości. Ich budowa już trwa.

- Prowadzone są prace przy 9 podporach. Łącznie ma być ich 30, a najwyższa będzie  miała wysokość 15 m - mówi Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych. 

Estakady zostaną przeprowadzone nad skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego oraz Powstańców Śląskich. Dzięki nim pociągi dojadą szybciej z Krakowa Głównego do stacji Kraków- Bonarka i dalej do Skawiny, Zakopanego oraz Oświęcimia, bo nie będą musiały już wjeżdżać na  stację w Płaszowie.

>> Zobacz także wizualizacje inwestycji

Najbliższe utrudnienia związane z budową estakady czekają krakowian 13 marca. Wtedy zamknięta zostanie estakada Obrońców Lwowa, nad skrzyżowaniem z ul. Wielicką. - Utrudnienia w okolicy skrzyżowania będą się zmieniać, ale prace zostały tak zaplanowane, aby w okresie Światowych Dni Młodzieży nie występowały żadne zmiany w organizacji ruchu aut - podkreśla Dorota Szalacha.

Jednocześnie PKP PLK budują nowe stacje kolejowe i przebudowują tory. Pierwsza nowa stacja powstaje na Zabłociu. Przystanek zostanie przesunięty o 50 metrów bliżej Wisły względem  starego, wyburzonego w zeszłym roku. Pasażerowie będą wychodzić na peron schodami z nowej hali przystankowej, zlokalizowanej pod torami. Obiekt już powstaje. 

W tym miejscu utrudnień  od  początku kwietnia muszą spodziewać się piesi. Zamknięte zostanie przejście pod nasypem, łączące ulice Traugutta i Lipową. - Będzie zamknięte ok. trzy miesiące, bo nasyp i przejście muszą zostać wydłużone - mówi Tomasz Wójcik, kierownik budowy z firmy Budimex, odpowiedzialnej za realizację inwestycji.

Drugi z nowych przystanków powstanie na Krzemionkach. Zamknięcie peronu przy torze nr 1 zaplanowane jest na 13 marca. Zmodernizowany obiekt zostanie przesunięty bliżej skrzyżowania ulic Powstańców Wielkopolskich i Wielickiej.

 

Źródło: Gazeta Krakowska

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
w Krakowie dzieją się budowlane rzeczy niewytłumaczalne logicznie, ktoś dewastuje Miasto, ktoś wykłada pieniądze a Kraków zaczyna przypominać straszydło miejskie
P
Podgórzanin
Istny HORROR, KTO to wymyślił i KTO zatwierdził? gra nie warta świeczki, skrócenie o 25 minut jazdy pociągiem a 2 miliardy wydane i zmasakrowana doszczętnie urocza zabytkowa dzielnica Krakowa,
K
Kaz34
Taka wizualizacja w dzisiejszych czasach to gimnazjum. Wstyd!
b
beat
Chyba przedszkole
M
Monia i Aga
Moze niech Miasto zajmie sie też rozładowaniem korków na Kamińskiego i od tej ulicy bocznych, bo rano i popołudniami 0,5 km jedzie sie kwadrans ! ciagle spóźniamy sie na przesiadki, a mamy 2...

dobrze byłoby też połączyć Puszkarska z Tischnera, jak nie drogą to choć nową linią komunikacyjną na tym odcinku - obecne poączenie jest okropnie uciazliwe
R
RyszardOchódzki
Mnie to nie zastanawia. "Im droższy jest ten miś, tym...?"
R
Rycho
Dla porzadku i przyzwoitości historycznej, chciałbym przypomnieć , że nazwa stacji kolejowej Krzemionki została wprowadzona w II-giej połowie XX wieku. Od powstania /jescze za czasów austriackich , przed wojną , za okupacji niemieckiej aż do lat 80 tych zawsze tp była stacja kolejowa : KRAKÓW - PODGÓRZE i należy ją przywrócić. Na marginesie : gdzie jest stowarzyszenie Podgórze.Boi sie telewizji z Krzemionek ?
a
aka
600 m ektakady nie zasługuje na przymiotnik "inwestycji gigantycznej", natomiast koszty realizacji sa zastanawiające....

 
p
pawelkra
a kierowcy cierpia w korkach ..przydalo by sie wrescie jakies protesty robic bo to jest masakra..obwodnica nie skonczona a oni paralizuja Krakow..pomyslec trzeba troche 

 
R
Rafał_
Czy przy okazji zostanie poprawiona estakada Obrońców Lwowa?

Jak można było na tak ruchliwej trasie zrobić estakade tylko w jednym kierunku??? Gdzie tu sens i logika???
a
aka
600 m ektakady nie zasługuje na przymiotnik "inwestycji gigantycznej", natomiast koszty realizacji sa zastanawiające....

 
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska