Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej - NOWE ZDJĘCIA
A co do nowej drogi. Trwa budowa połączenia drogowego pomiędzy ulicami Słomczyńskiego a Kuźnicy Kołłątajowskiej. Ten niewielki fragment infrastruktury jest konieczny, żeby można było dokończyć torowisko tramwajowe w kierunku Górki Narodowej.
Nowa ulica, która połączy ulice Słomczyńskiego i Kuźnicy Kołłątajowskiej będzie miała ok. 150 metrów długości i po jednym pasie w każdą ze stron. Po zachodniej stronie wybudowany zostanie trakt pieszy, który z uwagi na dużą różnicę wysokości będzie biegł serpentynami. Podobne rozwiązanie – ciąg dla pieszych poprowadzony serpentynami – powstanie po stronie wschodniej torowiska.
W początkowej fazie budowy łącznika drogowego realizowane są roboty ziemne. W dalszej kolejności wykonawca zajmie się infrastrukturą podziemną, która musi tam powstać zgodnie z projektem. Następnie rozpocznie się utwardzanie gruntu pod drogę i ciąg pieszy, roboty brukarskie i asfaltowanie. Zgodnie z planem, jeśli warunki pogodowe pozwolą, prace powinny się zakończyć jeszcze w tym roku. Po otwarciu połączenia drogowego między ulicami Słomczyńskiego na Kuźnicy Kołłątajowskiej wykonawca linii tramwajowej będzie mógł kontynuować roboty przy budowie betonowej konstrukcji i torowiska w kierunku Górki Narodowej.
Przypomnijmy, że pierwotnie ta inwestycja drogowa miała zostać zrealizowana przez dewelopera w ramach ostatniego etapu dużej inwestycji mieszkaniowej powstającej w tej części Górki Narodowej. Ten etap osiedla jeszcze nie powstał, dlatego aby nie wstrzymywać robót przy budowie linii tramwajowej ustalono, że budową łącznika zajmie się wykonawca inwestycji tramwajowej. W tym celu ZIM podpisał aneks do umowy z firmą Intercor, która pierwotnie zaproponowała kwotę ok. 10 mln zł za ten dodatkowy, nieplanowany wcześniej zakres robót. Po negocjacjach cenowych ustalono kwotę budowy łącznika drogowego wraz z traktem pieszym na kwotę blisko 5 mln zł.
Warto wiedzieć, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach P&R.
W ramach zadania budowanych jest aż 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową to szereg rozwiązań proekologicznych. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach projektu powstaje też nowy układ drogowy o charakterze osiedlowym.
Budowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne tam gdzie jest to konieczne dla zapewnienia komfortu mieszkańców.
Kraków. Wielkie zapadlisko w chodniku w pobliżu nowego osied...
- To była najbrzydsza ulica Krakowa. Pamiętacie jeszcze jak wyglądała?
- Malowniczy zakątek pod Krakowem: zamek, jezioro z zaporą i piękne drewniane chaty
- Chcesz zaoszczędzić? Wyjmij te urządzenia z gniazdka
- Horoskop jesienno-zimowy dla wszystkich znaków zodiaku
- Emerytury w październiku 2022. Takie przelewy będą dostawać emeryci po zmianach
- Najpopularniejsze imiona w tym roku w Krakowie. TOP 10 dla chłopców i dla dziewczynek
Nie będzie podwyżek ani dodatkowych benefitów dla pracowników
