FLESZ - Trzecia fala - ważne zmiany
Włoska firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) w ciągu kilku miesięcy w drugiej połowie ubiegłego roku zdążyła wyciąć niemal wszystkie drzewa na planowanej budowie trasy, zburzyć część nieruchomości i zniwelować na niektórych odcinkach teren pod budowę. GDDKiA pod koniec ubiegłego roku poinformowała, że opóźnienia w realizacji inwestycji oszacowano na ponad miliard złotych. Zerwano umowę z włoską firmą i wyznaczono nowy przetarg na kontynuacje zaczętych prac.
Firmy składają odwołanie
Pierwszy termin otwarcia ofert wyznaczony był na 8 lutego. Wcześniej jednak okazało się, że firmy zainteresowane wybudowaniem części trasy S7 zaczęły składać odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Jedną z nich była Mota Engil, która zwróciła uwagę na niejednoznaczne lub wewnętrznie sprzeczne zapisy, brak dostępu do dokumentacji projektowej, nierówne traktowanie wykonawców i nierealne do spełnienia terminy.
Z kolei spółka Budimex zwróciła uwagę na to, że GDDKiA obarcza wykonawcę prac odpowiedzialnością za ewentualne błędy w dokumentacji, na które nie ma wpływu.
Kraków. Budowa trasy S7 może być wstrzymana. Przesunięto prz...
W obu przypadkach Krajowa Izba Odwoławcza wyznaczyła terminy rozpraw ws. odwołań. Tuż przed zaplanowanymi datami obie firmy wycofały jednak odwołania. Kiedy wydawało się, że termin składania ofert będzie niezagrożony odwołanie złożyła trzecia firma Strabag, której również nie podobały się zbyt krótkie terminy wykonania prac i wniosła o ich wydłużenie.
Terminy będą znany po podpisaniu umowy
- Trzecia firma również wycofała odwołanie, więc termin otwarcia ofert planowany jest na 8 marca. Po otwarciu ofert może się okazać, że będziemy musieli dopytać poszczególne firmy o dodatkowe informacje. Po wybraniu wykonawcy inne firmy mogą odwołać się od tej decyzji, co w praktyce oznaczać może dalsze wydłużanie się terminy wykonania inwestycji. Z drugiej strony wybrana firma może zadeklarować, że wykona inwestycje w krótszym terminie niże przewidziany. Dokładne terminy podamy po podpisaniu umowy z wykonawcą - mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Według aktualnych informacji przekazanych przez GDDKiA odcinek 1 (pomiędzy węzłami Widoma i Raciborowice) ma być gotowy w ciągu 25 miesięcy od daty podpisania umowy, a odcinek 3 (czyli przebudowa ulicy Kocmyrzowskiej w Krakowie) w ciągu 34 miesięcy. Czas budowy odcinka w granicach miasta wynosi 34 miesiące od podpisania umowy. Do czasu prac budowlanych nie wliczają się miesiące zimowe.
Fragment S7 Widoma–Kraków będzie mieć 18,3 km długości. Ma być to trasa o przekroju 2x2 (na terenie powiatu krakowskiego) i 2x3 (w Krakowie) z pasami o szerokości 3,5 m oraz z pasami awaryjnymi – 2,5 m szerokości. Pas dzielący na terenie powiatu będzie mieć 12 m szerokości, a w Krakowie 5 m.
- Moda ślubna w latach 90. W takich sukniach kobiety wychodziły za mąż
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Tylko prawdziwe maseczki, przyłbice na Grunwald MEMY
- Kraków bogaty i biedny. Ranking krakowskich dzielnic według dochodów mieszkańców
- Nowa lista leków refundowanych. Najwięcej zmian dla pacjentów onkologicznych
- Zobaczcie, jak kiedyś wyglądały Dolne Młyny
