Lanie betonu miało odbyć się kilka dni wcześniej, ale przeszkodził deszcz. Dlatego roboty budowlane związane z betonowaniem estakad nad doliną potoku Sudoł odbyły się w nocy z 13 na 14 czerwca.
Nad doliną potoku Sudoł powstają estakady tramwajowo-drogowa i drogowa, które pozwolą przenieść ruch w kierunku północnym ponad ulicę Nad Sudołem. Ta jest obecnie nieprzejezdna i zostanie przywrócona zaraz po zakończeniu realizacji estakad. Wykonawca zapewnia, że będzie się starał zrealizować konieczny zakres prac w taki sposób, by udrożnić ulicę Nad Sudołem jak najszybciej.
Warto wiedzieć, że linii tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, 3 parnikgi P+R i aż 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. W ramach inwestycji powstaje nowy układ drogowy głównie o charakterze osiedlowym.
Budowa Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne tam gdzie jest to konieczne dla zapewnienia komfortu mieszkańców. Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową to szereg rozwiązań proekologicznych. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona.
FLESZ - 5-dniowy tydzień pracy odejdzie do lamusa?

- Gdzie na szybki wypad z Krakowa? TOP 10 urokliwych miejsc z dala od zgiełku
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogromne podwyżki płac w Krakowie i Małopolsce. Kto dostał najwięcej?
- Miss Małopolski 2022 wybrana! Koronę założyła Aleksandra Budnik z Nowego Sącza
- Wielkie wykopy. Totalna zmiana krajobrazu na północy Krakowa