https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej. Są efekty nocnego lania betonu nad doliną Sudołu

Piotr Rąpalski
Budowa tramwaju do Górki Narodowej. Na pierwszej z estakad nad doliną Sudołu w nocy wylano beton. Wykonawca przygotowuje też dojazdy do estakady, wzmacniana jest nawierzchnia, wkrótce układane będą pierwsze warstwy nawierzchni asfaltowej.

Lanie betonu miało odbyć się kilka dni wcześniej, ale przeszkodził deszcz. Dlatego roboty budowlane związane z betonowaniem estakad nad doliną potoku Sudoł odbyły się w nocy z 13 na 14 czerwca.

Nad doliną potoku Sudoł powstają estakady tramwajowo-drogowa i drogowa, które pozwolą przenieść ruch w kierunku północnym ponad ulicę Nad Sudołem. Ta jest obecnie nieprzejezdna i zostanie przywrócona zaraz po zakończeniu realizacji estakad. Wykonawca zapewnia, że będzie się starał zrealizować konieczny zakres prac w taki sposób, by udrożnić ulicę Nad Sudołem jak najszybciej.

Warto wiedzieć, że linii tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, 3 parnikgi P+R i aż 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. W ramach inwestycji powstaje nowy układ drogowy głównie o charakterze osiedlowym.

Budowa Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne tam gdzie jest to konieczne dla zapewnienia komfortu mieszkańców. Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową to szereg rozwiązań proekologicznych. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona.

FLESZ - 5-dniowy tydzień pracy odejdzie do lamusa?

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska