FLESZ - Wysokie ceny paliw. Polacy wybierają rowery

- Na pętli Krowodrza Górka realizowane są roboty ziemne i torowe. Po przebudowie stara pętla będzie miała zmieniony układ. Powstaje też nowe torowisko w kierunku Górki Narodowej. Na tym odcinku również powstają chodniki i ścieżki rowerowe, układ ulic pomiędzy Opolską a Fieldorfa Nila, m.in. do obsługi parkingu park&ride - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.
W ramach prac na pętli powstaną też tory, do których w przyszłości będzie można dobudowywać linię tramwajową w kierunku osiedla Azory.
Na odcinku od ul. Bratysławskiej do pętli "Krowodrza Górka" prowadzone są roboty ziemne, drogowe i torowe, w ramach których przebudowywane jest torowisko, powstaje droga technologiczna, ciągi pieszo-rowerowe, przebudowywane jest skrzyżowanie ulic Fieldorfa Nila i Krowoderskich Zuchów (będzie tam rondo).
Kraków. Armagedon na Krowodrzy Górce z powodu budowy linii t...
Trasa tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. Przy ul. Opolskiej zaplanowano w sumie aż trzy obiekty inżynierskie, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd tramwajom. Powstaje tam tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej, a także dwie estakady. Jedna z nich przeznaczona jest dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej zostanie wzniesiony podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem w ciągu ul. Opolskiej.
W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej powstaną 23 perony tramwajowe. Zaplanowano trzy parkingi park&ride: przy pętli końcowej "Górka Narodowa", przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego.
Budowa trasy tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć w grudniu 2022 r., a koszt zadania szacowano na 327 mln zł. Problemy z uzyskaniem ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID), pandemia, a ostatnio wojna w Ukrainie spowodowały, że trzeba liczyć się z opóźnieniami robót i większym kosztem. W zimie w urzędzie przyznawali, że trzeba spodziewać się finalizacji prac w 2023 r. Obecnie urząd podaje, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.
- Oto najbardziej nieokiełznany park kieszonkowy w Krakowie. Królują w nim... chwasty!
- Wyjątkowe i bardzo tanie domy do remontu wystawione na sprzedaż w Małopolsce!
- Ogrody Sióstr Klarysek. Zobaczcie sami, jak tam pięknie ZDJĘCIA
- Masny Ben w klubie Energy2000, czyli grube balety w przytkowickiej dyskotece
- Trasa Łagiewnicka wygląda na gotową. Kiedy pojedziemy nową drogą?