Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wielkie wykopy na Krowodrzy Górce. Powstaje nowa linia tramwajowa, pętla i drogi [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa przebudowa pętli tramwajowej na Krowodrzy Górce.
Trwa przebudowa pętli tramwajowej na Krowodrzy Górce. Piotr Tymczak/ ZIM Kraków
Trwają prace związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej. W ramach inwestycji w ostatnim czasie prowadzone są m.in. intensywne roboty na Krowodrzy Górce. Przebudowywana jest tam pętla tramwajowa, powstają też nowe drogi.

FLESZ - Wysokie ceny paliw. Polacy wybierają rowery

od 16 lat

- Na pętli Krowodrza Górka realizowane są roboty ziemne i torowe. Po przebudowie stara pętla będzie miała zmieniony układ. Powstaje też nowe torowisko w kierunku Górki Narodowej. Na tym odcinku również powstają chodniki i ścieżki rowerowe, układ ulic pomiędzy Opolską a Fieldorfa Nila, m.in. do obsługi parkingu park&ride - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

W ramach prac na pętli powstaną też tory, do których w przyszłości będzie można dobudowywać linię tramwajową w kierunku osiedla Azory.

Na odcinku od ul. Bratysławskiej do pętli "Krowodrza Górka" prowadzone są roboty ziemne, drogowe i torowe, w ramach których przebudowywane jest torowisko, powstaje droga technologiczna, ciągi pieszo-rowerowe, przebudowywane jest skrzyżowanie ulic Fieldorfa Nila i Krowoderskich Zuchów (będzie tam rondo).

Kraków. Armagedon na Krowodrzy Górce z powodu budowy linii t...

Trasa tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. Przy ul. Opolskiej zaplanowano w sumie aż trzy obiekty inżynierskie, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd tramwajom. Powstaje tam tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej, a także dwie estakady. Jedna z nich przeznaczona jest dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej zostanie wzniesiony podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem w ciągu ul. Opolskiej.

W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej powstaną 23 perony tramwajowe. Zaplanowano trzy parkingi park&ride: przy pętli końcowej "Górka Narodowa", przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego.

Budowa trasy tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć w grudniu 2022 r., a koszt zadania szacowano na 327 mln zł. Problemy z uzyskaniem ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID), pandemia, a ostatnio wojna w Ukrainie spowodowały, że trzeba liczyć się z opóźnieniami robót i większym kosztem. W zimie w urzędzie przyznawali, że trzeba spodziewać się finalizacji prac w 2023 r. Obecnie urząd podaje, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska