https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zaawansowane prace na budowie pętli tramwajowo-autobusowej na Wzgórzach Krzesławickich. Widać już fragmenty torów. Kiedy koniec prac?

Marcin Banasik
Nowa pętla ma być większa niż dotychczas i zyska zadaszenie oraz po dwa 65-metrowe perony dla wsiadających i wysiadających
Nowa pętla ma być większa niż dotychczas i zyska zadaszenie oraz po dwa 65-metrowe perony dla wsiadających i wysiadających Marcin Banasik
Mieszkańcy wschodniej części Krakowa od 1,5 roku żyją bez pętli tramwajowej. Mimo, że tramwaje dojeżdżają do pobliskiego przystanka "Jarzębiny" uciążliwość komunikacyjna dalej mocno doskwiera pasażerom. Na placu budowy widać już m.in. mury oporowe i prefabrykaty, na których montowane są szyny. Wciąż trwają też prace ziemne. Maja się one zakończyć jesienią tego roku.

Pętla ma zostać oddana do użytku jesienią 2025 roku

Trwa rozbudowa pętli tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich. Będzie ona większa niż dotychczas i zyska zadaszenie oraz po dwa 65-metrowe perony dla wsiadających i wysiadających.

– Wewnątrz pętli znajdzie się terminal autobusowy z czterema peronami, piętrowym parkingiem dla rowerów i budynkiem użytkowym, w którym znajdzie się m.in. poczekalnia ze strefą gastronomiczną, toalety, dyspozytornia ruchu oraz zaplecze dla motorniczych i kierowców – podkreślał w rozmowie z nami Mirosław Podraza, dyrektor regionu w firmie Gülermak. Nowa infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności i objęta monitoringiem.

Przebudowa u. Kocmyrzowskiej

Tuż obok przebudowywana jest ul. Kocmyrzowska. Przypomnijmy, że kontrakt polegający na rozbudowie tej drogi na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizacji torowiska, przebudowie i powiększeniu pętli tramwajowej, a także budowie i przebudowie infrastruktury sieci podziemnych realizowany jest na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gulermak wynosi 55,72 mln zł.

Fragment czwartej obwodnicy drogowej miast

Ulica Kocmyrzowska zapewnia połączenie pomiędzy już rozbudowaną drogą wojewódzką nr 776 w gminie Kocmyrzów-Luborzyca, a aktualnie budowaną drogą ekspresową S7, która stanowić będzie fragment czwartej obwodnicy drogowej miasta. Tym samym jest ważnym elementem podstawowego układu drogowego w północno-wschodniej części miasta, istotnym również w sieci drogowej województwa. W związku z tym od wielu lat planowana była jej rozbudowa na odcinku od węzła Grębałów na wschodniej obwodnicy do dwupasmowej drogi wojewódzkiej w miejscowości Prusy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Papież Leon XIV: „Pokój dla całego świata"

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska