FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy
W ramach inwestycji powstają obiekty inżynierskie: most na rzeką Białuchą i przepust na potoku Bibiczanka. Sukcesywnie wykonywane są poszczególne segmenty konstrukcji oporowych, widać to szczególnie bliżej Górki Narodowej, gdzie blisko zabudowy mieszkaniowej powstaje tzw. wanna betonowa, po której będzie poruszać się tramwaj.
Kontynuowane są też roboty ziemne. Takie prace szczególnie widoczne są powyżej ul. Banacha, w kierunku przyszłej pętli tramwajowej, gdzie wykonawca przygotowuje teren pod budowę torowiska i układu drogowego do obsługi parkingu park&ride i terminalu autobusowego.
Duży ruch ekip budowlanych widać też w rejonie ul. Opolskiej. Tam na odcinku od pętli „Krowodrza Górka” do ul. Pachońskiego wykonawca – firma Intercor – skupia się na budowie i przebudowie podziemnej infrastruktury technicznej.
Przypomnijmy, że linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona.
Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic: H. Pachońskiego, Siewnej, Bociana. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).
Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Zgodnie z kontraktem wykonawca ma 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Celebryci pokochali śluby w górach! Zobaczcie kto i gdzie się żenił
- Budowa nowego odcinka S7 na północ od Krakowa. Koniec prac coraz bliżej
- Pseudografficiarze niszczą Kraków. Czy to również efekt pandemii? [ZDJĘCIA]
