FLESZ - Rachunki za prąd idą w górę
Za budowę nowej linii tramwajowej wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich. Przyznają tam, że w ramach przedsięwzięcia najpoważniejsze obecnie prace prowadzone są w rejonie ul. Opolskiej, gdzie trwają roboty związane z przełożeniem podziemnej infrastruktury technicznej w zakresie sieci teletechnicznej i telekomunikacyjnej, gazowej, wodno–kanalizacyjnej, CO oraz sieci energetycznych wysokiego, średniego i niskiego napięcia.
Wykonywane są m.in. przewierty pod ulicą Opolską dla sieci wysokiego napięcia, a także przewierty dla ciepłociągu na północnej, zamkniętej nitce ulicy Opolskiej oraz w rejonie ulicy Nad Sudołem. W rejonie ulicy Opolskiej trwa też budowa konstrukcji oporowych dla estakady drogowo-tramwajowej
- informują w ZIM.
Kraków. Przełomowy krok na budowie Trasy Łagiewnickiej. Prze...
Ponadto, prowadzone są prace przy budowie obiektów inżynierskich:
- - mostu na rzece Białucha – wykonywane są podpory mostu,
- - konstrukcji oporowych na Górce Narodowej – wykonywane są poszczególne segmenty tzw. rynny betonowej, którą będzie poruszać się tramwaj,
- - przepustu na potoku Bibiczanka.
Wykonawca prowadzi też prace związane z budową i przebudową instalacji podziemnych m.in. w rejonie ulic Pachońskiego, Białoprądnickiej, Górnickiego i Bociana.
Prowadzone są również prace na Górce Narodowej polegające na przygotowaniu teren pod budowę torowiska oraz drogi (odhumusowanie terenu oraz wykopy).
- Ponadto w 75 procentach zostały wykonane prace związane z przełożeniem potoku Sudół wraz z umocnieniem dna oraz skarp potoku - informują w ZIM. - W zakresie prac porządkowych oraz ogólnobudowlanych wykonawca przeprowadził wycinkę drzew i krzewów w na poziomie 80 procent planowanej do wycinki roślinności oraz dokonał wyburzenia i rozbiórki obiektów na poziomie 70 procent - dodają.
Ponad 5-kilometrowa trasa na Górkę Narodową pozwoli na przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych dla aut w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość zadania to 327 mln zł. Inwestycja potrwa dwa lata.
- Chcesz zaoszczędzić? Wyjmij te urządzenia z gniazdka
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Zarobki w wojsku. Tyle zarabiają teraz żołnierze od szeregowego do generała
- Ciepło, ale oszczędnie. 9 porad, jak obniżyć rachunki za ogrzewanie
- Tak wyglądał krakowski Kazimierz zaledwie 60 lat temu
