https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budują linię tramwajową na Górkę Narodową. Powstaje most, betonowa rynna i przekładają potok. Zobacz postępy prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej ma potrwać dwa lata.
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej ma potrwać dwa lata. Anna Kaczmarz
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Najpoważniejsze roboty prowadzone są w rejonie ul. Opolskiej. Powstają też m.in. most na rzece Białucha, konstrukcje oporowe na Górce Narodowej, czy przepust na potoku Bibiczanka. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postępy prac na budowie. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. 

FLESZ - Rachunki za prąd idą w górę

Za budowę nowej linii tramwajowej wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich. Przyznają tam, że w ramach przedsięwzięcia najpoważniejsze obecnie prace prowadzone są w rejonie ul. Opolskiej, gdzie trwają roboty związane z przełożeniem podziemnej infrastruktury technicznej w zakresie sieci teletechnicznej i telekomunikacyjnej, gazowej, wodno–kanalizacyjnej, CO oraz sieci energetycznych wysokiego, średniego i niskiego napięcia.

Wykonywane są m.in. przewierty pod ulicą Opolską dla sieci wysokiego napięcia, a także przewierty dla ciepłociągu na północnej, zamkniętej nitce ulicy Opolskiej oraz w rejonie ulicy Nad Sudołem. W rejonie ulicy Opolskiej trwa też budowa konstrukcji oporowych dla estakady drogowo-tramwajowej

- informują w ZIM.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej przekopano ostatni z tuneli między ulicami Ludwisarzy i Tokarską.

Kraków. Przełomowy krok na budowie Trasy Łagiewnickiej. Prze...

Ponadto, prowadzone są prace przy budowie obiektów inżynierskich:

  • - mostu na rzece Białucha – wykonywane są podpory mostu,
  • - konstrukcji oporowych na Górce Narodowej – wykonywane są poszczególne segmenty tzw. rynny betonowej, którą będzie poruszać się tramwaj,
  • - przepustu na potoku Bibiczanka.

Wykonawca prowadzi też prace związane z budową i przebudową instalacji podziemnych m.in. w rejonie ulic Pachońskiego, Białoprądnickiej, Górnickiego i Bociana.

Prowadzone są również prace na Górce Narodowej polegające na przygotowaniu teren pod budowę torowiska oraz drogi (odhumusowanie terenu oraz wykopy).

- Ponadto w 75 procentach zostały wykonane prace związane z przełożeniem potoku Sudół wraz z umocnieniem dna oraz skarp potoku - informują w ZIM. - W zakresie prac porządkowych oraz ogólnobudowlanych wykonawca przeprowadził wycinkę drzew i krzewów w na poziomie 80 procent planowanej do wycinki roślinności oraz dokonał wyburzenia i rozbiórki obiektów na poziomie 70 procent - dodają.

Ponad 5-kilometrowa trasa na Górkę Narodową pozwoli na przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych dla aut w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość zadania to 327 mln zł. Inwestycja potrwa dwa lata.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek
29 stycznia, 13:50, Augusta:

Nie wydaje mi się, żeby to były "wybryki finansowe". To jest akurat realna potrzeba mieszkanców północy krakowa, na którą władze miasta wreszcie odpowiedziały. Podobne narzekania słyszy sie czasem w zwiazku z pozostalymi inwestycjami i ja szczerze mówiąc troche tego nie rozumiem. Oczywiscie, trzeba patrzec na rece włodarzom i wykonawcom, ale kwestionowanie potrzeby realizowania tych inwestycji nie miesci mi sie w glowie. Północ Krakowa i jego mieszkańcy tylko na tym zyskają, reszta miasta koniec końców też.

Dokładnie. Tu się rozchodzi o coś więcej niż tramwaj, to jest cały zespół zmian i dużych realizacji w okolicach obu Pradników. I żeby efekt końcowy zobaczyć, trzeba trochę uruchomić wyobraźnie i popatrzec w przód. Co więcej - będą utrudnienia, będzie ich dużo, pewnie będą uciązliwe i potrwają swoje. Ale za tym wszystkim stoi dobro i komfort obecnych i przyszlych mieszkancow.

A
Augusta

Nie wydaje mi się, żeby to były "wybryki finansowe". To jest akurat realna potrzeba mieszkanców północy krakowa, na którą władze miasta wreszcie odpowiedziały. Podobne narzekania słyszy sie czasem w zwiazku z pozostalymi inwestycjami i ja szczerze mówiąc troche tego nie rozumiem. Oczywiscie, trzeba patrzec na rece włodarzom i wykonawcom, ale kwestionowanie potrzeby realizowania tych inwestycji nie miesci mi sie w glowie. Północ Krakowa i jego mieszkańcy tylko na tym zyskają, reszta miasta koniec końców też.

G
Gość

To nie jest rozmach to jest co najwyżej rozgrzebanie.

G
Gość

Krakowska polityka zadłużania miasta ..wszyscy zadowoleni z efektów mimo iż to mieszkańcy będą spłacać te wybryki finansowe w czasie kryzysu

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska