https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Bulwary czeka przebudowa. Miasto ma koncepcję zagospodarowania nabrzeża Wisły [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
We wtorek, 16 października, zaprezentowano projekt rewitalizacji bulwarów wiślanych „Wisła łączy”. Plan zakłada spójne zagospodarowanie nie tylko najbliższego otoczenia Wisły, ale i jej przyległych dopływów tak, by połączyć w nowy sposób całe miasto.

O szczegółach nowego planu dla bulwarów poinformował dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej Piotr Kempf. Zwrócił uwagę na to, że bulwary wiślane stanowią nie tylko jedno z najpopularniejszych miejsc wypoczynku oraz rekreacji w Krakowie, ale także są bardzo chętnie wykorzystywane przez rowerzystów, rolkarzy i pieszych jako alternatywna trasa komunikacyjna.

W związku z tym wzdłuż Wisły miasto planuje wprowadzenie pasa zieleni poprzez rozdzielenie ruchu pieszego od rowerowego, stworzenie nowych miejsc do wypoczynku z widokiem na Wisłę, a także zastosowanie wysokiej jakości materiałów, podkreślających prestiż tego wyjątkowego miejsca.

W pierwszej kolejności ma zostać odnowiona część bulwaru od mostu Dębnickiego po Grzegórzki. Podstawowy pomysł jest taki, by zwęzić obecne asfaltowe alejki dla pieszych nad Wisłą, obok nich umieścić pas zieleni i ławki oraz małą architekturę, następnie wykonać osobne trasy rowerowe; pozostałaby zieleń wzdłuż murów przeciwpowodziowych. Tak ma być od Salwatora do stopnia Dąbie. Pierwsze prace mogłyby się rozpocząć po wakacjach przyszłego roku.

- Mieszkańcy zwracają uwagę, że na bulwarach dochodzi do konfliktowych, niebezpiecznych sytuacji związanych z użytkowaniem alejek przez pieszych i rowerzystów. Stąd pomysł, by rozdzielić ruch jednych i drugich - zaznacza dyr. Kempf.

Projekt zakłada również połączenie bulwarów z jej dopływami. W planach jest m.in. stworzenie tras pieszo-rowerowych oraz kajakowych wzdłuż Rudawy, Wilgi, Prądnika, Białuchy i Dłubni. Ciągłość ma zostać zapewniona też poprzez budowę kilku kładek oraz przystani. Co 500 metrów mają powstać kameralne miejsca do wypoczynku w otoczeniu dzikiej przyrody. Plan przewiduje budowę kładek nad Wisłą Kazimierz - Ludwinów, Salwator - Dębniki. Mają też powstać mniejsze kładki na rzekach dopływających do Wisły. Powstać ma również sześć stacji park&bike. Koszt całego projektu (bez kładek na Wiśle) w ciągu pięciu lat ma pochłonąć ok. 100 mln zł.

W przyszłym roku ma już być gotowy projekt rewitalizacji bulwarów, który będzie konsultowany z mieszkańcami. W porozumieniu z nimi zostaną także wskazane ewentualne miejsca komercyjne (gastronomia, sklepy, przestrzenie wystawiennicze) i plaże (jest np. pomysł plaży w Nowej Hucie).

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
babcia malina
Ostatnie miski pieroGów zostaną wydane w piątek przed północą. Następna okazja już za 5 lat. Aha, pamiętajcie o Gratisowych karnetach od pryncypała.
s
stop zamurowywaniu Krakowa
co to kolejne apartamentowce postawią?
f
fg
Wspólna przestrzeń dla rolkarzy i rowerzystów? Chory pomył. Rolkarze jeżdżą "rozwaleni" na całą szerokość utrudniając przejazd...
d
dobre
bo szkoda by ktoś plany zniweczył.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska