https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Chcą dobrego zarządzania, nie tworzenia nowych jednostek w urzędzie

Piotr Tymczak
Mieszkańcy narzekają, że ZIKiT m.in. nadmiernie zasłupkował ulice
Mieszkańcy narzekają, że ZIKiT m.in. nadmiernie zasłupkował ulice Andrzej Banaś
Tak mieszkańcy, jak i radni podkreślają, że sama likwidacja ZIKiT i powołanie nowej jednostki nie załatwi problemu. Oczekują lepszej polityki transportowej miasta.

- Mnożenie gminnych jednostek nie polepszy zarządzania, bo zarządzają ludzie, a nie nazwa - przekonywała mieszkanka Krakowa Agnieszka Madeja, podczas wczorajszej dyskusji na sesji Rady Miasta poświęconej likwidacji Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Przypomnijmy, że plan jest taki, by po likwidacji ZIKiT jego obowiązki w zakresie bieżących remontów i transportu przejęła nowa jednostka Zarząd Transportu Publicznego. Zarząd Inwestycji Miejskich ma odciążyć ZIKiT przejmując inwestycje budowlane. Część zadań przejdzie też do Zarządu Zieleni Miejskiej. Ma również powstać nowy Wydział Transportu w strukturze Urzędu Miasta Krakowa.

**CZYTAJ WIĘCEJ:

Kraków. Zbyt szybka likwidacja ZIKiT, PiS chce więcej czasu

**

- Prezydent niczym reżyser w Bollywood proponuje kolejną reinkarnację ZIKiT. Realizowane przez tę jednostkę zadania mają być przeniesione do trzech innych. Słyszymy, że ta regulacja jest bez wpływu na wydatki miasta, nie zwiększa zatrudnienia. Jak to jest możliwe? - pytała Agnieszka Madeja. Zwracała uwagę, że przecież przy okazji tworzenia nowych jednostek powstaną nowe loga, pojazdy, szyldy, pieczątki, trzeba będzie kupić nowe pojazdy, papier, zamówić wizytówki. - Zamiast jednego dyrektora będziemy mieć trzech nowych, zamiast pięciu wicedyrektorów - piętnastu. Wszystko zmierza do tego, aby znajomi, którzy nie mają pracy, ją dostali. ZIKiT zostanie ukarany, a osoby, które nim zarządzają, nadal będą pracować. Ukarzemy budę, bo szczeka w niej pies - dodała Agnieszka Madeja.

Mieszkańcy i radni wymieniali wpadki ZIKiT, m.in. fatalny stan torowisk, nakładające się na siebie remonty, zmiany w strefie płatnego parkowania (i wynikająca z tego „słupkoza” oraz likwidacja miejsc parkingowych) czy opóźniające się ważne inwestycje transportowe.

Nowy dyrektor ZIKiT Marcin Hanczakowski wyjaśniał: - Proponowane zmiany to nie lifting, a rozwiązania, jakie nie funkcjonowały na terenie Krakowa. Nowe jednostki staną się bardziej wyspecjalizowane, będzie większa odpowiedzialność za poszczególne obszary działania.

**CZYTAJ WIĘCEJ:

Koniec Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Prezydent zapowiedział reorganizację jednostki

**

Radni PiS zdecydowali, by w przyszłym tygodniu nie doszło do drugiego, decydującego czytania uchwał likwidujących ZIKiT. Ich zdaniem, kpiną jest tygodniowa dyskusja na ten temat. - Nie było wymaganych konsultacji w tej sprawie. Nie możemy dążyć po trupach do celu. Nie chcemy zmieniać ZIKiT-u dla samej zmiany, chcemy rozwiązać problemy towarzyszące tej jednostce - zaznacza Włodzimierz Pietrus, szef klubu PiS.

W projekcie uchwał powołujących ZTP oraz likwidujących ZIKiT terminem powstania nowej jednostki jest 1 września, a pełna reorganizacja potrwa do końca roku. Radni PO uważają, że skoro podjęto decyzję o likwidacji, to powinno się to stać jak najszybciej. - Przesunięcie drugiego czytania może spowodować, że cała sprawa się opóźni. A powinniśmy to załatwić w tej kadencji - zaznaczył radny Wojciech Wojtowicz (PO). Przypomniał, że gdy 10 lat temu powstawał ZIKiT, radni byli przeciwni łączeniu w jednej jednostce kompetencji Zarządu Dróg i Komunikacji z Krakowskim Zarządem Komunalnym. - Wtedy prezydent mówił, że to dobry pomysł, że jednostka podoła. Okazało się, że jednak nie. Chcę wierzyć, że obecna zmiana nie ma na celu roszad personalnych, a interes miasta - dodał radny Wojtowicz.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Komentarze 32

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jeje
Nie idzie w parze to poczytaj komentarze dotyczące Zarządu Zieleni Miejskiej. Sam się powołał. Nie, powołał go Majchrowski i super działa.
J
JK
To nie głosuj na Majchrowskiego, ale odpuść innym swoje mądrości. Każdy głosuje jak chce. Ja na Majchrowskiego, bo chcę kontynuacji. I tyle
j
jeje
I kto niby będzie tą nową władzą - chory na władzę Gibała lub panna z PiS, która miasto zna jedynie z Internetu? Dziękuję. Wolę Majchrowskiego.
g
gw
W takim przypadku w Krakowie zostanie 40 tys mieszkańców
q
qeg
Radni powinni szybko zlikwidować miejską spółkę parkingową zanim zostaną im postawione zarzuty karne niegospodarności w wielkim rozmiarze z powodu wydatkowania wielomilionowych nieuzasadnionych kosztów funkcjonowania niepotrzebnego pośrednika w inkasowaniu opłat za parkowanie
Radni powołali ową spółkę ,argumentując ,że spółka będzie pobierała opłaty za parkowanie i z nich wybuduje parkingi .Tymczasem od początku było wiadomo ,że jest to sprzeczne z prawem założenie i powołanie spółki w tym celu jest niczym nieuzasadnione ,skoro ustawa wyraźnie upoważnia do pobierania opłat za parkowanie zarządcę lub zarząd dróg ,czyli ZIKiT ,który obsługą strefy zajmował się przez kilka lat ,tak jak nakazuje ustawa .
Radni powołali ową spółkę bo argumentowali ,że ZIKiT rzekomo sobie nie radził z zarządzaniem strefą płatnego parkowania i budową parkingów .Tymczasem uprzednio radni i urzędnicy postanowili ,że własnie ZIKiT przejmie obsługę strefy od prywatnej spółki ,która się tym zajmowała od ponad 20 lat bo rzekomo ZIKiT miał to robić lepiej. Następnie okazało się ,że zdaniem radnych ZIKiT jednak sobie nie radzi i radni postanowili ,że strefę płatnego parkowania lepiej niż ZIKiT będzie obsługiwała ........spółka . Następnie nowopowołana spółka zamiast sama obsługiwać strefę płatnego parkowania wszystko co się dało zleciła podwykonawcom . Po co ,więc ta spółka ,odpowiedzcie nam radni bo w tle są dziesiątki milionów kosztów wydanych na funkcjonowanie spółki parkingowej a radni na spółkę z grupą urzędników robią sobie nieodpowiedzialne eksperymenty za pieniądze podatników !
Po 2 latach chciano wprawdzie spółkę zlikwidować za ...brak efektów ,ale nie zrobiono tego ,być może dlatego ,że znaleźli tam zatrudnienie wyrzuceni kiedyś z pracy byli pracownicy Jana T. i ....radny .
Teraz ciekawi mnie w jaki sposób radni będą się z tej rażącej tłumaczyć w prokuraturze ,bo mam nadzieję ,że gdy prezydentem zostanie Małgorzata Wasserman to ujawni wszystkie przekręty radnych i urzędników oraz wyjaśni prawdziwe powody powołania niepotrzebnej miejskiej spółki parkingowej oraz powsadza winnych do więzienia ,czyli tam gdzie jest miejsce dla przestępców.
A
Anty:((((
Majchrowski już dobrze przemyślał podzielenie ZiKiTu, tak żeby jego kolesie mieli dobre posadki, a ty ciemny ludzie głosuj na kolesi i dziadka.
G
Grzegorz50
No przeca to nie idzie ze sobą w parze
B
Burmistrz Nowej Huty
a takze nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic oraz przedluzenia linii autobusowej 482 do Os.Piastow
r
radosny świr
Dokładnie, 100% racji. Prawo respektuje się tylko wówczas, gdy grozi bezwzględna kara finansowa. I nie ma odwołań, żali czy „obiecuję, to był ostatni raz”.
G
Gość
Auta won z chodników. Prawo mówi, ze ma zostać 1.5 metra dla pieszych wiec niech w końcu zostanie. A nie ciągłe bredzenie: a ja tylko na chwileczkę, a ja tylko dzieci do przedszkola, a ja to, a ja tamto.... koniec pobłażania.... spędziłem kilka lat życia mieszkając w kilku zachodnich krajach i nigdzie nie widziałem takie burdelu i ignorowania prawa poprzez parkowanie bądź gdzie i bądź jak tak jak w Polsce, a Kraków jest na samym szczycie tego absurdu.... większość posiadaczy 4rech kółek ma podejście: płacę podatki to mi się należy.... może i tak, ale tylko i wyłącznie zgodnie z prawem.... spróbujcie zaparkować po Waszemu w Sztokholmie czy Wiedniu.... gwarantowana wywózka Waszego auta na "koniec świata" i mandat taki, że będziecie jeść pół porcji przez miesiąc (przykład z Wiednia: 100 euro mandat za złe parkowanie, 400 euro oplata za lawetę, 20 euro opłaty za każdy dzień parkingu na końcu miasta, 40 euro taksówka na parking bo niczym innym się tam dojechać nie da !!!!) Jak się bydła nie da kontrolować marchewką to trzeba batem ! I tłumaczenie, ze nie ma gdzie zaparkować możecie sobie schować do kieszeni. Nie ma parkingów to jedźcie tramwajem, nie da się stanąć tutaj to stańcie 200 metrów dalej - 3 minuty spaceru wyjdzie Wam tylko na zdrowie
u
uzi@#
"Geniusze" Jacka z magistratu na pewno zmienia jakość zarządzania, już to widzę... Won z Krakowa ofermy. Zabierzcie się z ekipa Nawałki
d
dr
do Krakowa i mieszkania przez osoby, które nie udokumentuja obecności swojej i swoich przodków powiedzmy do 300 lat wstecz.
b
babcia malina
Czy ten troll od Pragi i Gibały zjadł już dzisiaj swoją porcję pierogów?
k
klaraveritas
Uciążliwe remonty dróg można wykonywać nocą . Koszt może i większy ale te ogromne korki generują jeszcze większe i zanieczyszczenie powietrza. A do tego ZIKID postanowił na czas wakacji zmniejszyć ilość kursów i przebieg tras autobusów czy tramwai . Tam gdzie jest remont a przebiega linia tramwajowa ,tam powinny dosłownie co 3 min mknąć tramwaje ( jakiś rezerwowy tabor mają ? czy nie ? ) same
S
Sz
Jak zlikwiduja taksowki bedzie od razu lepiej
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska