https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Coraz bardziej zaawansowana budowa Trasy Łagiewnickiej. Powstaje nowa droga, tunele i linia tramwajowa [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Można zobaczyć zaawansowane prace między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, a także po drugiej stronie ul. Zakopiańskiej - w rejonie ul. Zbrojarzy i dalej przy osiedlu Ruczaj.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstają m.in. tunele (dla samochodów i tramwajów) między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Konstrukcje tunelów są coraz bardziej widoczne. Postępują także prace związane z budową nowej drogi na innych odcinkach, m.in. w rejonie ul. Zbrojarzy i na zakończeniu trasy na Ruczaju.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km), ma powstać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

W ramach inwestycji powstanie też nowa trasa tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków.

Część trasy tramwajowej ma zostać poprowadzona w budowanym tunelu o długości ok. 700 m, który wyznaczono pod terenami sanktuariów. Przy moście nad Wilgą, który łączy oba miejsca kultu, powstanie podziemny przystanek.

Trasa Łagiewnicka ma powstać do końca 2020 roku – za 802 mln zł.

Przebudowa Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej. Zobacz,...

WIDEO: Krótki wywiad

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Tyle kasy wydawac na taka pierdole. Trzebabylo lepiej metro budowac. Tunel TBM, a nie takie glupoty jak kolejna nikomu niepotrzebna autostrada. Auta i paliwo beda dawac kazdemu w prezencie? Czy mam sobie kredyt wziac zeby sie przejechac ta autostrada?
O
O
Przychylam się do komentarzy i opinii ludzi, którzy wytknęli inwestorom, czyli gminie miejskiej Kraków że torowisko tramwajowe na skrzyżowaniu ul. Witosa/Turowicza nie zostało przeprowadzone bezkolizyjnie jak droga dla samochodów. Dlaczego inwestycja aż za ponad miliard złotych ma mieć przebieg kolizyjny w tym przypadku ?

Przecież to jest jakiś absurd, aby tak drogie projekty były kolizyjne.
B
Brawo
Ekooszołomom się nie podoba.Podobają się im wille za miliony w których mieszkają co zarobili na ekoterroryzmie...
G
Gość
2019-07-16T09:02:34 02:00, Gość:

dlaczego fotogalerie w tej gadzinówce są tak skonstruowane, że nie umożliwiają wyboru konkretnego zdjęcia z miniaturek tylko zmuszają do klikania 40 zdjęć w poszukiwaniu tego jednego, na którym jest cokolwiek ciekawego do oglądania? Czy już naprawdę nic poza klikami i lajkami się nie liczy? Aż tak gardzicie ludźmi, którzy tu zaglądają?

2019-07-16T10:48:40 02:00, gosc:

To na złość dla pisiorstwa głupiego.

to na złość dla POsrańców :-)

W
Wyborca
A obwodnica północna? Nie wbita nawet łopata!
g
gosc
2019-07-16T09:02:34 02:00, Gość:

dlaczego fotogalerie w tej gadzinówce są tak skonstruowane, że nie umożliwiają wyboru konkretnego zdjęcia z miniaturek tylko zmuszają do klikania 40 zdjęć w poszukiwaniu tego jednego, na którym jest cokolwiek ciekawego do oglądania? Czy już naprawdę nic poza klikami i lajkami się nie liczy? Aż tak gardzicie ludźmi, którzy tu zaglądają?

To na złość dla pisiorstwa głupiego.

G
Gość
dlaczego fotogalerie w tej gadzinówce są tak skonstruowane, że nie umożliwiają wyboru konkretnego zdjęcia z miniaturek tylko zmuszają do klikania 40 zdjęć w poszukiwaniu tego jednego, na którym jest cokolwiek ciekawego do oglądania? Czy już naprawdę nic poza klikami i lajkami się nie liczy? Aż tak gardzicie ludźmi, którzy tu zaglądają?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska