https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Deweloper wybudował 1,8 km dróg publicznych

Piotr Ogórek
Wojciech Radwański
Firma Henniger Investment buduje w Bronowicach osiedle, na którym powstanie 2199 mieszkań oraz 5 tys. miejsc pracy w sąsiadujących biurowcach. Zanim jednak powstaną wszystkie budynki, deweloper oddał właśnie do użytku pełny układ drogowy, co w Krakowie jest ewenementem.

Inwestycja Mieszkaj w Mieście powstaje pomiędzy ulicami Radzikowskiego, Armii Krajowej oraz Katowicką. Nowo powstały układ drogowy to rozbudowana ulica Katowicka wewnątrz osiedla, która połączyła się z pozostałymi. To w sumie 1,8 km dróg publicznych. Budowa zaczęła się w październiku i trwała do czerwca. Inwestor zapłacił za nią 12 mln zł.

- Droga jest zgodnie z planem miejscowym. Współpracowaliśmy oczywiście z urzędnikami, bo było to przejęcie działek pod drogę publiczną – mówi Szymon Domagała, prezes zarządu firmy.

Na oddaniu drogi do użytku pojawił się prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, który powiedział, że osiedle jest w budowie, a droga będzie służyła przyszłym mieszkańcom.

Czy budowanie układu drogowego przed oddaniem nowej inwestycji będzie standardem w Krakowie? - Bardzo bym chciał, żeby tak było. Prawo pozwala nam jednak wymagać od inwestora budowy drogi, ale nie ma możliwości wskazania kiedy powstanie. Tu był wyjątkowy deweloper, bo w innych przypadkach drogi powstają jednak na końcu – powiedział prezydent.

Osiedle ma powstać w ciągu 10 lat. Pierwsze budynki są na ukończeniu i oddane mają być do końca sierpnia. Jesienią ruszy drugi etap. Wszystkich jest 12. Na razie deweloper nie informuje, kiedy zaczną się inwestycje usługowe. Te zakładają m.in. powstanie biurowca przy Armii Krajowej na 35 metrów wysokości. Przy pobliskich torach kolejowych ma powstać 25-metrowy budynek z parkingami, gdzie znajdą się także lokale usługowe, a na dachu restauracja, pub i siłownia. Przy osiedlu ma powstać przystanek Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Gdy planowano inwestycję, okoliczni mieszkańcy, zwłaszcza z os. Widok, obawiali się, że zabudowany zostanie kolejny korytarz przewietrzania miasta. - Nie obawiam się, że tak będzie. Wszystko, co teraz robimy nie powoduje blokady korytarza przewietrzenia – uważa natomiast Jacek Majchrowski.

Osiedle ma być wolne od ogrodzeń i szlabanów. Mimo wszystko szlaban już jest, ponieważ okoliczni mieszkańcy, głównie z pobliskiego osiedla Zielone Tarasy, obawiają się nadmiernego ruchu pod swoimi oknami. Szlaban powstał od południowej strony w porozumieniu z radą dzielnicy. Pomimo tego tuż za nim przejazd w dwóch miejscach jest zablokowany przez betonowe zapory.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 32

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rino
Już od samego początku ten sam Inwestor (Famur, Gerlach - i innymi różnymi nazwami) nie liczył się zupełnie ze zdaniem Bronowiczan i organizacji działających na tym terenie, a to dla tego bo urzędnicy miejscy są mu dziwnie przychylni. Inwestycją tą, patrząc na architekturę powstałych budynków (Zielone Tarasy - płaskie dachy z trawnikami nad głową mieszkańców gdzie można uprawiać pietruszkę, marchewkę i marihuanę) całkowicie zniszczyli historyczny charakter budownictwa w Bronowicach. Może już na Politechnikach czy innych uczelniach nie uczą studentów wydz. architektury historii i tradycji regionów. Podobnie w UM Kraków w Wydziale Architektury urzędnicy w dziwny sposób zapomnieli o historycznym charakterze Bronowic Małych. Projektanci Złotej Podkowy jeszcze o tym pamiętali, albo działali na innych zasadach i nie mieli znajomości. Wszyscy dobrze wiedzą, że budynki z dachami stromymi (np. dwuspadpwymi) są w realizacji droższe
od budynków z dachami płaskimi. Moim zdaniem ktoś tu powinien siedzieć.
f
funtomas
Szymek? A co tu jest kitem? Czyli potwierdziło się, 'Bronowianka' i 'mieszkaniec' to ta sama osoba, a może Pan Radny, który się nie przedstawił? Żal mi ciebie !!!
f
funtomas
To pewnie napisałabyś, że budują autostradę w środku miasta. Jesteś typem człowieka, który chyba nigdy nie jest zadowolony. Żal mi Ciebie.
m
mieszkaniec
Pięknie na filmie wyszedłeś więc może przestań wciskać kity, rozumiem że Pan Prezydent się nabrał?
B
Bronowianka
Przeczytaj w słowniku termin INWEKTYWA. Nie zgadzam się z każdym Twoim słowem bo wypisujesz kłamstwa. Po jednym pasie w każdą stronę to wg Ciebie super droga?
f
funtomas
To ciekawe jak inaczej można by to skomunikować. Wydaje się, że kolejny człowiek zawistny, chociaż patrząc na godziny wpisów (podobne ma mieszkaniec), to wydaje się, że pisze to jedna osoba pod kilkoma nick'ami. Pytanie, na kogo zlecenia?
f
funtomas
Kto tu kłamie?!!! Wjazd od szkoły nr 50 napotykam szlaban, te prowizoryczne zapory, to ważące chyba kilkaset kilo zapory betonowe. To co tam miało powstać? Mur? I kolejna sprawa, znak na wjeździe na tą ulicę (teraz nieprzejezdną, bo zagrodzoną przez budowę) mówi o drodze zamkniętej. Więc gdzie tu jest kłamstwo?
f
funtomas
Licząc średnio po 3 miejsca na mieszkanie 6600 osób + 15000 pracujących daje 21600 osób. To jakieś 30% mniej od 30000. Jak pisze "Normalny człowiek" macie jakąś paranoję. Pewnie wolelibyście, aby Bronowice dalej były sielską wsią. Ktoś kiedyś powiedział, że człowiek wyjdzie ze wsi, ale wieś z człowieka nigdy.
N
Normalny człowiek
Na rowerze jeżdżę po całym mieście, Ty pewnie nie, więc nie wiesz, że to najlepszy środek transportu w mieście. Poza tym piszesz o 17.000 ludzi, rozumiem, że liczysz, że każdy ma samochodów, a do tego czasu w Krakowie zniknie komunikacja miejska?! Szlaban stał, a teraz stoją bariery, penie ustawili je pod koniec robót, chociaż patrząc na zaplecza, to jeszcze coś tam robią. Napisz gdzie skłamałem, nie kłamię, bo nie pisałem, że było inaczej. Jak ktoś pisze prawdę to od razu jest na garnuszku u kogoś, czy po prostu prawda Cię boli. Zobacz na znaki, te drogi są i mają zostać zamknięte, bez przejazdu, więc skąd taka paranoja? Idąc tym śladem pewnie protestujesz, że spaliny samolotów z Balic zatruwają Ci powietrze.
N
Normalny człowiek
Skoro mnie obrażasz, to podaj w którym miejscu się ze mną nie zgadzasz. Może czegoś nie dostrzegam, ale jak na razie to ja podaję fakty, a Ty mnie obsypujesz inwektywami.
B
Bronowianka
Płacą Ci za wypisywanie tych bzdur? Ile masz od komentarza? Jesteś inwestorem? Czy po prostu naiwnym człowiekiem bez wyobraźni jak napisał ktoś poniżej?
m
mieszkaniec
Połączenie jest przy osiedlu Zielone Tarasy na środku inwestycji. Deweloper na odbiór postawił prowizoryczne zapory betonowe na ślicznym asfalcie. Wyjazd przy szkole nr 50.
m
mieszkaniec
Inwestor pokazał folder 2200 mieszkań plus 15 TYSIĘCY MIEJSC PRACY.
G
Gość
Człowieku chętnie Cie zobaczę na tym rowerze gdy zamieszka tam 7000 ludzi i do pracy będzie dojeżdżać następne 10000. tak łącznie te drogi które tak zachwalasz mają obsłużyć 17 TYSIĘCY ludzi. DOTARŁO? Rzeczywiście są takie fajne? czy po prostu jesteś na garnuszku u Domagałów? A barier nie było prze ostatni miesiąc, a wcześnie był szlaban inwestora. Więc kto tu kłamie?
N
Normalny człowiek
Jest jedno małe ale. Po pierwsze dojazd jest od Radzikowskiego i Armii Krajowej, po drugie ta "wąska dróżka" jest szersza i wygodniejsza od większości dróg w mieście - jak nie wierzysz to polecam się nią przejechać, a nie wypisywać głupot.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska