W konflikt wokół "trasy wolbromskiej" angażuje się coraz liczniejsza grupa mieszkańców Krowodrzy Górki, Prądnika Białego i Górki Narodowej. Mieszkańcy i organizacje społeczne, zrzeszeni w Inicjatywie IV Dzielnica, planują złożyć petycję dotyczącą kształtu budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej.
Uważają, że marnowanie kolejny raz ogromnych pieniędzy na zbyt rozbudowaną infrastrukturę drogową we wnętrzu trzeciej obwodnicy jest niezgodne zarówno ze zdrowym rozsądkiem, zapisami strategicznych dokumentów miejskich, jak i przygotowywaną właśnie Krajową Polityką Miejską. Ponadto sposób przygotowywania inwestycji pokazuje niestety kompletne ignorowanie przez władze miasta uwag zgłaszanych przez mieszkańców i ekspertów.
Inicjatorzy petycji postulują budowę linii tramwajowej wraz z parkingami Parkuj&Jedź w jednym etapie - od pętli Krowodrza Górka do Górki Narodowej. Natomiast towarzyszący inwestycji układ drogowy między ulicami Pachońskiego i Opolską powinien mieć, ich zdaniem, kształt drogi jednojezdniowej z szerokimi wlotami na skrzyżowaniach.
Nie ma ponadto uzasadnienia dla budowy tej drogi za pieniądze miejskie, gdyż ma to być część drogi wojewódzkiej nr 794.
Nie do pomyślenia jest także budowa połączenia drogowego ul. Bratysławskiej z Opolską. Idea Parkuj&Jedź przewiduje bowiem pozostawienie samochodów na parkingu przy pętli, co wyklucza jednoczesne budowanie dla nich nowej drogi do Śródmieścia.
Obecnie analizowana jest sytuacja prawna i formalna całej inwestycji. Rozpoznawana jest także możliwość realizacji przy okazji fragmentu linii tramwajowej na Azory - do ul. Weissa.
Jeszcze w lipcu zacznie się zbiórka podpisów pod petycją.
WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE "CO TY WIESZ O ZASADACH GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ?"
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!