https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Dwa zderzenia tramwajów z autami na al. Pokoju w tym samym miejscu.

Piotr Rąpalski
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
To chyba w Krakowie jedno ze znanych miejsc grozy zarówno dla motorniczych jaki i kierowców samochodów. Przełączka, miejsca do nawrotki na al. Pokoju na wysokości ul. Fabrycznej. Miejsca jest sporo, linia tramwajowa jest dobrze widoczna, pojazdy szynowe jadą po prostej, a nie wyskakują zza zakrętu, ale mimo to często kierowcy pchają się pod rozpędzone wagony.

Nasz Czytelnik ze swojego balkonu nagrał już dwa zderzenia tramwajów w autami na al. Pokoju. To dwa takie wypadki od początku roku, a mamy dopiero marzec. To faktycznie problematyczne miejsce dla kierowców. Do ostatniego wypadku doszło 9 marca, a do wcześniejszego w styczniu 2023 roku. (W połowie marca Czytelnik poprosił jednak o usunięcie nagrań)

MARZEC

STYCZEŃ

Przypominamy, że przechodzenie lub przejeżdżanie przed nadjeżdżającym tramwajem jest szczególnie groźne właśnie zimą i jesienią lub w trakcie deszczowej pogody gdy tory są śliskie i wydłużają i tak już długą drogę hamowania. Motorniczy nie jest w stanie zatrzymać w miejscu ważącego od 30 do 60 ton wagonu. Nawet przy tak niewielkiej prędkości jak 30 km/h droga hamowania tramwaju może wynieść nawet do 20 metrów.

Trzeba też pamiętać, że w wyniku gwałtownego hamowania obrażenia mogą odnieść pasażerowie jadący w tramwaju czy autobusie. Szczególnie niebezpieczne jest to dla osób starszych.

MPK Kraków od lat prowadzi kampanie informacyjne w tym temacie, zostały także zaplanowane konkretne działania służb porządkowych. Straż miejska i policja w wybranych punktach miasta od czasu do czasu zwraca uwagę na stosowanie się do przepisów kierowców, pieszych i osób poruszających się na rowerach i hulajnogach w rejonie przejść dla pieszych i przejazdów tramwajowych.

Jak pracuje się kobietom w Polsce? Zobacz ranking

od 16 lat
Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Antyrusek
10 marca, 13:39, Zbigniew Rusek:

Tramwaje nie powinny przekraczać 40 km/h (przy większej szybkości pożerają dużo prądu), a na zakrętach zwalniać do 30 km/h. Tramwaj jest jedynym pojazdem, ktory im wolniej jedzie, tym mniej zużywa energii. Jak są wypadki,to dać tam tramwajom ograniczenie szybkości do 30 km/h.

Ty zaś powinieneś pisać jak najmniej i jak najrzadziej...

Z
Zbigniew Rusek
Tramwaje nie powinny przekraczać 40 km/h (przy większej szybkości pożerają dużo prądu), a na zakrętach zwalniać do 30 km/h. Tramwaj jest jedynym pojazdem, ktory im wolniej jedzie, tym mniej zużywa energii. Jak są wypadki,to dać tam tramwajom ograniczenie szybkości do 30 km/h.
L
L
Jednemu tranwaj zasłoniły samochody stojące na następnej zawrotne. Drugi nie mógł zobaczyć tranwaju w lusterku ani odwracając głowę dzięki wyprofilowaniu drogi. Problem czesty też naprzejazdach rowerowych.
R
Rowermiejski
Bo czujka na torach włączająca żółte albo czerwone światło jest za droga
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska