Zobacz także: Unimog rusza w trasę. Będzie ściągać zepsute tramwaje
Pasażerowie oburzają się na takie pomysły urzędników. - To skandal, że planuje się skrócenie linii 163 dojeżdżającej dziś do Bieżanowa - twierdzi Maria Wąsacz. - W ostatnim czasie odebrano nam już linię 502, a teraz stracimy kolejny autobus, którym możemy dojechać do pracy do Nowej Huty - denerwuje się mieszkanka Bieżanowa. - Zostanie nam jedynie linia 522, która jeździ bardzo rzadko i będzie panował w niej nieludzki ścisk - dodaje.
Jak przyznają urzędnicy, chcą zachęcić także prywatnych busiarzy, aby zamiast wjeżdżać do centrum miasta, właśnie przy ul. Wielickiej miały swoją stację końcową. - Jeżeli miasto przedstawi odpowiednią ofertę to niewykluczone, że część przewoźników zdecyduje się na takie rozwiązanie - przyznaje Marek Dyszy, zastępca szefa Małopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych.
Budowa terminalu kosztowała miasto 5 mln. zł. Na jego terenie znajduje się budynek o powierzchni około 200 m kw. - z poczekalnią, pomieszczeniami dla kierowców i dyspozytorów, węzłem sanitarnym i niewielkim punktem handlowo-gastronomicznym.
Perony przystankowe są zadaszone, przewidziano też parking dla samochodów osobowych. Cały obiekt jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.