https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Galeria Plaza zniknie z mapy miasta. Co powstanie po rozbiórce?

Piotr Rąpalski
Spółka deweloperska STRABAG Real Estate sfinalizowała zakup terenu o powierzchni 80 000 mkw. położonego w Krakowie. Na pozyskanej działce znajduje się budynek dawnej galerii handlowej Plaza, który nowy właściciel przeznaczy do rozbiórki. W tym miejscu powstanie "nowoczesny kompleks kilku obiektów, zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie stawu Dąbskiego". Czy powstaną tam bloki mieszkalne? Nie powinny, gdyż plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje tam zabudowę usługową lub handlową, czyli biurowce lub nową galerię. Plan pozwala na zabudowę wysoką do 25 metrów.

- Pozyskaliśmy bardzo atrakcyjną lokalizację pod naszą pierwszą inwestycję w Krakowie. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego, planujemy wybudować tutaj kompleks wielofunkcyjny, który liczył będzie kilka budynków. Przedsięwzięcie znajduje się na wczesnym etapie planowania. Analizujemy aktualnie różne warianty zabudowy, aby wybrać jak najkorzystniejsze dla tej części Krakowa rozwiązanie. Ponad 30 procent działki stanowią tereny zielone wraz ze stawem Dąbskim. Chcemy w pełni wykorzystać potencjał tego terenu, wkomponować tu funkcjonalny projekt deweloperski oparty na nowoczesnej architekturze oraz otwartości na lokalną społeczność i stałych bywalców tej okolicy - komentuje Łukasz Ciesielski, dyrektor zarządzający spółki deweloperskiej STRABAG Real Estate w Polsce.

Zakupiona przez dewelopera działka położona jest we wschodniej części Krakowa, u zbiegu dwóch głównych arterii komunikacyjnych miasta – al. Pokoju i ul. Stanisława Lema. Lokalizacja korzysta z dostępu do licznych linii tramwajowych i autobusowych, dzięki którym dojazd do centrum zajmuje zaledwie 15 minut. W bezpośrednim sąsiedztwie dostępne są punkty handlowe, usługowe, osiedla mieszkaniowe oraz hotele. Na atrakcyjność tej lokalizacji wpływa bliskie sąsiedztwo parku Lotników Polskich, drugiego największego parku Krakowa. Nieopodal znajdują się także Tauron Arena, Ogród Doświadczeń Stanisława Lema, Akademia Wychowania Fizycznego i kryte baseny, czy Wydział Mechaniczny Politechniki Krakowskiej. Po południowej stronie al. Pokoju płynie Wisła, wzdłuż której rozciągają się zielone Bulwary na Dąbiu.

- Planujemy rozbiórkę dawnej galerii i wzniesienie nowej zabudowy. Proces budowlany będziemy prowadzić w sposób wyjątkowo ostrożny ze względu na staw Dąbski zlokalizowany na terenie naszej działki. To niezwykle wartościowy, bioróżnorodny użytek ekologiczny o powierzchni ponad 20 000 mkw. Współpracujemy z ekspertami, w tym hydrologami, aby odpowiednio zabezpieczyć jakość wód w zbiorniku i chronić występujące tu gatunki ryb, roślin i ptaków. Zadbamy także o teren wokół stawu. Chcemy zachować naturalny charakter tego miejsca w nienaruszonym kształcie i jednocześnie pozostawić je dostępnym dla lokalnej społeczności. Powstaną tam dodatkowe miejsca odpoczynku i elementy małej architektury zachęcające do spędzania czasu w tej urokliwej okolicy - dodaje Łukasz Ciesielski.

A jeszcze kilka lat temu przyszłość Plazy miała być inna...

Kraków. Przy ul. Nowohuckiej powstaje ogromny kompleks handl...

FLESZ - Szkoły wracają częściowo do nauki zdalnej

od 16 lat
Wideo

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
27 stycznia, 07:28, tępy jak L. Kaczyński !:

Świetna wiadomość ! Jeszcze teraz tylko zlikwidować to wsiowe badziewie zwane Tauron, pogonić napływowych wieśniaków z powrotem na wiochę, a z resztą sama przyroda sobie na pewno poradzi. Nawet jak tam chwilowo nasmrodzą kolejnymi betonami, to wkrótce i tak będą to wszystko likwidować. Amen

Kolejny przejaw żałosnego chamstwa. Gardzę tym.

t
tępy jak L. Kaczyński !
Świetna wiadomość ! Jeszcze teraz tylko zlikwidować to wsiowe badziewie zwane Tauron, pogonić napływowych wieśniaków z powrotem na wiochę, a z resztą sama przyroda sobie na pewno poradzi. Nawet jak tam chwilowo nasmrodzą kolejnymi betonami, to wkrótce i tak będą to wszystko likwidować. Amen
G
Gość
"17 czerwca 2010 roku media w Polsce ujawniły, że m.in. firma Strabag podejrzana jest o korumpowanie urzędników państwowych odpowiedzialnych za organizację przetargów, a także o udział w zmowie cenowej z innymi firmami budowlanymi, mającej na celu zawyżanie cen w przetargach. Jedną z siedmiu zatrzymanych i oskarżonych osób w tej sprawie był Paweł A., prezes firmy."

O, taki "inwestor" właśnie wchodzi do Krakowa. Dziwicie się, że akurat taki? Ja -- jakoś nie bardzo, bo przecież od lat grasuje tu już pełno łajdaków tego pokroju. No, to przyszedł następny.

A może chcecie sobie pogooglować na frazę "Proces R. Ścigały: jak firma Strabag korumpowała miejskich urzędników"? Są wątki krakowskie, a jakże... :]
G
Gość
26 stycznia, 13:11, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał tam biurowiec. Także blokowisko jest niemile widziane. Precz z biurowcami, blokowiskami i napływem ludności do Krakowa z innych miast kraju i z zagranicy!!!

26 stycznia, 14:52, Macie jakieś złudzenia?:

Nie, biurowiec tam nie powstanie. Powstanie od razu cały ich zespół -- i ze dwa hotele na dokładkę!

26 stycznia, 15:31, grzeg:

Jeśli masz jakiś dobry pomysł, jest to właściwa okazja, by się nim podzielić. Zachęcam! Proszę tylko o jedno - aby to nie był pomysł na park. Muszą być pewne granice absurdu.

26 stycznia, 16:07, Gość:

Dla mnie absurdem, któremu już dawno należało postawić tamę, jest obs.ywanie Krakowa kolejnymi "biurowcami" -- i to zarówno w sytuacji, gdy te istniejące mają niewielkie obłożenie, jak i w momencie, gdy jest coraz większy nacisk na organizowanie "pracy zdalnej" wszędzie, gdzie się da (a akurat tak się składa, że w pracy typowo biurowej przeważnie da się).

Ale -- jak widać na załączonym obrazku -- są tu tacy, dla których "absurdem" jest park i zieleń dla mieszkańców... niech się "hołota" przyzwyczaja do betonu, skoro zachciało się im żyć w mieście! :D

26 stycznia, 17:06, jak_zwykle_bez_hejtu:

Tak naprawde to w tym miesjcu przydalby sie jebitnie wielki parking.... dla mieszkancow i dla gosci Tauron Areny ! Park jest po drugiej stronie Lema, za to miejsc parkingowych w okolicy znalezc nie sposob ! Powinien byc przepis, ze za niewielko oplata mozna parkowac na parkingach marketow,hipermarketow w godzinach kiedy nie sa otwarte !

26 stycznia, 18:58, Gość:

Stary. Trzeba było kupić mieszkanie z miejscem parkingowym. Wybrzydzać i narzekać, a nie brać bo tanio i w Krk (wybacz, że spłacam nieco).

Nie miasto winno rozwiązywać problemy tworzone przez pazerność deweloperów.

Im wolno, to budują, a zanim rynek zweryfikuje... Tak więc ju noł

A tym co dzieje się przez Tauron Arene niech się zajmą specjaliści od drog i komunikacji. Ludzie prosili -budujcie Arenę przy obwdonicy....

26 stycznia, 20:14, grzeg:

"pazerność deweloperów"

Sam już nie wiem, śmiać się, czy płakać? Ciągle spotykam się z zarzutami - niejednokrotnie bardzo drastycznymi - że deweloperzy są chciwi itd. Odpowiadam:

KAŻDY INWESTOR ZMIERZA DO TEGO, ABY OSIĄGNĄĆ ZYSK. Gdyby było inaczej, być może cierpiałby na problemy mentalne, a jak się orientuję, są to zwykle ludzie będący przy zdrowych zmysłach. Czy coś więcej?

No i co takiego tym swoim -- jakże błyskotliwym -- "spostrzeżeniem", wyjaśniłeś?

Czy wyjaśniłeś może, dlaczego łajdak -- oględnie zwany "deweloperem" -- na terenie, na którym "za wrednej komuny" postawionoby nie więcej, niż 2 bloki -- z uwagi na potrzebę zapewnienia jakiejś przestrzeni mieszkańcom -- stawia od razu pięć, jeden przy drugim, przejmując się tylko tym, aby "wszystko było zgodne z prawem" (aby tylko nie trzeba było są[wulgaryzm] odpowiadać za coś takiego)? Albo dlaczego ładują się ze swymi "inwestycjami" na tereny zalewowe z pełną świadomością, iż jest wysokie prawdopodobieństwo, że frajerze, którzy połaszą się na stawiane tam szuflady -- mogą być w dużych kłopotach, bo powodzie JEDNAK nie należą do zamierzchłej przeszłości?

No, to właśnie m.in. na tym polega pazerność, jeżeli do tej pory nie znałeś tego (widać trudnego dla ciebie) terminu.

Jak ktoś ma za bożka "złotego cielca", to oczywiście że dąży do tego, aby się nachapać jak najwięcej, jak najszybciej i jak najniższym kosztem -- po co nam to tłumaczysz, skoro wszyscy to wiedzą?

G
Gość
Atrakcyjny teren.? Plaża padła czyli inne usługi też padną Biurowce będą, i tyle
g
grzeg
26 stycznia, 13:11, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał tam biurowiec. Także blokowisko jest niemile widziane. Precz z biurowcami, blokowiskami i napływem ludności do Krakowa z innych miast kraju i z zagranicy!!!

26 stycznia, 14:52, Macie jakieś złudzenia?:

Nie, biurowiec tam nie powstanie. Powstanie od razu cały ich zespół -- i ze dwa hotele na dokładkę!

26 stycznia, 15:31, grzeg:

Jeśli masz jakiś dobry pomysł, jest to właściwa okazja, by się nim podzielić. Zachęcam! Proszę tylko o jedno - aby to nie był pomysł na park. Muszą być pewne granice absurdu.

26 stycznia, 16:07, Gość:

Dla mnie absurdem, któremu już dawno należało postawić tamę, jest obs.ywanie Krakowa kolejnymi "biurowcami" -- i to zarówno w sytuacji, gdy te istniejące mają niewielkie obłożenie, jak i w momencie, gdy jest coraz większy nacisk na organizowanie "pracy zdalnej" wszędzie, gdzie się da (a akurat tak się składa, że w pracy typowo biurowej przeważnie da się).

Ale -- jak widać na załączonym obrazku -- są tu tacy, dla których "absurdem" jest park i zieleń dla mieszkańców... niech się "hołota" przyzwyczaja do betonu, skoro zachciało się im żyć w mieście! :D

26 stycznia, 17:06, jak_zwykle_bez_hejtu:

Tak naprawde to w tym miesjcu przydalby sie jebitnie wielki parking.... dla mieszkancow i dla gosci Tauron Areny ! Park jest po drugiej stronie Lema, za to miejsc parkingowych w okolicy znalezc nie sposob ! Powinien byc przepis, ze za niewielko oplata mozna parkowac na parkingach marketow,hipermarketow w godzinach kiedy nie sa otwarte !

26 stycznia, 18:58, Gość:

Stary. Trzeba było kupić mieszkanie z miejscem parkingowym. Wybrzydzać i narzekać, a nie brać bo tanio i w Krk (wybacz, że spłacam nieco).

Nie miasto winno rozwiązywać problemy tworzone przez pazerność deweloperów.

Im wolno, to budują, a zanim rynek zweryfikuje... Tak więc ju noł

A tym co dzieje się przez Tauron Arene niech się zajmą specjaliści od drog i komunikacji. Ludzie prosili -budujcie Arenę przy obwdonicy....

"pazerność deweloperów"

Sam już nie wiem, śmiać się, czy płakać? Ciągle spotykam się z zarzutami - niejednokrotnie bardzo drastycznymi - że deweloperzy są chciwi itd. Odpowiadam:

KAŻDY INWESTOR ZMIERZA DO TEGO, ABY OSIĄGNĄĆ ZYSK. Gdyby było inaczej, być może cierpiałby na problemy mentalne, a jak się orientuję, są to zwykle ludzie będący przy zdrowych zmysłach. Czy coś więcej?

G
Gość
26 stycznia, 13:11, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał tam biurowiec. Także blokowisko jest niemile widziane. Precz z biurowcami, blokowiskami i napływem ludności do Krakowa z innych miast kraju i z zagranicy!!!

26 stycznia, 14:52, Macie jakieś złudzenia?:

Nie, biurowiec tam nie powstanie. Powstanie od razu cały ich zespół -- i ze dwa hotele na dokładkę!

26 stycznia, 15:31, grzeg:

Jeśli masz jakiś dobry pomysł, jest to właściwa okazja, by się nim podzielić. Zachęcam! Proszę tylko o jedno - aby to nie był pomysł na park. Muszą być pewne granice absurdu.

26 stycznia, 16:07, Gość:

Dla mnie absurdem, któremu już dawno należało postawić tamę, jest obs.ywanie Krakowa kolejnymi "biurowcami" -- i to zarówno w sytuacji, gdy te istniejące mają niewielkie obłożenie, jak i w momencie, gdy jest coraz większy nacisk na organizowanie "pracy zdalnej" wszędzie, gdzie się da (a akurat tak się składa, że w pracy typowo biurowej przeważnie da się).

Ale -- jak widać na załączonym obrazku -- są tu tacy, dla których "absurdem" jest park i zieleń dla mieszkańców... niech się "hołota" przyzwyczaja do betonu, skoro zachciało się im żyć w mieście! :D

26 stycznia, 17:06, jak_zwykle_bez_hejtu:

Tak naprawde to w tym miesjcu przydalby sie jebitnie wielki parking.... dla mieszkancow i dla gosci Tauron Areny ! Park jest po drugiej stronie Lema, za to miejsc parkingowych w okolicy znalezc nie sposob ! Powinien byc przepis, ze za niewielko oplata mozna parkowac na parkingach marketow,hipermarketow w godzinach kiedy nie sa otwarte !

Stary. Trzeba było kupić mieszkanie z miejscem parkingowym. Wybrzydzać i narzekać, a nie brać bo tanio i w Krk (wybacz, że spłacam nieco).

Nie miasto winno rozwiązywać problemy tworzone przez pazerność deweloperów.

Im wolno, to budują, a zanim rynek zweryfikuje... Tak więc ju noł

A tym co dzieje się przez Tauron Arene niech się zajmą specjaliści od drog i komunikacji. Ludzie prosili -budujcie Arenę przy obwdonicy....

j
jak_zwykle_bez_hejtu
26 stycznia, 13:11, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał tam biurowiec. Także blokowisko jest niemile widziane. Precz z biurowcami, blokowiskami i napływem ludności do Krakowa z innych miast kraju i z zagranicy!!!

26 stycznia, 14:52, Macie jakieś złudzenia?:

Nie, biurowiec tam nie powstanie. Powstanie od razu cały ich zespół -- i ze dwa hotele na dokładkę!

26 stycznia, 15:31, grzeg:

Jeśli masz jakiś dobry pomysł, jest to właściwa okazja, by się nim podzielić. Zachęcam! Proszę tylko o jedno - aby to nie był pomysł na park. Muszą być pewne granice absurdu.

26 stycznia, 16:07, Gość:

Dla mnie absurdem, któremu już dawno należało postawić tamę, jest obs.ywanie Krakowa kolejnymi "biurowcami" -- i to zarówno w sytuacji, gdy te istniejące mają niewielkie obłożenie, jak i w momencie, gdy jest coraz większy nacisk na organizowanie "pracy zdalnej" wszędzie, gdzie się da (a akurat tak się składa, że w pracy typowo biurowej przeważnie da się).

Ale -- jak widać na załączonym obrazku -- są tu tacy, dla których "absurdem" jest park i zieleń dla mieszkańców... niech się "hołota" przyzwyczaja do betonu, skoro zachciało się im żyć w mieście! :D

Tak naprawde to w tym miesjcu przydalby sie jebitnie wielki parking.... dla mieszkancow i dla gosci Tauron Areny ! Park jest po drugiej stronie Lema, za to miejsc parkingowych w okolicy znalezc nie sposob ! Powinien byc przepis, ze za niewielko oplata mozna parkowac na parkingach marketow,hipermarketow w godzinach kiedy nie sa otwarte !

G
Gość
26 stycznia, 13:11, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał tam biurowiec. Także blokowisko jest niemile widziane. Precz z biurowcami, blokowiskami i napływem ludności do Krakowa z innych miast kraju i z zagranicy!!!

26 stycznia, 14:52, Macie jakieś złudzenia?:

Nie, biurowiec tam nie powstanie. Powstanie od razu cały ich zespół -- i ze dwa hotele na dokładkę!

26 stycznia, 15:31, grzeg:

Jeśli masz jakiś dobry pomysł, jest to właściwa okazja, by się nim podzielić. Zachęcam! Proszę tylko o jedno - aby to nie był pomysł na park. Muszą być pewne granice absurdu.

Dla mnie absurdem, któremu już dawno należało postawić tamę, jest obs.ywanie Krakowa kolejnymi "biurowcami" -- i to zarówno w sytuacji, gdy te istniejące mają niewielkie obłożenie, jak i w momencie, gdy jest coraz większy nacisk na organizowanie "pracy zdalnej" wszędzie, gdzie się da (a akurat tak się składa, że w pracy typowo biurowej przeważnie da się).

Ale -- jak widać na załączonym obrazku -- są tu tacy, dla których "absurdem" jest park i zieleń dla mieszkańców... niech się "hołota" przyzwyczaja do betonu, skoro zachciało się im żyć w mieście! :D

g
grzeg
26 stycznia, 13:11, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał tam biurowiec. Także blokowisko jest niemile widziane. Precz z biurowcami, blokowiskami i napływem ludności do Krakowa z innych miast kraju i z zagranicy!!!

26 stycznia, 14:52, Macie jakieś złudzenia?:

Nie, biurowiec tam nie powstanie. Powstanie od razu cały ich zespół -- i ze dwa hotele na dokładkę!

Jeśli masz jakiś dobry pomysł, jest to właściwa okazja, by się nim podzielić. Zachęcam! Proszę tylko o jedno - aby to nie był pomysł na park. Muszą być pewne granice absurdu.

M
Macie jakieś złudzenia?
26 stycznia, 13:11, Zbigniew Rusek:

Oby nie powstał tam biurowiec. Także blokowisko jest niemile widziane. Precz z biurowcami, blokowiskami i napływem ludności do Krakowa z innych miast kraju i z zagranicy!!!

Nie, biurowiec tam nie powstanie. Powstanie od razu cały ich zespół -- i ze dwa hotele na dokładkę!

g
grzeg
Lubiłem zaglądać do Plazy, dobrze się tam czułem. Szkoda, ale cóż, wolny rynek...

Zaś miejsce na kolejną inwestycję jest oczywiście dobre. Ciekaw jestem, jaki będzie pomysł.
G
Gość
Biurowczyk z wyjątkową panoramą na żabi skrzek... Prawie jak w LA.
j
jak_zwykle_bez_hejtu
Czyli bloki, biurwowce i Zabka.... zeby chociaz kino wrocilo !
E
Ehh
To sie nacieszyli a tyle bylo protestów ekologów i mieszkańców przed budową...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska