https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Idzie zwariować - to już trzecia zmiana na 29 Listopada

Piotr Rąpalski
Anna Kaczmarz / Polska Press
Od 30 czerwca rozbiórka wiaduktu kolejowego na linii nr 95 wejdzie w kolejny etap. Spowoduje to zmiany w organizacji ruchu na tym odcinku al. 29 Listopada. Od 30 czerwca od godz. 7 do 22 lipca do godz. 17 zostanie wprowadzona kolejna czasowa zmiana organizacji w rejonie wiaduktu kolejowego LK95 zlokalizowanego przy skrzyżowaniu ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i al. 29 Listopada. Z ruchu wyłączona będzie jezdnia po stronie wschodniej (kierunek Warszawa). To już kolejna zmiana, jedna weszła 22 czerwca, trzecia czeka nas 27 czerwca.

Od 30 czerwca ruch samochodowy w stronę centrum zostanie przeniesiony na nowo wybudowaną tymczasową drogę po zachodniej stronie al. 29 Listopada (pod wiaduktem). Natomiast ruch w kierunku granicy miasta zostanie przerzucony na istniejący pas ruchu w kierunku centrum.

Dla pieszych wyznaczony będzie korytarz po wschodniej stronie al. 29 Listopada (na czas wyburzenia zapewnione tam będzie kierowanie ruchem pieszych przez uprawnionych pracowników).

Przypomnijmy: prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja polega na rozbudowie al. 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po 2 pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. W ramach zadania powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 2,8 km buspasów, które będą również służyć do skrętu w prawo, a tam gdzie to konieczne, ustawione zostaną ekrany akustyczne w trosce o komfort akustyczny mieszkańców. Projekt przewiduje łącznie przebudowę i budowę aż 15 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do wylotówki na Warszawę. Przebudowywane są dwa wiadukty kolejowe, a także infrastruktura techniczna.

Po zakończeniu realizacji zadania arteria wylotowa na północ będzie miała właściwe parametry techniczne, a zastosowane rozwiązania zminimalizują wpływ tej drogi na otoczenie. Poprawi się płynność ruchu, przez co skróci się czas podróży, zmniejszy się emisja hałasu i spalin. Sprawniej będzie działać komunikacja autobusowa, a to dzięki budowie buspasów. Dodatkowo, modernizacja istniejącej infrastruktury i budowa nowej – szczególnie kanalizacji deszczowej uchroni ten rejon miasta przed zalewaniem wodą z deszczów nawalnych. Co ważnie, po zakończeniu zadania utworzone będą zielone skwery w rejonie ulic Chlebowej, Rybianka i Felińskiego.

FLESZ - To koniec pracy zdalnej? Firmy chcą powrotu do biur

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alicja Wideńska
Hmm, a kto nadąży za tymi zmianami? Na pewno nie ja. Jedyne co poprawia mi humor, to usunięcie tych niekończących się korków… Codzienny dojazd do pracy stanowi nie lada wyzwanie. Niech to się szybko skończy, by każdemu żyło się… lepiej ☺
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska