Zachęcić kierowców do skorzystania z komunikacji miejskiej
"Sama inwestycja jest ogromnie ważna. Chcielibyśmy jednak, aby została ona rozszerzona o bardzo potrzebny w tym miejscu parking Park+Ride po to, aby zachęcić kierowców do skorzystania z komunikacji miejskiej, która w tym rejonie po oddaniu nowobudowanej pętli w osiedlu Na Wzgórzach będzie dysponowała szeroką ofertą tramwajową i autobusową. Zwrócić należy również uwagę na połączenie Wzgórz Krzesławickich z innymi rejonami miasta planowaną w najbliższych latach budową metra" - czytamy w interpelacji.
Radna Kucharska popierana przez mieszkańców zwróciła się z prośbą o rozważenie lokalizacji parkingu na działce należącej do Gminy Kraków zlokalizowanej na os. Na Wzgórzach 20 A. Działka ma powierzchnię ok 40 a i jest zabudowana niebieskim obiektem handlowym, który od wielu lat jest nieużytkowany, a kilka miesięcy temu został częściowo zniszczony w pożarze. Budynek pozostaje w zarządzie Zarządu Budynków Komunalnych.
W jakiej odległości musi być parking od pętli?
W odpowiedzi zastępca prezydenta Krakowa Stanisław Kracik zwraca uwagę na to, że parking musi być jednak zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie przebudowywanej pętli tramwajowo-autobusowej, tak aby mógł zapewnić jak najkrótsze dojścia i spójność przesiadek.
"Oddalenie jej od pętli Wzgórza Krzesławickie uniemożliwia zaprojektowanie funkcjonalnego węzła przesiadkowego. Osoby pozostawiające swoje pojazdy na tak zlokalizowanym parkingu będą musiały dojść około 200 m do pętli, skąd mogłyby kontynuować podróż komunikacją miejską. Ponadto powierzchnia przedmiotowej działki jest niewystarczająca do budowy parkingu
o wymaganej w tej lokalizacji ilości miejsc postojowych. Ponadto projekt rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej, według którego wykonywane są aktualnie roboty budowlane, przewiduje ograniczone relacje ruchu na skrzyżowaniu ul. Kocmyrzowskiej z ul. os. Na Wzgórzach. Wyjazd z powyższej ulicy będzie możliwy jedynie w prawo (tj. w stronę centrum) natomiast wjazd będzie możliwy od strony Kocmyrzowa" - czytamy w odpowiedzi na interpelację.
Zastępca prezydenta zauważa, że w związku z powyższym, parking w tym miejscu nie byłby łatwo dostępny dla wszystkich kierowców. Na obecnym etapie realizacji inwestycji zmiany projektowe, które należałoby wprowadzić, aby umożliwić wprowadzenie wszystkich relacji skrętnych na skrzyżowaniu, nie są możliwe z uwagi na wydaną już decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
"Dodatkową kwestią są zwiększone potoki pieszych przechodzących przez ul. Kocmyrzowską w celu dojścia do pętli lub do parkingu, co może wpłynąć negatywnie na płynność ruchu w całym rejonie" - odpowiada Stanisław Kracik.
Gmina chce kupić działki pod parking
Dalej czytamy, że w rejonie pętli Wzgórza Krzesławickie została wykonana koncepcja budowy parkingu P+R na działkach sąsiadujących z przebudowywaną pętlą tramwajowo-autobusową. Gmina Miejska Kraków posiada wstępne zgody właścicieli na wykup działek, na których parking mógłby powstać. Aktualnie nie ma jednak możliwości prowadzenia konkretnych negocjacji w zakresie ceny wykupu, ponieważ nadal trwa procedura odwoławcza od decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, z której wynikać będzie podział przedmiotowych nieruchomości objętych decyzją".
Promienie słoneczne mogą powodować nowotwór skóry. Jak się chronić?
