- Jeżeli nie nastąpią nieprzewidziane trudności, inwestycję uda się nam zakończyć znacznie szybciej - mówi Wiesław Nowak, prezes Zakładów Usług Energetycznych i Komunikacyjnych (ZUE).
Oficjalnie miasto i inwestor budowy - MPK nie potwierdzili, że w tym roku inwestycja się zakończy, ale zgodnie przyznają, że udało się znacznie wyprzedzić harmonogram. - Inwestycja ma przyspieszenie o kilka miesięcy - podkreśla Jan Machowski z Urzędu Miasta Krakowa. Dwa miesiące przed spodziewanym terminem - na początku sierpnia, a nie pod koniec września wykonawca oddał pierwszy etap budowy - odcinek linii z ronda Grzegórzeckiego do ul.Nowohuckiej.
Bardzo zaawansowane są również prace przy estakadzie w ciągu ul. Nowohuckiej i alei Powstańców Wielkopolskich. - Robotnicy szalują drugą nitkę estakady, żeby można było wylać beton. Kontynuują roboty przy nasypach dojazdowych do estakady z jednej i drugiej strony - dodaje Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.
Trwają roboty, zarówno przy budowie drogi, jak i montaż torowiska nowej ul. Kuklińskiego. Torowisko i perony przystankowe są także montowane w ciągu ul. Lipskiej - od ul. Saskiej do ul. Rzebika .
Z kolei od ul. Rzebika do pętli przy Golikówce robotnicy kończą budować tzw. zielone torowisko. Na całym odcinku ul. Kuklińskiego i Lipskiej stawiane są słupy trakcyjne i oświetleniowe. Część lamp już świeci.