https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kluczowy krok do budowy linii tramwajowej na Azory [WIZUALIZACJA]

Arkadiusz Maciejowski
Wizualizacja linii na Azory
Wizualizacja linii na Azory ZIM
Urzędnicy z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie szukają wykonawcy, który przygotuje m.in. projekt linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na Azory.

Urzędnicy przypominają, że w przypadku linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na Azory, miasto dysponuje już decyzją środowiskową dla tego zadania, a w 2018 roku – na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich – przygotowany został tzw. program funkcjonalno-użytkowy. Kolejny krok do budowy to przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. ZRID. To kluczowy dokument, bez którego roboty budowlane nie mogą się rozpocząć.

– To właśnie zadanie, które postawimy zwycięzcy przetargu. Liczymy na zainteresowanie firm projektowych, które będą chciały współpracować z miastem przy realizacji tego projektu – podkreśla Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM w Krakowie.

Zgodnie z planem, na przygotowanie dokumentacji projektowej i złożenie wniosku o ZRID wykonawcy będą mieli 18 miesięcy od podpisania umowy. Harmonogram zakłada, że decyzja zezwalająca na realizację tej inwestycji powinna zostać wydana sześć miesięcy później, a więc w 2022 roku. Kolejnym krokiem będzie wyłonienie wykonawcy i sama realizacja zadania.

Kraków. Nowy przystanek kolejowy w Bronowicach rośnie w ocza...

Oferty w przetargu ogłoszonym przez ZIM można składać do 8 lipca. Szczegółowa specyfikacja i materiały przetargowe dostępne są tutaj.

Linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do osiedla Azory to kolejna duża inwestycja infrastrukturalna, za która odpowiada ZIM. Zadanie będzie polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli „Krowodrza Górka”, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory, gdzie w ramach pętli autobusowej przewidziano zakończenie torowiska w formie rozjazdów trapezowych z peronami tramwajowymi.

W ramach linii zaplanowano przystanki w czterech lokalizacjach. Zamontowany będzie system sterowania ruchem oraz dynamiczna informacja pasażerska. Zmodernizowany będzie także układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową.

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU - Wieża Kontroli Ruchu Lotniczego Kraków Airport

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-06-05T08:45:26 02:00, Janek z Krakowa:

Obrazki są ładne (jest nawet tramwaj 10-pregubowy). Szkoda, że autor nie podpisał tych obrazków - który fragment trasy przedstawiają.

Autor sam tego nie wie, to jak ma podpisać. Podkłady projektowe ma sprzed dekady, albo na zdjęciach z googla.

G
Gość
Ja na zadnej wizualizacji nie widze stacji benzynowej, ktora juz dawno jest wybudowana na rogu Opolskiej i Lokietka ...
J
Janek z Krakowa
Obrazki są ładne (jest nawet tramwaj 10-pregubowy). Szkoda, że autor nie podpisał tych obrazków - który fragment trasy przedstawiają.
P
Pietrek
Jeżeli z założenia planowany węzeł przesiadkowy ma służyć pasażerom przybywającym z kierunku zachodniego, aby następnie przesiąść się na tramwaj i kontynuować podróż w kierunku centrum (inny wariant jest bez sensu, ponieważ jadący od strony wschodniej będą się wracać tramwajem), zachęcam do analizy ilości lewoskrętów, oczekiwania na światłach itp., koniecznych do wjazdu do tego cuda (parking), a następnie wyjazdu z niego z powrotem w kierunku ronda. Jeżeli całością będzie sterować sygnalizacja świetlna, dalszy paraliż tego miejsca jest gwarantowany. Specyficzna konstrukcja tego skrzyżowania powoduje, że już dziś, kierowcy opuszczający Azory, którzy próbują się włączyć do ruchu na ul. Conrada (kierunek do ronda) stoją tam w korku, ponieważ wjazd jest pozbawiony pasa rozbiegowego. Istniejący tam znak "stop" jest za to permanentnie ignorowany, ponieważ każdy kierowca usiłuje "zdążyć" przed falą aut wstrzymaną chwilę wcześniej światłami na skrzyżowaniu z ul. Mehoffera. W moje ocenie wykonanie ok. 20-30 m "rozbiegówki" jest w tym miejscu jak najbardziej technicznie możliwe i znakomicie upłynni ruch i wjazd w Conrada. Z moich codziennych obserwacji wynika, że jest to najbardziej uczęszczany kierunek na tym skrzyżowaniu. Mam obawy, że wprowadzenie tam tramwaju z zachowaniem istniejącego układu drogowego i dodanie dodatkowego obciążenia w postaci P R całkowicie zablokuje tam ruch. Odnosząc się do prezentowanej wizualizacji zauważam również, że proporcje pasa zajmowanego przez torowisko biegnące wzdłuż ul. Conrada w kierunku Krowodrzy Górki w stosunku do pasa drogowego (oba są niemal identycznie szerokie) są całkowicie odrealnione w odniesieniu do rzeczywiście istniejącego i dostępnego do zajęcia miejsca. Chyba, że przewidziane są wyburzenia budynków mieszkalnych stojących wzdłuż ulicy. Dziękuję za wypowiedź.
I
Ila
2019-06-04T11:31:01 02:00, Fakty.:

Wybory samorządowe OSZUKANE.

Majchrowski PODROBIŁ PODPIS W SĄDZIE.

Mają ekspertyze Biegłego Sądowego Grafologa w Gminnej APELACJI Sądowej z prawomocnym wyrokiem Sądu.

120 STRON akt dla Mieszkańców Krakowa.

O kurde , dobre :-)

G
Gość
Może by kawałek dalej, galeria i połączyć z pętla Bronowice...
G
Gość
A co z tramwajem na Prądnik Czerwony?
g
gosc
pATRIOCI pOLSKI a wy może wiecie co to za nowy minister w rządzie z polskojezycznym nazwiskiem Mulleer ?
G
Gość
na wykonawcę proponuję ZUE, doświadczona, doskonale zarządzana firma. Po wyczynach na ul.Królewskiej może lepsze wyniki osiągnęła by w hodowli ślimaków albo żółwi.
F
Fakty.
Wybory samorządowe OSZUKANE.

Majchrowski PODROBIŁ PODPIS W SĄDZIE.

Mają ekspertyze Biegłego Sądowego Grafologa w Gminnej APELACJI Sądowej z prawomocnym wyrokiem Sądu.

120 STRON akt dla Mieszkańców Krakowa.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska