WIDEO: Trzy Szybkie
Akcję organizuje zespół Fundacji Admoveri. „Go Healthy Girl” to kampania edukacyjna, której celem jest zachęcenie kobiet do regularnych badań ginekologicznych i poszerzenia wiedzy na temat dostępnych metod zapobiegania schorzeniom intymnym. Podczas serii wykładów eksperckich zostaną poruszone tematy związane z profilaktyką m.in. zakażeń wirusem HPV, raka szyjki macicy, raka piersi. Eksperci opowiedzą także o nietrzymaniu moczu, ćwiczeniach mięśni dna miednicy, infekcjach intymnych czy problemach z zajściem w ciążę. Podczas ubiegłorocznej edycji kampanii w wykładach edukacyjnych wzięło udział ponad 400 kobiet z Krakowa.
– Polki przede wszystkim nie korzystają z profilaktyki. Statystyki są nieubłagane: zgodnie z zaleceniami europejskimi akceptowalny poziom uczestnictwa kobiet w badaniach profilaktycznych raka piersi i raka szyjki macicy liczonych jako liczba kobiet zaproszonych i biorących udział w programie, wynosi 70 procent. Dla porównania, w Polsce w badaniach profilaktycznych wciąż bierze udział mniej niż 50 procent kobiet. Po spotkaniach ze studentkami wiemy, że powszechna edukacja mająca kształtować świadomość odpowiedzialności za swoje zdrowie, jest w naszym kraju po prostu nieskuteczna. Dlatego tej jesieni zapraszamy na kolejną edycję naszej kampanii, podczas której chcemy zachęcić Polki do znalezienia w swoim kalendarzu miejsca na regularne badania ginekologiczne – tłumaczy Karolina Sztyler, Fundator Fundacji Admoveri twórczyni inicjatywy Go Healthy Girl.
Wykład inaugurujący drugą edycję kampanii odbędzie się w piątek 4 października o godz. 14 w krakowskim CH Bonarka (lokal koło kawiarni Starbucks, poziom 0), które zostało partnerem tegorocznej edycji „Go Healthy Girl”. W jego trakcie specjaliści będą mówić o tym, czy Polki chcą i potrafią zadbać o swoje zdrowie intymne.
W gronie ekspertów zasiądą stylistka Monika Jurczyk (OSA), Magdalena Mardosz - manager z State Street Bank Polska, współorganizatora akcji, Kamil Perończyk - seksuolog oraz Barbara Forczek - fizjoterapeutka uroginekologiczna. Panel poprowadzi Angelika Pitoń z „Gazety Wyborczej”. Po krótkiej dyskusji zaplanowano prelekcję o mięśniach dna miednicy, zorganizowaną przez zespół „Go Healthy Girl”.
- Do akcji propagowania profilaktyki zdrowotnej może włączyć się każda kobieta, nie tylko uczestnicząc w przygotowanych warsztatach i wykładach, ale też pokazując swoje poparcie w mediach społecznościowych. W ramach różowej kampanii „Go Healthy Girl” każda dziewczyna, która zadba o swoje zdrowie, wykonując badania cytologiczne bądź USG piersi, konsultując się z lekarzem, wysyłając na badania swoją mamę lub koleżankę, a następnie umieści zdjęcie w dowolnym kanale social media z hasztagiem #shecare, pomoże popularyzować temat regularnego dbania o zdrowie intymne - mówi Agata Kołodziejczyk, współorganizatorka akcji.
Kampania „Go Healthy Girl” potrwa dwa miesiące. Szczegóły dotyczące zaplanowanych w ramach niej wydarzeń organizowanych i ich aktualny harmonogram są dostępne na fanpage'u akcji na Facebooku (@ghgkrakow) oraz na stronie www.gohealthygirl.com.
- Tak wyglądają porodówki w naszych szpitalach. Zobacz zdjęcia
- 10 pomysłów na zdrowe śniadanie
- Tak wyglądają polskie szpitale psychiatryczne [zdjęcia]
- Nie jedz tego! Te produkty zostały wycofane przez GIS
- TOP 10 krakowskich ginekologów. Sprawdź, których lekarzy polecają pacjentki [RANKING]
- Zobacz, jak wyglądają najlepsze porodówki w Krakowie!
