https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kolejne wydatki na drugą miejską telewizję. Tym razem chodzi o logo

Bartosz Dybała
Studio drugiej miejskiej telewizji
Studio drugiej miejskiej telewizji Archiwum
Na jaw wychodzą kolejne koszty związane z funkcjonowaniem platformy multimedialnej Play Kraków, w ramach której działa kontrowersyjna miejska telewizja Hello Kraków News (wcześniej Play Kraków News). Odpowiedzialna za nią gminna spółka Kraków 5020 na logotypy wszystkich swoich multimedialnych projektów wydała 27 tys. zł. Wokół działalności spółki narosło już tak dużo kontrowersji, że ostatnio jeden z miejskich radnych zawnioskował do Najwyższej Izby Kontroli, by ta skontrolowała działalność Krakowa 5020.

Play Kraków News to projekt, wokół którego narosło wiele kontrowersji. Druga miejska telewizja powstała w marcu 2022 r. po to, by pokazywać, jak krakowianie pomagają uchodźcom z Ukrainy. Z czasem stała się kolejnym kanałem informacyjnym władz miasta i kosztowała podatników miliony zł. Jak informowaliśmy w sierpniu br., na produkcję 160 odcinków wydano ponad 1,8 mln, a wyświetlono je tylko 556 tys. razy. Z kolei 7,6 mln złotych kosztowało urządzenie studia, w którym nagrywane było PKN.

W grudniu br. cały multimedialny projekt, w ramach którego funkcjonowało Play Kraków News (teraz Hello Kraków News), zmienił częściowo format z newsowego na lifestylowy. W oczy rzuciła się zmiana nie tylko formatu, ale też większości z dotychczasowych logotypów. Zapytaliśmy zatem spółkę Kraków 5020, ile łącznie wydała pieniędzy na zaprojektowanie wszystkich logotypów i grafik, także tych nowych. - Wszystkie logotypy związane z platformą PLAY KRAKÓW (PLAY KRAKÓW, Hello Kraków, grafiki NEWS, METEO, LIFESTYLE, MUSIC) zaprojektowane zostały przez firmę Marcin Salma Chacuna Films. Została wybrana w trybie zapytania ofertowego. Koszt zaprojektowania wszystkich logotypów i grafik to 27 tys. zł - twierdzi rzecznik spółki Filip Szatanik.

To nie pierwszy raz, kiedy miejski podmiot wydaje tysiące zł na zmianę loga. W sierpniu 2020 r. pisaliśmy, że nowy logotyp zyskało z kolei Krakowskie Biuro Festiwalowe. Był on elementem większego systemu identyfikacji wizualnej KBF, na którego stworzenie ta miejska instytucja kultury wydała ponad 94 tys. zł. Pojawiały się wówczas wątpliwości, czy takie wydatki były potrzebne, tym bardziej, że trwała wtedy epidemia koronawirusa, która pogorszyła sytuację finansową KBF. Urzędnicy tłumaczyli nam wówczas, że proces tzw. rebrandingu, czyli m.in. zmiany loga, rozpoczął się jeszcze przed epidemią.

Przypomnijmy, że spółka Kraków 5020 powstała po to, żeby przejąć część kompetencji Krakowskiego Biura Festiwalowego, w tym m.in. zarządzanie Centrum Kongresowym ICE. Wokół działalności spółki narosło już tak wiele kontrowersji, że ostatnio radny miejski Prawa i Sprawiedliwości Michał Drewnicki zawnioskował do Najwyższej Izby Kontroli, żeby ta skontrolowała funkcjonowanie Krakowa 5020. Więcej o sprawie pisaliśmy w poniższym materiale.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ehh
No jeszcze trzeba zatrudnić modelki ,wysłać korespondetow w egzotyki i będzi jak TVP i będzie można sączyć jad i praFde histEryczna 24 h.Oczywiscie biorąc pod uwage różnorodność dzisiejszych mieszkańców Krakowa ,to trzeba będzie prowadzić kanaly w tylu jezykach ile jest wydziałow filologicznych,no jak TVPKursk potrafilo po amerykańsku gadać do odbiorców z nadajników naziemnych na terenach Polski,to niby czemu telewizja krakowska ma byc gorsza :تلفزيون كراكوف مجاني هنا,בחינם טלוויזיה קרקוב כאן,這裡有免費的克拉科夫電視,Бесплатное телевидение Кракова здесь....
G
Gość
Znaczy: „zainteresowane osoby” jeszcze nie zgarnęły całej obiecanej forsy, więc to musi trwać?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska