https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Koniec remontu torowiska na skrzyżowaniu ulic Lubicz i Rakowickiej. Tramwaje wracają na swoje trasy

Arkadiusz Maciejowski
Remont torowiska w rejonie skrzyżowania ul. Lubicz i Rakowickiej rozpoczął się w połowie maja i trwał blisko 1,5 miesiąca.
Remont torowiska w rejonie skrzyżowania ul. Lubicz i Rakowickiej rozpoczął się w połowie maja i trwał blisko 1,5 miesiąca. Andrzej Banas
Kończy się uciążliwy dla pasażerów remont torowiska na skrzyżowaniu ulic Lubicz i Rakowickiej. - W poniedziałek, 28 czerwca, w tym miejscu zostanie przywrócony ruch tramwajowy - zapewniają urzędnicy miejscy.

FLESZ - Jedziesz na wakacje? Zabierz ze sobą paszport covidowy

od 16 lat

Zmiany w komunikacji miejskiej od 28 czerwca:

Linie tramwajowe:

  • nr 2, 4, 10, 14, 20, 52 – zostaną przywrócone na stałe trasy
  • nr 12, 17, 44 - w dalszym ciągu będą zawieszone.

Linie autobusowe:

  • nr 124, 424 – zostaną przywrócone na stałe trasy
  • nr 502 – ponownie nie będzie obsługiwać przystanku „Lubicz”
  • nr 605, 608, 662, 664, 669, 902 – zostaną przywrócone na stałe trasy od nocy z 28 na 29 czerwca.

Korekty rozkładów jazdy:

W związku z zakończeniem remontu zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy wszystkich linii tramwajowych oraz linii autobusowych nr 111, 131, 141, 161, 171, 181 i 271.

Przypomnijmy, że remont torowiska w rejonie skrzyżowania ul. Lubicz i Rakowickiej rozpoczął się w połowie maja i trwał blisko 1,5 miesiąca.

- Torowisko zostanie wbudowane w nawierzchnię betonową (zamiast mniej trwałej, tradycyjnej asfaltowej) – co ma rozwiązać problemy jakie występują w miejscach, gdzie na węzłach jest duże natężenie ruchu również samochodów i autobusów (nawierzchnia asfaltowa w tych newralgicznych punktach szybko się krusz, pęka, powstają dziury itd). Zastosowanie tej technologii będzie wymagało odczekania 21 dni (wiązanie betonu), przed dopuszczeniem do ruchu pojazdów. Jeśli nowe rozwiązanie się sprawdzi, będzie stosowane w podobnych miejscach - tłumaczyli przed startem prac urzędnicy miejscy.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
24 czerwca, 9:17, Zbigniew Rusek:

Niech po remoncie autobusy (przynajmniej linia 502 - nie ma tam przystanku) jadą jezdnią a nie torami, gdyż na torowisku są bardzo często blokowane przez kolejki tramwajów, a jezdnia bywa obok pusta. Fakt, jezdnia obok torowiska jest nieco za wąska jak na potrzeby autobusu (czasami 502 próbował ominąć stojące w korku tramwaje i nieraz kończyło się to zahaczeniem lusterkiem o lusterko tramwaju). Nie do przyjęcia jest taki stan, że autobus stoi w korku tramwajowym.

Największe korki w mieście tworzy MPK A zaraz za nimi są wieśniaki z podkrakowskich miejscowości zabitych dechami. Jeżeli chcą tak bardzo wjeżdżać w kraków to niech się przesiądą na kolej aglomeracyjna i zaczną płacić podatki w krakowie.

Z
Zbigniew Rusek

Niech po remoncie autobusy (przynajmniej linia 502 - nie ma tam przystanku) jadą jezdnią a nie torami, gdyż na torowisku są bardzo często blokowane przez kolejki tramwajów, a jezdnia bywa obok pusta. Fakt, jezdnia obok torowiska jest nieco za wąska jak na potrzeby autobusu (czasami 502 próbował ominąć stojące w korku tramwaje i nieraz kończyło się to zahaczeniem lusterkiem o lusterko tramwaju). Nie do przyjęcia jest taki stan, że autobus stoi w korku tramwajowym.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska