FLESZ - Płaca minimalna pójdzie w górę
W przetargu ogłoszonym przez ZDMK na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz wariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej w ciągu ul. Lema wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wpłynęły dwie oferty. Jedną z nich złożyła firma Sweco Consulting z Poznania (opiewa na kwotę 590 tys. zł). Druga oferta wpłynęła od firmy LPW z Katowic (835,7 tys. zł). Problem w tym, że W ZDMK zamierzali przeznaczyć na to zadanie 200 tys. zł. Teraz więc urzędnicy muszą rozstrzygnąć, czy jest możliwość przekazania większych środków, czy przetarg zostanie powtórzony.
Termin realizacji prac wyznaczono na 30 czerwiec 2022 r. i podzielono na dwa etapy:
- I - opracowanie i przekazanie zamawiającemu projektu koncepcyjnego i uzyskanie wszystkich wymaganych uzgodnień, opracowanie materiałów i złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla zadania, uzyskanie zawiadomienia o wszczęciu postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - do 30 sierpnia 2021 r.
- - II - uzyskanie ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego - do 30 czerwca 2022 r.
Kraków. Trasa Łagiewnicka: gotowa konstrukcja tunelu, budują...
Trasa tramwajowa wzdłuż ul. Lema byłaby kontynuacją 4,5-kilometrowej linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. Meissnera do Mistrzejowic. Niedawno ZDMK wybrał firmę, która ma zaprojektować i wybudować linię szybkiego tramwaju do Mistrzejowic. Wybór padł na konsorcjum firm: PPP Solutions Polska (lider) oraz Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu (partner), które złożyło ofertę opiewającą dokładnie na kwotę 1 125 398 096,71 zł.
Plany w ZDMK są takie, by realizacja 900-metrowego odcinka wzdłuż ul. Lema mogła się zbiec z zakończeniem budowy linii do Mistrzejowic, a więc w 2024 r., albo ten odcinek byłby oddany do użytku rok później.
Zakres planowanej budowy torowiska tramwajowego w ciągu ul. Lema obejmuje odcinek od al. Pokoju do al. Jana Pawła II wraz z korektą skrzyżowania al. Pokoju. W ramach zadania ma powstać przejście podziemne łączące planowane przystanki tramwajowe - na wysokości Tauron Areny Kraków.
Grzegorz Stawowy (PO), przewodniczący Komisji Planowania i Ochrony Środowiska Rady Miasta Krakowa, złożył interpelację do prezydenta Krakowa, w której zwrócił uwagę, że na terenie, na którym jest planowana nowa trasa tramwaju obowiązują dwa plany miejscowe: "Lema – Park Lotników Polskich" oraz "Lema – Staw Dąbski" i w obu tych dokumentach ul. Lema jest ulicą, na której nie przewidziano przebiegu tramwaju.
-
Dlaczego zleca się opracowania koncepcji sprzecznych z prawem miejscowym? Czy wydatkowanie środków publicznych za inwestycję sprzeczne z prawem nie jest naruszeniem dyscypliny finansów publicznych?
- zapytał w interpelacji radny Grzegorz Stawowy.
Co na to urzędnicy? - Analizujemy interpelację. Zbieramy informacje merytoryczne w tej sprawie - wyjaśniają w ZDMK i zapewniają, że po przeanalizowaniu tematu odpowiedzą bardziej szczegółowo.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Kolejny słynny sklep wycofuje się z Polski! Jest ich coraz więcej [GALERIA]
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
