https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto ogłosiło przetarg na koncepcję linii tramwajowej na osiedle Rżąka. Wykonawca ma też rozważyć budowę trasy do Wieliczki

Piotr Tymczak
Miasto planuję budowę nowej linii tramwajowej do osiedla Rżąka, a rozważane jest jej poprowadzenie nawet do Wieliczki.
Miasto planuję budowę nowej linii tramwajowej do osiedla Rżąka, a rozważane jest jej poprowadzenie nawet do Wieliczki. Andrzej Banaś
Miasto ogłosiło przetarg na opracowanie koncepcji linii tramwajowej pomiędzy skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Teligi, Kostaneckiego a osiedlem Rżąka wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem park&ride.

FLESZ - Czego szukaliśmy w Internecie w 2020 roku?

Przetarg dotyczy opracowania wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej od przystanku "Prokocim Szpital"
do osiedla Rżąka wraz z pętlą tramwajową i autobusową.

Koncepcja ma obejmować rozwiązania dotyczące przebiegu linii tramwajowej łączącej istniejące torowisko w ul. Wielickiej (na wysokości przystanku "Prokocim Szpital") z pętlą zlokalizowaną w pobliżu os. Rżąka. - Przebieg linii tramwajowej powinien w maksymalnie możliwym stopniu obsłużyć osiedle Rżąka oraz Nową Siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu - zaznaczają w urzędzie.

Zaczynali jako studenci inwestując niewielkie oszczędności w przebudowę strychu. Później zaczęli robić karierę w biznesie i wzięli się za najwyższy budynek Krakowa z kompleksem biurowym za około 100 milionów euro! Architekt Szymon Duda i adwokat Henryk Gaertner stworzyli perfekcyjny biznesowy duet i po dziesiątkach lat odczarowali krakowskiego szkieletora.30 września 2020 zakończyła się budowa kompleksu Unity Centre. W skład tego zespołu biurowców wchodzi Unity Tower, najwyższy budynek w mieście o wysokości 102,5 metra. To oznacza, że era "szkieletora" definitywnie przeszła do historii, która trwała od 1968 r. W tym czasie budynek i ludzie z nim związani przechodzili wiele różnych przygód, niespodziewanych zwrotów akcji. Zacznijmy więc od początku.

Kraków. Kto za miliony odczarował szkieletora przy rondzie M...

Koncepcja ma też zawierać zakres niezbędnej przebudowy lub rozbudowy układu drogowego (w tym m. in. ul. Wielickiej wraz ze skrzyżowaniami z drogami poprzecznymi). Zaleca się, aby przekraczanie torowiska przez jezdnię miało miejsce na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami.

Wykonawca ma przygotować co najmniej 4 warianty zawierające co najmniej następujące rozwiązania:

  • - przebieg linii tramwajowej wzdłuż ul. Wielickiej wraz z pętlą tramwajową w rejonie os. Rżąka;
  • - przebieg pasa autobusowo-tramwajowego wzdłuż ul. Wielickiej (w pasie dzielącym) wraz z pętlą tramwajową w rejonie os. Rżąka. Pas autobusowo-tramwajowy powinien przewidywać możliwość przejazdu pojazdów uprzywilejowanych;
  • - dwa alternatywne rozwiązania autorskie.

W każdym z rozpatrywanych wariantów wykonawca ma też rozpatrzeć lokalizację parkingu (lub parkingów) park&ride.

Na tym nie koniec. W każdym z wariantów wykonawca będzie musiał przeanalizować możliwość przedłużenia planowanej linii tramwajowej w kierunku Wieliczki. W tym zakresie w szczególności będzie musiał też przedstawić sposób przekroczenia autostrady A4, wraz z dowiązaniem do układu drogowego po południowej stronie autostrady.

Warunek jest też taki, że przedłużeniu linii tramwajowej do Wieliczki powinna, w miarę możliwości, towarzyszyć obustronna, dwukierunkowa infrastruktura pieszo-rowerowa.

To już drugi przetarg na budowę linii tramwajowej do osiedla Rżąka. W pierwszym przetargu wpłynęło sześć ofert na kwoty od 886 tys. zł do 1,2 mln zł. Propozycje przekraczały budżet - 800 tys. zł. Postępowanie zostało więc unieważnione.

Termin składania ofert w obecnym, powtórzonym przetargu wyznaczono na 22 stycznia 2021 r. Na realizację zadania - jeżeli przetarg zostanie rozstrzygnięty - przeznaczono 81 tygodni.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ed

Nakupowali tramwaji tylko one nie mogą jeździć po starych torowiskach. To zamiast je remontować to będą nowe układać...

E
Ewa

Ja z Wieliczki do Krakowa jeżdżę kolejką i jest okej

A
Antyrusek
21 grudnia, 20:21, Zbigniew Rusek:

To jest paranoja. Wszędzie chcą na siłę wsadzać te tramwaje, a pas tramwajowo-autobusowy to nic dobrego, czego dowodem są autobusy blokowane przez 'sznury" tramwajów na ul. Lubicz, Basztowej, Dunajewskiego, Podwale. Może by urzędnicy wreszcie przestali na na siłę "uszczęśliwiać" tramwajami, tym bardziej, że nowe linie tramwajowe od razu oznaczają likwidację połączeń autobusowych. Precz z tramwajami!!!

Precz z głupimi opiniami!!!

Z
Zbigniew Rusek

To jest paranoja. Wszędzie chcą na siłę wsadzać te tramwaje, a pas tramwajowo-autobusowy to nic dobrego, czego dowodem są autobusy blokowane przez 'sznury" tramwajów na ul. Lubicz, Basztowej, Dunajewskiego, Podwale. Może by urzędnicy wreszcie przestali na na siłę "uszczęśliwiać" tramwajami, tym bardziej, że nowe linie tramwajowe od razu oznaczają likwidację połączeń autobusowych. Precz z tramwajami!!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska