Jak informuje nas Marek Gancarczyk, rzecznik krakowskiego MPK, natychmiast po otrzymaniu widomości z Centrum Zarządzania Kryzysowego o wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji przewoźnik podejmuje działania, aby poinformować o tym pasażerów (komunikaty są zamieszczane na ekranach znajdujących w tramwajach i autobusach, na tablicach informacji pasażerskiej na przystankach oraz na stronie internetowej i portalach społecznościowych).
Jednocześnie jest wydawana dyspozycja do wszystkich zajezdni o zablokowaniu kasowników w pojazdach.
-11 stycznia 2024 roku MPK S.A. w Krakowie otrzymało informację z Centrum Zarządzania Kryzysowego o bezpłatnej komunikacji miejskiej o godzinie 4.20 rano. O tej porze część tramwajów i autobusów znajdowała się już poza zajezdnią, na linii i przewoziła pasażerów. Wiązało się to z koniecznością ręcznego blokowania kasowników w tych pojazdach przez pracowników MPK, którzy musieli przyjechać do takich pojazdów i podjąć odpowiednie działania celem zablokowania urządzeń. Stąd mogło się zdarzyć, że część pojazdów tego dnia w godzinach porannych mogła nie mieć jeszcze zablokowanych kasowników - tłumaczy Gancarczyk
Jak dodaje, MPK podjęło już działania, aby w przyszłości ta blokada kasowników mogła odbywać się szybciej nawet w takich przypadkach, gdy wiadomość z CZK o bezpłatnej komunikacji trafi do MPK zbyt późno i pojazdy wyjadą już z zajezdni.
Dopuszczalna norma dobowego stężenia pyłu PM10 to 50 mikrogramów na metr sześcienny (µg/m3).11 stycznia w Krakowie przekroczenie średniej ze wszystkich stacji pomiarowych na terenie miasta na godz. 3 wynosiło powyżej 150 µg/m3.
Plastik w wodzie butelkowanej
