https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Miasto wynajmie prawie 100 aut elektrycznych dla urzędników

Piotr Rąpalski
Zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych, każda gmina powyżej 50 tys. mieszkańców jest zobowiązana do wprowadzenia pojazdów elektrycznych do flot urzędów i jednostek samorządowych w ilości 10 proc. Został ogłoszony przetarg na najem 96 sztuk samochodów elektrycznych dla miejskich instytucji i jednostek na okres trzech lat. Liderem grupy zakupowej jest Krakowski Holding Komunalny.

Nie będzie podwyżek ani dodatkowych benefitów dla pracowników

od 16 lat

Ogłoszony przetarg umożliwia udział w programie „Mój elektryk”. Pozwoli na uzyskanie przez uprawnione jednostki dotacji. W obecnej grupie przetargiem objęto najem 96 pojazdów w 16 różnych kategoriach, które wskazali uczestnicy grupy. Auta osobowe do codziennych zadań jednostek miejskich to 71 sztuk, natomiast 25 sztuk to samochody dostawcze, głównie dla służb technicznych spółek miejskich.

Kraków. Miasto wynajmie prawie 100 aut elektrycznych dla urzędników

Co z autami elektrycznymi dla mieszkańców? To inna historia...

..., która po latach ma się tak:

Grupa zakupowa elektromobilności liczy 39 instytucji miejskich, wśród nich są m.in. MPK SA, MPEC SA, KHK SA, Urząd Miasta Krakowa, Zarząd Infrastruktury Sportowej, Straż Miejska Miasta Krakowa, Zarząd Transportu Publicznego, instytucje kultury i inne. Jej utworzenie związane było z wejściem w życie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 2018 r. Zgodnie z jej zapisami poszczególne jednostki samorządu terytorialnego muszą zapewnić, że udział aut elektrycznych w ich flocie pojazdów służbowych będzie sukcesywnie wzrastał i do 2025 r. wyniesie 30 proc.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jak powiedział poeta
27 września, 12:04, Krak:

To chyba żart, samochody elektryczne dla urzędasów a może wystarczyły by rowery?! W końcu miasto tak preferuje trasy rowerowe, więc jakaś niekonsekwencja i rozrzutność! Zapłacą oczywiście podatnicy!

Cóż: podatnicy „nawykli do tego, jak węgorz do odarcia…”

P
Proste
27 września, 12:44, Zbigniew Rusek:

Może by tak urzedasy jeździły autobusami i tramwajami, albo chodziły pieszo?

Tak właśnie powinno być; samochód służbowy to może być ew. dla prezydenta (jeśli dobrze się spisuje…) — a urzędnicy niech jeżdżą rowerami czy MPK-iem. Komu to nie pasi — nie musi być urzędnikiem. Może iść na kasę w LIDL-u, jak uczciwie pracujący ludzie.

Z
Zbigniew Rusek
Może by tak urzedasy jeździły autobusami i tramwajami, albo chodziły pieszo?
E
Ehh
A dla radnego Wantucha proszę zamówić w kolorze niebiesko-żółtym i okamerowanym jak samochód Google .Należy mu sie za tego Goscia z Pink Floyd.
E
Ehh
27 września, 12:30, Ehh:

A nie mogą Meleksami jeździć i przy okazji podwozic mieszkańców udających sie w tym samym kierunku,tylko 140 prędkość min ...no ,no ..do miasta w sam raz ale kto bogatemu zabroni.

*Chociaż Meleks może źle sie kojarzyć. W końcu tak jak chyba wszystkie ELEKTROWNIE firma założona za Komuny a wiadomo za Komuny to były,,kajdany" a elektrownie budowano, żeby razić...LiS(lichwarzy i spekulantów)prądem albo żeby później sie LiSy(Lichwarze i spekulanci )na tych elektrowniach uwłaszczyli i wyprowadzali srodki poprzez ŚWIATOWE RYNKI do ...wlasnych,PRYWATNYCH kieszeni.

E
Ehh
A nie mogą Meleksami jeździć i przy okazji podwozic mieszkańców udających sie w tym samym kierunku,tylko 140 prędkość min ...no ,no ..do miasta w sam raz ale kto bogatemu zabroni.
K
Krak
To chyba żart, samochody elektryczne dla urzędasów a może wystarczyły by rowery?! W końcu miasto tak preferuje trasy rowerowe, więc jakaś niekonsekwencja i rozrzutność! Zapłacą oczywiście podatnicy!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska