Inwestycja, za ponad 30 mln zł, jaką przeprowadzono w Porcie Płaszów polegała na rozbudowie prawobrzeżnego obwałowania Wisły. Zadanie obejmowało wydłużenie, podwyższenie i poszerzenie korony i korpusu istniejącego wału przeciwpowodziowego rzeki pomiędzy stopniem Dąbie a Portem Płaszów, na odcinku ok. 290 metrów, a także budowie powiązanych z nim technicznie i funkcjonalnie wrót przeciwpowodziowych w kanale portowym.
Inwestycja stanowiła część rozbudowy wałów w celu ochrony przeciwpowodziowej terenów położonych na prawym brzegu Wisły - poniżej stopnia wodnego Dąbie.
Realizacja inwestycji zapewniła możliwość wykorzystania basenu portowego przez jednostki pływające na rzece Wiśle, które w czasie powodzi mogą tam znaleźć bezpieczne miejsce cumowania w Porcie Płaszów po zamknięciu wrót przeciwpowodziowych, co pozwoli na uniknięcie ewentualnego uszkodzenia budowli mostowych na Wiśle.
Inwestycja Wód Polskich w Porcie Płaszów została przeprowadzona w sąsiedztwie atrakcyjnie położonych terenów stoczni w Płaszowie, które obecnie należą do prywatnego inwestora. Na początku 2021 r. spółka Capital High przedstawiła plany zagospodarowania Zabłocia i rejonu portu w Płaszowie - za pomocą spółki Alkyon High, obejmujące łącznie ogromny teren 130 ha (pierwszy etap zagospodarowania - 21 ha, drugi – 10 ha, a w trzecim pozostała część gruntów).
Twórcy koncepcji podkreślali, że chcą przywrócić historyczny port i przy nim stworzyć jedną z najbardziej wyjątkowych dzielnic Krakowa, zwrócić się ku rzece oraz wprowadzić taksówki wodne. Zaznaczali też, że inspirują się rozwiązaniami dobrze znanymi z Holandii czy Niemiec i dlatego mieszkańcy planowanego w Płaszowie tzw. smart city będą mieli wszędzie blisko – do szkoły, przedszkola, sklepów, obiektów rekreacyjnych, parków, skwerów, a także dostęp do elektrycznych rowerów miejskich itp.
Projekt CPK zostaje, jednak będzie zmodyfikowany
