- Część parkowa nadal jest placem budowy i czeka na oddanie do użytku wraz z całą Trasą Łagiewnicką. Wszystko właściwie jest tam gotowe, ale zaleciliśmy poprawki dotyczące trawy, bowiem nie do końca byliśmy zadowoleni z efektu - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Park między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstał na terenie Białych Mórz (tereny poprzemysłowe Krakowskich Zakładów Sodowych „Solvay”, położone na pograniczu Borku Fałęckiego i Łagiewnik). Między sanktuariami wykopano tam grunt, powstały dwa tunele nowej trasy: samochodowy i tramwajowy, następnie zostały zasypane ziemią, a na powierzchni dokonano nasadzeń drzew i zieleni.
Powstały też alejki spacerowe, dzięki którym będzie można przejść z jednego sanktuarium do drugiego. Na razie wciąż ustawione jest ogrodzenie tarasujące przejście. Pielgrzymi i spacerujące tam osoby i tak znajdują sposób na to, by przemieszczać się między świątyniami, w niektórych miejscach można bowiem zobaczyć uchylone elementy ogrodzenia.
Pośrodku między sanktuariami (przy tunelu) powstał też podziemny przystanek tramwajowy, który również czeka na uruchomienie.
Obecnie plany są takie, że Trasa Łagiewnicka w całości zostanie otwarta pod koniec sierpnia tego roku.
Kraków. Trasa Łagiewnicka: tunele czekają na otwarcie, powst...
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.
Inwestycja objęła też budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju wyznaczono pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej na osiedlu Kurdwanów), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, przy ul. Zakopiańskiej. Dzięki nowemu połączeniu nie trzeba będzie już jeździć tramwajem z Kurdwanowa naokoło do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj.
W skład trasy wchodzą tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
W rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia wzniesiono także kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.
Wakacje kredytowe wpłyną na zdolność kredytową?

- Oto najbogatsze i najbiedniejsze gminy Małopolski. Jedna zwraca szczególną uwagę!
- TOP 15 najlepszych parków rozrywki w Polsce. Tu warto przyjechać! RANKING
- Pod Krakowem dobiega końca budowa... hinduskiej świątyni
- Męskie Granie w Krakowie: deszcz im niestraszny, tłumy na piątkowym koncercie!
- Dachowanie na autostradzie A4. Jedna osoba nie żyje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?