https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: mieszkańcy narzekają na przepełnione pojazdy. ZIKiT sprawdzał

Sylwia Nowosińska
Tym razem wszyscy się zmieścili. W godzinach szczytu bywa gorzej
Tym razem wszyscy się zmieścili. W godzinach szczytu bywa gorzej Marcin Karkosza
Po interwencjach czytelników Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu sprawdzał, czy linia 502 jest przepełniona. Wsiedliśmy do autobusu razem z przedstawicielami ZIKiT-u.

Nasz czytelnik skarżył się na początku lipca, że od wakacji, kiedy zawieszono linię nr 501, podróż autobusem nr 502 (który kursuje na trasie plac Centralny – Cracovia Stadion) po godzinie 9 to horror. Zdaniem pracowników ZIKiT pasażer wyolbrzymiał problem. Postanowili jednak sprawdzić, czy linia jest rzeczywiście przeładowana.

Wspólnie z innymi dziennikarzami czekaliśmy wczoraj na przystanku os. Strusia na kurs autobusu o godz. 9.21 w kierunku Cracovii. Towarzyszył nam rzecznik ZIKiT Michał Pyclik i jeszcze jeden pracownik tej jednostki miejskiej.

Z trudem zmieściliśmy się do pojazdu, do którego przed nami weszła kilkunastoosobowa grupa dzieci z opiekunką. – Udało się, nikt nie został na przystanku – cieszył się Michał Pyclik, który całą podróż spędził, stojąc przy środkowych drzwiach.

Pasażerowie zwrócili mu jednak uwagę, że w tym dniu wszyscy zmieścili się do pojazdu, bo przyjechał przegubowy autobus. Ich zdaniem, utrudnienia są jednak bardziej widoczne, kiedy kursują stare modele pojazdu.

Rzecznik ZIKiT twierdzi, że na tej linii jeżdżą one tylko wtedy, kiedy przegubowy autobus się zepsuje. Pasażerowie podpowiadali, że kolejna kontrola powinna odbyć się w godzinach szczytu, ponieważ w tym czasie jeden kurs na dziesięć minut to zdecydowanie za mało, aby pomieścić wszystkich pasażerów.

Na rondzie Młyńskim obłożenie autobusu sięgało ok. 90 proc. Według pracowników ZIKiT maksymalnie mogą być cztery osoby na metr kwadratowy, co oznacza, że w autobusie nr 502 powinno zmieścić się ok. 160 pasażerów. – Dopuszczalna liczba pasażerów nie została przekroczona, dlatego nie będzie częstszych kursów na tej linii – przyznaje Michał Pyclik.

CO TY WIESZ O WIŚLE? CO TY WIESZ O CRACOVII? WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE!"

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 35

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał
Zapraszam urzędników z ZIKiT do autobusu 138 na przejażdżkę np. od przystanku Makowskiego (7.33, 7.53) do Olsza II. Ludzie jadą ściśnięci jak bydło. Dodatkowo właśnie oddano do użytku wielki biurowiec Alma przy Pilotów, co powoduje jeszcze zwiększenie ilości pasażerów w tę stronę (i z powrotem).
Dlaczego 138 nie może mieć większego autobusu, albo w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jeździć częściej niż co 20 min? Jeżdżą nim głównie osoby pracujące 8-16, 9-17, do tego rano bezrobotni jadący do GUP i emeryci na Plac Imbramowski.
Ciekawe co będzie po wakacjach.
a
alex
linia 178 małe okienka w autobusie, klimatyzacja nie włączona, ludzie się duszą. miały być nowoczesne klimatyzowane autobusy mobilisa a jest dramat, kiedy to ktoś skontroluje!
l
ludź
przejechali się raz i już wiedzą jakie jest obłożenie tej linii... z drugiej strony: czytam o takim rozumowaniu i decyzji odnośnie 502 i już wiem jakie to "mondrale inaczej"... sprawiedliwie?
L
Leszek
Zapamiętajmy to wszystko i przed wyborami pomimo cudów Majchrowskiego i całej tej Rady z PO i innych przyjaznych prezydentowi formacji nie dajmy się omamić. ZIKIT teraz nagle wszystko remontuje i może nawet Majchrowski przed wyborami wprowadzi darmowy dzień w komunikacji miejskiej jak to było ostatnio, żeby go ludzie wybrali. To chamska, arogancka władza nie licząca się z mieszkańcami, zadłużająca miasto, którą trzeba jak najszybciej obalić. Nie dajmy się omamić byle czym i chodźmy do wyborów. Ci, którzy nie idą popierają rządzących!
K
Kola
ZIkiT bez pozwolenia na budowę buduje drogę w Podgórkach Tynieckich. Wycinają drzewa i krzewy. Niszczą Naturę 2000. Co ich to obchodzi. To przechowalnia nierobów od Majchrowskiego. Ciepłe posadki dla znajomków.
I
Irka
Dlaczego w referendum było pytanie o metro? Gdyby coś nie wypaliło z igrzyskami trzeba było zabezpieczyć sobie możliwość dalszego zadłużania miasta w postaci metra, które będzie kosztować miliardy a większość będzie przebiegać nad ziemia. Po co nam więc metro? Nie lepiej zmodernizować tramwaje? Nie, bo wtedy tyle nie zarobią banki. P. Kośmider przewodniczący Rady Miasta doradca bankowy może stracić pracę.
g
geonieznawca
Mieszkańcy Petersburga czy Moskwy pękają ze śmiechu czytając o 'problemach geologicznych, które uniemożliwiają budowę metra w Krakowie' Średnia głębokość metra w Piterze to 60m!
:)
... bo jeszcze przy klimie i nawiewie zaczną majstrować...
d
duch kniazia Potiomkina
...nauka nie tylko nie poszła w las ale postęp jest widoczny
k
klu
poranny 178 pomiędzy 7.oo a 9.oo stale jeździ mały (nie przegubowy) autobus. Od Ruczaju do Stoczniowców tłok
m
marek popiela
Slyszac nazwe ZkiT i nazwisko Pyclik zbiera mnie na wymioty i mam torsje.
-
Kraków jest posadowiony na skałach wapiennych, które idealnie nadają się do wiercenia tuneli. Skały są stabilne (popatrz ile trwałych jaskiń jest w okolicach Krakowa). Gdyby Warszawa była posadowiona na jurajskich skałach, byłoby tam już 4 linie metra.
T
Thunderbolt
tylko nieroby z zikitu je mają- pozostali ludzie normalnie pracują.
e
ela
budowa metra w Krakowie nie będzie prostą sprawa ze względu na geologię miasta, w wielu miejscach Kraków leży na skałach wapiennych a to utrudnia budowę czegokolwiek pod ziemią

niech miasto skończy remonty a wszystko wróci do normy, czasami trzeba trochę pocierpieć żeby później żyło się lepiej i wygodniej

zatem drodzy krakowianie cierpliwości i wyrozumiałości
r
retryul
Nie podniecaj się tak, bo nawet gdyby ktoś sie zabrał poważnie za budowę metra, to doczekają tego pewnie dopiero twoje dzieci, jeśli nie wnuki. A do tego czasu jakoś trzeba się poruszać po Krakowie, a nie każdego stać na samochód
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska