Potrzebne dodatkowe kursy autobusów w kilku dzielnicach Krakowa
We wszystkich przypadkach chodzi o korekty w okresie porannego szczytu komunikacyjnego, o dołożenie dosłownie 1-2 kursów
autobusu 123 (Mistrzejowice – Mały Płaszów) – dodatkowy kurs o godz. 4.40, co wypełniłoby 40-minutową „dziurę” w przejazdach tej linii
autobusów 125 (Złocień – Dworzec Główny Wschód) i 128 (Zajezdnia Płaszów – Górka Narodowa) – dołożenie kursów każdego z autobusów w godzinach 5-7, tak by linie te kursowały co 15 minut w szczycie (obecnie jeżdżą co 25-30 minut).
autobusu 138 (Azory – Kombinat) – dodanie przejazdu o godz. 4.45 z Azorów, dzięki czemu nie byłoby 40-minutowej przerwy w kursach autobusu w newralgicznych godzinach
autobusu 163 (Szpital Rydygiera – Miejskie Centrum Opieki) – dodanie kursu o ok. godz. 4.50 z pętli Szpital Rydygiera „co pomogłoby rozładować tłok w porannych godzinach szczytu, zwłaszcza dla osób dojeżdżających na Płaszów i Rybitwy na godz. 5.50-6
autobusu 578 (Mistrzejowice - Czerwone Maki P+R) – uruchomienie dodatkowego kursu o godz. 4.52, co skróciłoby czas oczekiwania na przesiadkę (na „Czerwonych Makach”)
Urzędnicy: Kraków ma ograniczone fundusze na komunikację
Jak podaje miasto, prośba (w formie interpelacji) radnego Koska, jest kolejną podobną dotyczącą sześciu miejskich autobusów.
- Analizowano już wnioski dotyczące zwiększenia częstotliwości kursowania przedmiotowych linii. W przypadku autobusu 163 została podjęta decyzja o uruchomieniu pod koniec stycznia 2025 jednego dodatkowego kursu w kierunku Miejskiego Centrum Opieki, a z początkiem marca br. został dodany kolejny kurs. W przypadku pozostałych linii: 123, 125, 128, 138 i 578, obserwowane napełnienia nie daje podstaw do natychmiastowego uruchomienia dodatkowych kursów w godzinach wczesnoporannych, w szczególności mając na względzie ograniczone środki finansowe w budżecie miasta przeznaczone na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Krakowie – twierdzi wiceprezydent Krakowa w odpowiedzi na interpelację.
Zapewnia on także, że organizator publicznego transportu zbiorowego w Krakowie (Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne i Zarząd Transportu Publicznego) „będą monitorować sytuację i nie wykluczają wprowadzenia w przyszłości korekt w tym zakresie”.
