Kraków. Na alei Andersa jest bezpieczniej, bo w korku się stoi, a nie jedzie [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Linie akustyczne, słupki, bus pas czy zawężenie jezdni przed przejściami – to tylko niektóre zmiany, jakie zostaną niebawem wprowadzone na al. Andersa. Urzędnicy twierdzą, że zmiany mają poprawić bezpieczeństwo kierowców i pieszych. W praktyce okazało się jednak, że zmiany spowodowały komunikacyjny paraliż. Kierowcy gorzko się uśmiechają twierdząc, że urzędnicy osiągnęli swój cel - po alei Andersa jeździ się teraz bezpiecznie, ponieważ ciągłe korki nie pozwalają jechać szybciej niż w żółwim tempie.

FLESZ - Komu rząd dopłaci do wakacji?

Czytaj także

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
27 maja, 18:03, Luk:

Lepiej postać w korku niż leżeć pod ziemią. Przejście przez jezdnię to była walka o życie...Obecnie jest wolniej dla kierowców, ale bezpieczniej dla wszystkich!

27 maja, 18:16, Zbigniew Rusek:

Może by jednak likwidować niektóre zebry, zastępując je przejściami podziemnymi czy kładkami. Zebra co krok, to więcej zgonów z powodu smogu, gdyż jazda typu jedynka - hamulec - jedynka - hamulec... najbardziej truje powietrze. Czasem można by zlikwidować chociaż jedno przejście na jezdni. Uważam, że jedynie BUS-pasy to słuszne rozwiązanie, ale trzeba zwrócić uwagę na to, by po pierwsze BUS pas był swoją szerokością dostosowany do autobusów a nie do samochodów osobowych czy niewielkich dostawczych (czyli musi mieć 3,5 metra szerokości, gdyż autobus wraz z lusterkami to nawet nieco ponad 3 metry), po drugie, by nie poruszali się nim rowerzyści. Co do bezpieczeństwa pieszych, to właściwe przechodniów powinno się zobowiązać do zachowania maksymalnej ostrożności i do liczenia się z tym, że samochód może jechać znacznie szybciej, niż przewidują przepisy (a nawet mogą "wysiąść" hamulce, czy kierowca może zasłabnąć). Pieszy na jezdni NIE MOŻE mieć pierwszeństwa!!!

Artykuł jest o tym, co zostało zrobione a nie mogłoby być...jasne,że najlepiej by było stworzyć bezkolizyjne przejścia i przejazdy ,ale to by było kosmicznie drogie i czasochłonne...dopiero wtedy byłyby korki i narzekania.

G
Gość

czy jest jakikolwiek sposób żeby te urzędnicze miernoty z zarządu dróg wyper..ć na zbity pysk za blokowanie ruchu w mieście?

g
grzeg

Ta polityczno-urzędnicza arogancja władzy nie ma granic. Niech nikt nie ma żadnych złudzeń! Oni są gotowi na wszystko - ale oczywiście nie naruszą własnych przywilejów.

A p. J. Majchrowski? Milczy.

Z
Zbigniew Rusek
27 maja, 18:03, Luk:

Lepiej postać w korku niż leżeć pod ziemią. Przejście przez jezdnię to była walka o życie...Obecnie jest wolniej dla kierowców, ale bezpieczniej dla wszystkich!

Może by jednak likwidować niektóre zebry, zastępując je przejściami podziemnymi czy kładkami. Zebra co krok, to więcej zgonów z powodu smogu, gdyż jazda typu jedynka - hamulec - jedynka - hamulec... najbardziej truje powietrze. Czasem można by zlikwidować chociaż jedno przejście na jezdni. Uważam, że jedynie BUS-pasy to słuszne rozwiązanie, ale trzeba zwrócić uwagę na to, by po pierwsze BUS pas był swoją szerokością dostosowany do autobusów a nie do samochodów osobowych czy niewielkich dostawczych (czyli musi mieć 3,5 metra szerokości, gdyż autobus wraz z lusterkami to nawet nieco ponad 3 metry), po drugie, by nie poruszali się nim rowerzyści. Co do bezpieczeństwa pieszych, to właściwe przechodniów powinno się zobowiązać do zachowania maksymalnej ostrożności i do liczenia się z tym, że samochód może jechać znacznie szybciej, niż przewidują przepisy (a nawet mogą "wysiąść" hamulce, czy kierowca może zasłabnąć). Pieszy na jezdni NIE MOŻE mieć pierwszeństwa!!!

L
Luk

Lepiej postać w korku niż leżeć pod ziemią. Przejście przez jezdnię to była walka o życie...Obecnie jest wolniej dla kierowców, ale bezpieczniej dla wszystkich!

G
Gość

a jaki problem aby się przesiąść do tramwaju?ominiecie korki.

W
Witold

Nowa Huta jako dzielnica była przyjazna dla kierowców (no może za wyjątkiem Nowohuckiej i Kocmyrzowskiej). Teraz za sprawą urzędników korki będą wszędzie. Dziękujemy tym smutnym panom !!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3