https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Na Alejach Trzech Wieszczów tylko 50 km/h?

Piotr Rąpalski
.
. Wojciech Matusik
Zwiększona przepustowość, poprawa płynności jazdy, usprawnienie przejazdu komunikacją zbiorową i być może dopuszczenie rowerów do jazdy buspasem – takie efekty mają przynieść zmiany organizacji ruchu na Alei Trzech Wieszczów. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu planuje wprowadzić je jeszcze jesienią tego roku. Kierowców najbardziej może zaskoczyć pomysł obniżenia maksymalnej prędkości z 70 do 50 km/h.

ZIKIT podaje:
"Proponowane rozwiązania to efekt wypracowany przez ekspertów od transportu drogowego podczas „Forum na rzecz czystego powietrza”. Główna zmiana polegać będzie na obniżeniu dopuszczalnej prędkości na Alejach Trzech Wieszczów do 50 km/h (teraz obowiązuje tam 70 km/h). – Paradoksalnie pozytywnie wpłynie to nie tylko na ilość spalin, ale również na płynność ruchu – zapewnia Łukasz Franek, zastępca dyrektora ZIKiT ds. transportu.

– Przede wszystkim zmiany odczują kierowcy włączający się do ruchu z ulic podporządkowanych, którym będzie po prostu łatwiej to zrobić, a więc kolejki na światłach po prostu się zmniejszą – dodaje.

Mniejsza prędkość pojazdów pozwoli wprowadzić zmiany w geometrii pasów ruchu. Poszerzone zostaną buspasy, dzięki czemu autobusy poruszać się będą sprawniej. – Być może szersze buspasy sprawią, że uda się na nie wpuścić również rowerzystów. Trwa przygotowywanie szczegółowych rozwiązań projektowych. Po ich wykonaniu sprawdzimy czy jest to w ogóle możliwe – zaznacza Łukasz Franek.

Innym rozwiązaniem jest stworzenie osobnych pasów dla rowerów oraz specjalnych śluz na drogach podporządkowanych. Zmiany będą wprowadzane etapami - pierwsze już jesienią tego roku, natomiast zmiana geometrii pasów planowana jest na przyszły rok, gdy odnawiane będzie oznakowanie poziome."

Komentarze 28

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
m.
Zgoda, zmniejszcie prędkość, ale po miesiącu proszę zrobić badanie jak wpłynęło to na płynność ruchu i przepustowość. Jeśli pozytywnie to niech tak zostanie, jeśli negatywnie to przywracamy dawne znaki a WSZYSCY urzędnicy, którzy dziś proponują takie rozwiązanie otrzymują wypowiedzenia.
d
dr Wiktor Wektor
boshhh.. niech ktoś wreszcie wypier..i ten zikit na marsa....
k
krakus
Trzeba dopuścić rowery do jazdy po pasie startowym lotniska, po dachach, zieleni, w hipermarketach i galeriach handlowych, po urzędzie miasta, torach tramwajowych, cmentarzach, w kinie, kościele, autostradzie i po wysypisku śmieci.
S
Stach
Mniejsza prędkość samochodów na Alejach to niższy bieg a wyższe obroty silnika. Spalin będzie jeszcze więcej. Od lat zastanawiam się dlaczego w ciągu Alej Trzech Wieszczów nie są budowane przejścia podziemne. To jest normą w cywilizowanym świecie. Przypomnę, że wg wyliczeń przez skrzyżowanie przy AGH przejeżdża ok 20 tys. samochodów na dobę i przekracza to skrzyżowanie ok. 25 tys. osób. Miejsce wprost wymarzone i konieczne na takie podziemne przejście. Ile jeszcze wody w Wiśle musi popłynąć, by urzędnicy i ich mocodawcy dojrzeli do logicznego myślenia. Najlepiej zbudować kładkę przez Wisłę, przez którą przechodzi 5 osób na dobę i przejeżdża mniej więcej tyle rowerów. Cóż, to tylko 48 mln zł za taką zabawkę.
K
Kraka
50 km/h żeby ktos zarobił na wymianie oznakowania jedynie bo inne uzasadnienie nie przychodzi mi do głowy...
o
olo
50 km/h, żeby większy smród był
S
Shakina
Owszem, przesiądę się do MPK jeśli bedzie szybciej, częściej, taniej i czyściej. Póki co musiałbym przesiadać się kilka razy (przy czym autobus mam co 1,5 h a pozniej muszę zrobic przesiadkę). Więc niestety wsiadam w samochód i z uwagi na kompletny brak alternatywy chociażby w postaci P&R jadę swoim czystym samochodem, z klimatyzacją która chłodzi ile ja chcę a nie "o 5 stopni mniej" i dojadę z punktu A do B na samo miejsce. Życie... A na alejach czy bedzie 50 czy 70 czy 100 tak czy tak bedzie wszystko stać.
P
Piotr
Chyba dla kogoś kto mieszka i pracuje przy ulicy z buspasem, nie musi się przesiadać, nie odwozi dzieci do szkoły/przedszkola, ani iść od/do przystanku jeszcze ze 20 minut.
R
Rajmund Kaczynski
Jak to mądrala wyliczył , ZiKT do likwidacji , same cymbały
g
gosc
rowerzyści BUSpasem ?? Tym pseudo ekspertom odebrać prawo wykonywania zawodu !!!
To nie eksperci to wysokiej klasy matoły
g
gosc
ZIKITOwskie bzdury i ich niedouczeni eksperci. Ich wyniki widzimy na codzien. Wszędzie światła i zakorkowane miasto.
Tam gdzie ZIKITowskie barany coś usprawniają zaraz jest gorzej, przepustowość spada dramatycznie. Odczepcie się od aleji bo zepsujecie je jak mogilską.
a
aaa
Albo potrafią liczyć i dokonują świadomego wyboru - mając do wyboru podróż z MPK ok. 50 min w jedną stronę, wybierają auto i są na miejscu do 15 min. W komfortowych warunkach, bez tłumu piórników, często śmierdzących, często chorych ludzi.
Po pierwsze mój czas jest znacznie cenniejszy niż pozorne korzyści z korzystania z usług MPK, po drugie miesięczny koszt przejazdu autem jest mniejszy niż koszt biletu miesięcznego.
Dodam, że mieszkam i pracuję w centrum, choć po różnych stronach Wisły.
I korzystam też z roweru, ale tylko wtedy, gdy pogoda na to pozwala, inną drogą, czas dojazdu do 25 min...MPK przegrywa w każdym wariancie.

Zatem nie powtarzaj tych bzdur o oszczędności czasu i pieniędzy w przypadku korzystania z MPK. To tylko mity.
K
Krakus
Jak zginie pieszy to tylko ze swojej glupoty. Na calej dlugosci Grota Roweckiego sa przejscia o ruchu kierowanym wiec musialby wbiec na czerwonym
k
krk
zwiększmy jeszcze bardziej przepustowość i obniżmy predkość do 20km/h!
M
Mirek
Zrobić 30 km/h. I co nie jestem lepszybko od "ekspertów"...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska