Kładka Barnatka i kłódki
Na kładce o. Bernatka wymienione zostaną wypełnienia przęseł balustrad – siatka jest zastępowana pionowymi elementami szczeblinkowymi ze stali nierdzewnej. Wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa.
Roboty przebiegają w dwóch etapach:
- w pierwszym, od 12 lutego, wyremontowana zostanie balustrada w części dla pieszych (od strony mostu im. Powstańców Śląskich), w tym czasie ruch pieszy zostanie skierowany na drogę dla rowerów, usytuowaną po drugiej stronie
- w drugim – realizacja planowana w III kwartale tego roku – wyremontowana zostanie balustrada przy drodze dla rowerów (od strony mostu im. Piłsudskiego).
Pierwszy etap finansowany jest ze środków na bieżące utrzymanie obiektów inżynierskich, a koszt jego realizacji wyniesie ok. 670 tys. zł.
Została też podjęta decyzja, co stanie się z kłódkami zamontowanymi na kładce, które stały się nieodłącznym jej elementem. Jak poinformował przedstawiciel Zarządu Dróg Miasta Krakowa, zostaną one przetopione i z 3 ton materiału powstanie wyjątkowa ławeczka dla zakochanych.
W czerwcu i lipcu 2022 r. mieszkańcy przesłali ponad 600 pomysłów na ich zagospodarowanie: zdjęcie kłódek i poddanie uzyskanego surowca recyklingowi, a za środki z ich sprzedaży wsparcie celu charytatywnego, wykonanie z przetopionych kłódek rzeźby lub serii rzeźb o tematyce związanej z miłością czy przeniesienie kłódek w inne miejsce.
Kładka Kazimierz Ludwinów
Od 21 lutego obowiązuje czasowa zmiana w organizacji ruchu po stronie Kazimierza – informuje wykonawca budowy kładki Kazimierz – Ludwinów.
W miejscu planowanej kładki na bulwarze Inflanckim, pomiędzy ulicami Skawińską i Wietora ograniczony został ruch pieszy i rowerowy górnego bulwaru Inflanckiego. Wytyczono i oznaczono w terenie zostanie trasę objazdową z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury, bliżej zabudowy mieszkaniowej.
Zmiany obejmują też dojazd do tego bulwaru od strony skrzyżowania ulic Wietora i Rybaki oraz od strony ul. Dietla – z obu stron zorganizowany został dojazd do terenu budowy. Przy ul. Rybaki wyłączono z użytkowania będzie część miejsc postojowych.
Taka organizacja ruchu po stronie Kazimierza obowiązuje do odwołania. Warto wspomnieć, że w przyszłości wprowadzone zostaną dodatkowe ograniczenia na górnym bulwarze oraz zamknięta dla ruchu zostanie również dolna część bulwaru wiślanego po tej stronie rzeki. O szczegółach będziemy informować odrębnym komunikatem.
Przypomnijmy, że kładka pieszo-rowerowa Kazimierz – Ludwinów realizowana jest na podstawie umowy pomiędzy Zarządem Inwestycji Miejskich w Krakowie a firmą Primost Południe sp. z o.o. Wartość kontraktu to 113,7 mln zł z terminem realizacji 26 miesięcy.
Przeprawa będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości, a w najwyższym punkcie będzie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego.
Sukces Neuralink - pacjent steruje komputerem siłą myśli!

- Gdzie są najdroższe, a gdzie najtańsze mieszkania w Krakowie? Ranking dzielnic 2024
- Najpiękniejsze pary z krakowskich studniówek! To one przyciągały wzrok
- Pistacjowe croissanty robią furorę w internecie! Gdzie można je zjeść w Krakowie?
- Zimowe wycieczki w Tatry z dziećmi. Zobaczcie łatwe i przyjemne szlaki w górach