FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

Przypomnijmy, że obecnie funkcjonuje tzw. jednopoziomowe skrzyżowanie ul. Fredry z linią PKP. Kierowcy poruszający się ulicą Fredry muszą bezpośrednio przejeżdżać przez tory kolejowe. Dwupoziomowe skrzyżowanie byłoby o wiele bezpieczniejsze.
W ogłoszeniu przetargowym czytamy m.in., że "Przedstawione rozwiązania sytuacyjno – wysokościowe powinny zapewniać bezkolizyjne skrzyżowanie z linią kolejową, przy równoczesnym utrzymaniu połączenia pieszego, rowerowego i drogowego pomiędzy ul. Fredry a ul. Tischnera".
Wybrany wykonawca tzw. projektu koncepcyjnego będzie miał za zadanie przedstawić analizy dotyczące ewentualnie innych rozwiązań na skrzyżowaniu ul. Fredry z torami kolejowymi.
Oczywiście jedną z opcji jest wiadukt. Przeanalizowana ma zostać jednak również ewentualna możliwość budowy w tym miejscu np. tunelu.
Firmy zainteresowane stworzeniem projektu mogą składać swoje oferty w przetargu do 10 sierpnia.
Wstępny harmonogram - przedstawiany przez urzędników miejskich już w ubiegłym roku - zakłada, że w latach 2020-2023 prowadzone będą prace koncepcyjne i projektowe zakończone uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych. W oparciu o wstępne założenia budowa nowego elementu układu drogowego zostałaby zrealizowana w latach 2024-2025. Szacunkowy koszt inwestycji to około 122 mln zł.
- Atlas grzybów trujących i jadalnych. Kluczowe różnice na przykładowych zdjęciach
- Demoniczne nazwy wsi w Małopolsce i ich "boskie" przeciwieństwa
- Oni nie skończyli studiów, a mają miliony. Jak to możliwe?!
- Tak wygląda budowana zakopianka [NOWE ZDJĘCIA]
- Zmiany w sklepach. Nowy obowiązek przy sprzedaży mięsa
- Te dzikie zwierzęta żyją w Krakowie [ZDJĘCIA]