https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Negocjacje w sprawie większych kosztów Trasy Łagiewnickiej

Piotr Tymczak
Trwają negocjacje spółki Trasa Łagiewnicka z firmą Budimex w sprawie wydłużenia terminu budowy Trasy Łagiewnickiej oraz rozliczenia dodatkowych kosztów zadania.

WIDEO: Dzieci mówią jak jest

- Prowadzimy z inwestorem rozmowy na temat harmonogramu i wysokości wynagrodzenia. Najbliższe spotkanie planowane w tej sprawie odbędzie się 17 października. Prace na budowie realizowane są zgodnie z założonym harmonogramem - przyznaje Michał Wrzosek, rzecznik Budimexu.

Przypomnijmy, że ta firma wystąpiła o wydłużenie prac i przekazanie dodatkowych 28 mln zł netto (ok. 34 mln zł brutto). Budimex oczekuje dopłaty 3,5 proc. kontraktu (umowa opiewała na 802 mln zł) z trzech powodów: przedłużenia o rok prac projektowych w związku z wydłużeniem oczekiwania na decyzje administracyjne, koszty związane z pracami dodatkowymi polegającymi na przełożeniu biegu Wilgi, wzrost cen materiałów budowlanych średnio o 50 proc.

Budimex zagroził, że jeżeli nie otrzyma dodatkowej zapłaty, to prace mogą zostać wstrzymane, ale na razie firma zapewnia, że prace są realizowane. Inwestycja miała się zakończyć pod koniec 2020 r. Teraz negocjowane jest ich wydłużenie. Miasto jest gotowe zgodzić się na prowadzenie robót o 10-12 miesięcy dłużej. A to oznacza, że Trasa Łagiewnicka byłaby oddana pod koniec 2021 r.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Budowana jest też linia tramwajowa - od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Q
Q

1.Przez parę miesięcy po kilku ludzi na budowie, teraz chcą przedłużać termin. Są chyba jakieś kary zapisane w umowie?

2. W przetargach "projektuj i buduj" nie ma miejsca na renegocjacje ceny. Sprawa dla CBA iprokuratury.

k
krakowianin

Nie płacić ani grosza. Trzeba było się ubezpieczyć od wzrostu cen materiałów budowlanych. A nie, ubezpieczenie kosztuje, więc lepiej dymać miasto za frajer

G
Gość

jak zejdą - nie dopuścić do udziału w przetragach publicznych na parę miesięcy

G
Gość

dojenia miasta ciąg dalszy?

k
kurdwanóf
7 października, 12:27, Ewa:

Dlaczego nie poprowadzono torów tramwajowych pod skrzyżowaniem (W tunelu) tylko górą przez środek skrzyżowania! Chodzi mi o Witosa z Herberta! Inwestycja za grube miliony!! A tak spieprzona!!

7 października, 15:07, Gość:

I wtedy krzyżowałyby się z drogą w tunelu? Przecież one przecinają również Witosa.

ale pod Turowicza byłby przejazd tramwaju BEZKOLIZYJNY. Z tymże to okazało się niemożliwe, bo ten XIX-wieczny środek transportu nie da rady wyjechać na podjazd i utknął by w tym przejeździe.

G
Gość

No ,Majcher szukaj kolejnych pożyczek na 40 lat spłaty albo i dłużej....

G
Gość
7 października, 12:27, Ewa:

Dlaczego nie poprowadzono torów tramwajowych pod skrzyżowaniem (W tunelu) tylko górą przez środek skrzyżowania! Chodzi mi o Witosa z Herberta! Inwestycja za grube miliony!! A tak spieprzona!!

7 października, 15:35, Gość:

własnie dlatego żebyś mógł zadać to pytanie.

sorry - mogła

G
Gość
7 października, 12:27, Ewa:

Dlaczego nie poprowadzono torów tramwajowych pod skrzyżowaniem (W tunelu) tylko górą przez środek skrzyżowania! Chodzi mi o Witosa z Herberta! Inwestycja za grube miliony!! A tak spieprzona!!

własnie dlatego żebyś mógł zadać to pytanie.

G
Gość
7 października, 12:27, Ewa:

Dlaczego nie poprowadzono torów tramwajowych pod skrzyżowaniem (W tunelu) tylko górą przez środek skrzyżowania! Chodzi mi o Witosa z Herberta! Inwestycja za grube miliony!! A tak spieprzona!!

I wtedy krzyżowałyby się z drogą w tunelu? Przecież one przecinają również Witosa.

G
Gość

Jeżdżę codziennie tramwajem przez Zakopiankę i ja się pytam dlaczego tam nie ma większej ilości pracowników? Zawsze max kilka osób, połowa z nich pali fajki i się patrzą co robią pozostali... Tak duża inwestycja, roboty powinny trwać 24h na dobę a tam się nic nie zmienia!

E
Ewa
7 października, 12:27, Ewa:

Dlaczego nie poprowadzono torów tramwajowych pod skrzyżowaniem (W tunelu) tylko górą przez środek skrzyżowania! Chodzi mi o Witosa z Herberta! Inwestycja za grube miliony!! A tak spieprzona!!

7 października, 13:55, Gość:

Może dlatego, że tramwaj to nie samochód i pochylenia torowiska są znacznie mniejsze

A jak z Wielickiej skręca w Nowosądecką i jedzie w kierunku Kurdwanowa to tam mu pochylenie nie przeszkadza ...

G
Gość
7 października, 12:27, Ewa:

Dlaczego nie poprowadzono torów tramwajowych pod skrzyżowaniem (W tunelu) tylko górą przez środek skrzyżowania! Chodzi mi o Witosa z Herberta! Inwestycja za grube miliony!! A tak spieprzona!!

Może dlatego, że tramwaj to nie samochód i pochylenia torowiska są znacznie mniejsze

K
Krakus
7 października, 12:27, Ewa:

Dlaczego nie poprowadzono torów tramwajowych pod skrzyżowaniem (W tunelu) tylko górą przez środek skrzyżowania! Chodzi mi o Witosa z Herberta! Inwestycja za grube miliony!! A tak spieprzona!!

Może dla widoków, np. widać Wawel.

E
Ewa

Dlaczego nie poprowadzono torów tramwajowych pod skrzyżowaniem (W tunelu) tylko górą przez środek skrzyżowania! Chodzi mi o Witosa z Herberta! Inwestycja za grube miliony!! A tak spieprzona!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska