https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: nowe parkingi uwolnią al. 3 Maja

Piotr Tymczak
Wojciech Matusik
Miasto szuka chętnych do wynajęcia pod parkingi terenów w sąsiedztwie Błoń. Przy stadionie Wisły są miejsca postojowe dla samochodów, które wykorzystuje się w pełni tylko podczas meczów. To ma się jednak zmienić.

W połowie roku Wisła wypowiedziała miastu umowę dzierżawy stadionu, gdyż klubu nie stać na utrzymanie obiektu za ok. 7 mln zł rocznie. Od stycznia 2014 r. klub będzie korzystać tylko ze stadionu w dniach meczów, a na stałe zamierza wynajmować niektóre pomieszczenia.

Opiekę nad obiektem przejmuje więc od nowego roku Zarząd Infrastruktury Sportowej (ZIS). Już teraz ta miejska jednostka poszukuje firm zainteresowanych prowadzeniem parkingów przy stadionie od strony al. 3 Maja, ul. Reymonta i hali TS Wisła. - Chcemy, aby parkingi przy stadionie były wykorzystywane przez cały tydzień, a nie tylko podczas meczów - mówi dyrektor ZIS Krzysztof Kowal.

W tygodniu na parkingu od strony al. 3 Maja samochody zostawiają tylko piłkarze, pracownicy klubu i ich goście. Większa część postojowego terenu jest pusta. Tymczasem tuż obok cały jeden pas alei 3 Maja jest zajmowany przez zaparkowane samochody. Otwarcie parkingów przy stadionie ma się wiązać z likwidacją parkowania wzdłuż al. 3 Maja.

- Przy alei 3 Maja często nie mieszczą się już razem samochody, piesi, rowerzyści i rolkarze. Uruchomienie parkingów przy stadionie i uwolnienie jednego pasa alei od zaparkowanych aut to dobry pomysł - mówi Piotr Klimowicz, przewodniczący Rady Dzielnicy V Krowodrza.

- W Krakowie każdy nowy parking się przyda. Ważne jednak, jakie będą na nim ceny. Nie mogą być wyższe niż w strefie płatnego parkowania - zaznacza Andrzej Hawranek, radny Krakowa i Dzielnicy VII Zwierzyniec, która wzdłuż al. 3 Maja graniczy z Krowodrzą.

- Ceny na parkingach przystadionie nie powinny być wygórowane, ale takie, aby ich operator mógł się utrzymać - twierdzi dyrektor Kowal. - Jeżeli cena zostanie ustalona na poziomie na przykład 2 zł za godzinę, przypuszczam, że nikt nie będzie narzekał na brak chętnych. A jeśli zarządca parkingu zaproponuje 5 zł za godzinę, nie przyciągnie klientów - komentuje dyrektor Kowal.

W ZIS planują również, aby w końcu rozpocząć wykonanie ringu wokół Błoń, w ramach którego nastąpiłby nowy podział na alejki dla pieszych, trasy dla rowerzystów, biegaczy i rolkarzy. Byłyby one oddzielone od jezdni dla aut.

Prace mają ruszyć już w przyszłym roku. Dyrektor Kowal planuje, aby wykonać przynajmniej część ringu od strony ul. Piastowskiej. Tworzenie kolejnych jego odcinków będzie zależeć od tego, czy ZIS zdoła pozyskać więcej pieniędzy.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tnd
Wszędzie na świecie w centrum płaci się za parkowanie. Cena 1-2 zł za godzinę przy kilkugodzinnej wyprawie rodziną nikogo po kieszeni nie szarpnie. Głupotą jest natomiast ewentualna likwidacja tych miejsc parkingowych - po prostu niech będą płatne w rozsądnej cenie. A dodatkowy parking przy stadionie - jak najbardziej. Dziwne, że wciąż nie został uruchomiony. Szczególnie dla autokarów.
...
To jest jeszcze głupsze rozwiązanie niż proponowane w artykule. Miejsca parkingowe wzdłuż błoń to jest jedyna opcja, która wchodzi w grę.
Jak chcecie to pod Wisłą możecie zrobić parking dla autokarów, które zajmują większość miejsc na parkingu wzdłuż ulicy.
z
zenon
po co? zeby postawic kolejne swiatla i zakorkowac piastowska ??
P
PT Krakauer
Kraków miastem niegościnnym dla mieszkańców c.d.n.
J
Jan
Jeśli już ma nie być miejsc parkingowych na 3 Maja, to niech będzie dwukierunkowa. Inaczej nie ma mowy!
T
Tudaj
Likwidacja miejsc postojowych przy 3 maja i zastąpienie ich płatnym parkingiem? Co za idiotyzm! Kto znowu koniecznie chce zarobić? "Przy alei 3 Maja często nie mieszczą się już razem samochody, piesi, rowerzyści i rolkarze" - przecież to kłamstwo. Obok jednokierunkowej 3 maja, na której po skosie parkują samochody jest alejka dla pieszych i rolkarzy ze ścieżką rowerową. Jest ona oddzielona od pasa samochodowego, więc o co chodzi z tym "ringiem wokół Błoń"?!?
E
Ernest
Skonczy sie tak, że ludzie będą parkować na osiedlach między Reymonta a 3 maja. Zacznie się wojna z mieszkańcami którzy będą sie denerwować, że nie mogą zaparkować przed swoim domem i w efekcie wprowadzą parkometry. Gratuluje! Kolejny pomysł z serii co zrobić żeby obrzydzić mieszkanie w tym kraju
s
szatanek
chodzi tylko o wyłudzenie pieniędzy
- po co dwa pasy przy alejach? bedzie mozna jezdzic z predkoscia jak na drodze ekspresowej?
- co znaczy zdanie "Przy alei 3 Maja często nie mieszczą się już razem samochody, piesi, rowerzyści i rolkarze"
- Piesi i rolkarze maja swoj pas, rowerzysci swoj a samochody ulice.
- jaka jest pojemnosc parkingu przy wisle a jaka na alejach???
...
Czekajcie...wyjaśni mi ktoś jak się tam nie mieszczą piesi, rolkarze, rowerzyści i samochody skoro jest bardzo szeroki ciąg pieszo rowerowy wzdłuż tej drogi a po drugiej stronie dużo miejsca na chodnik?
m
magda z krakowa
miasto w strategicznych miejscach (pętle autobusowe tramwajowe) powinno budować parkingi, które powinny być darmowe i w tedy ma sens cała polityka miasta z przesiadaniem się do MPK
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska