Według informacji z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, w związku z wnioskami ze strony rad obu zainteresowanych dzielnic początkowy przystanek linii ma zostać zmieniony z pierwotnie planowanego "Mydlniki Wapiennik P+R" na "Bronowice Małe". Zatem do autobusu będzie można wsiąść już bliżej centrum miasta i na dużym węźle przesiadkowym przy osiedlu Widok.
Natomiast przynajmniej do czasu zakończenia przebudowy ul. Kościuszki nowa linia będzie kursować do Osiedla Podwawelskiego - a nie na Salwator (jak ma być docelowo).
Radni Zwierzyńca, którzy zaakceptowali proponowaną ostatecznie trasę przejazdu nowego autobusu, wymieniają, że poza istniejącymi przystankami - jak m.in. "Chełm", "Kasztanowa", "Park Decjusza" czy "Stara Wola" - przewidziano również nowe:
- na ul. Zakliki z Mydlnik przy przystanku kolejowym,
- na ul. Podłużnej przy skrzyżowaniu z ul. Pylną,
- na ul. 28 Lipca 1943 przy skrzyżowaniu z ul. Królowej Jadwigi,
- na ul. Starowolskiej przy skrzyżowaniu z ul. Poniedziałkowy Dół,
- na ul. Jodłowej przy filii Samorządowego Przedszkola nr 78
- oraz w rejonie placu zabaw przy ul. Skibowej.
"Trasa w takim kształcie zapewni zupełnie nowe połączenia mieszkańcom Woli Justowskiej i Przegorzał - umożliwi szybkie przedostanie się do przystanku kolejowego Kraków Zakliki, do Mydlnik i do Bronowic Małych, a także wewnątrz Dzielnicy: zapewni dojazd mieszkańcom rejonu ul. Księcia Józefa, Przegorzał i Starej Woli do szkół, przedszkoli, klubów kultury, przychodni, Krakowskiego Centrum Rehabilitacji, Parku Decjusza, a także wielu punktów handlowych i usługowych" - podkreślili radni "siódemki" w przyjętej uchwale.
Radni Zwierzyńca zwracają też uwagę, że łączenie ze sobą ciągów wcześniej niepołączonych siatką komunikacji miejskiej cieszy się dużym powodzeniem. Przykładem jest linia nr 102, która po wydłużeniu trasy do Bielan w roku 2017 zyskała sporo pasażerów i jej częstotliwość była wielokrotnie wzmacniana: dawniej kursowała co 40, później co 30, co 24, a obecnie co 20 minut.
Linia nr 126 ma być obsługiwana autobusami typu mini, specjalnie pozyskanymi na trasę przebiegającą przez kręte ulice. Jak czytamy w uchwale radnych Dzielnicy VII Zwierzyniec - "zatem wysoce zasadne jest, aby została ona uruchomiona na pierwotnie zaplanowanej trasie przez ul. Starowolską i Jodłową. Na etapie ogłoszenia planów utworzenia tej linii panowało wprawdzie przekonanie, że zostanie ona uruchomiona już po przebudowie ul. Starowolskiej, jednak z uwagi na przeciągające się uzgodnienia przygotowanego projektu, realizacja inwestycji odsuwa się w czasie. Po przebudowie ulica ta będzie lepiej dostosowana do ruchu komunikacji miejskiej, jednak należy docenić i wykorzystać wolę i determinację urzędników, aby mimo dotychczasowych trudności w kwestii wykonania tego zadania już teraz skierować linię nr 126 na pierwotnie zakładaną trasę. Dzięki jej utworzeniu oczekujemy spadku natężenia ruchu samochodowego oraz znacznej poprawy dostępności komunikacji miejskiej w rejonach do tej pory jej pozbawionej".
Przypomnijmy, że pod koniec zeszłego roku poinformowano, iż ZTP w Krakowie planuje na 2024 rok uruchomienie siedmiu nowych linii autobusowych, a także wydłużenie kilku kolejnych. Dyrektor ZTP Łukasz Franek mówił wtedy, że z komunikacji miejskiej korzysta obecnie więcej mieszkańców niż w poprzednich latach, a nowe linie mają zachęcić tych, którzy jeszcze się na nią nie zdecydowali. Jedną z takich nowych linii miał być właśnie autobus 126, łączący - według pierwotnych założeń - Mydlniki z Salwatorem i kursujący co 20 minut.
W sklepach jest coraz drożej i nadchodzą kolejne podwyżki
