https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowy rozkład komunikacji miejskiej

Piotr Ogórek
Andrzej Banas / Gazeta Krakowska/ Dziennik Polski/ Polska Press
Od dzisiaj obowiązuje nowy rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Pojawiły się nowe linie, inne zostały wzmocnione. Zmiany są znaczące. Jak je oceniasz? Napisz swoją opinię na forum pod artykułem.

Zmiany wprowadzone przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu obejmą cztery linie tramwajowe i osiem autobusowych. Wygenerują one wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej na poziomie 14,1 mln zł rocznie. Do tej pory miasto wydawało na ten cel ok. 460 mln zł. Wzrost wyniósł 3 proc.

Od dzisiaj szybciej będą kursować linie tramwajowe nr 9 i 19 - co 10 minut w dni powszednie w godzinach szczytu. Natomiast linia 18 z Czerwonych Maków na Krowodrzę Górkę będzie kursować co 5 minut.

Nową stałą linią będzie „12”. Z Łagiewniki do Ronda Grzegó-rzeckiego będzie kursować bez zmian, a potem al. Pokoju, Jana Pawła II, Ptaszyckiego i do Kopca Wandy. Tramwaj będzie jeździł co 20 minut.

Zmiany obejmą też autobusy, w tym linię 501, która wróci do starej części Nowej Huty, o co mocno zabiegali mieszkańcy. Linia do Osiedla na Lotnisku będzie kursować bez zmian, a następnie Dunikowskiego, Mikołajczyka (powrót ul. Broniewskiego i al. Andersa), Obrońców Krzyża, al. Róż, al. Przyjaźni, al. Solidarności do Bulwarowej.

Pozostałe zmiany:

  • nowa linia 192 (dotychczasowa linia 452) na trasie: Chełm, al. Królowej Jadwigi, al. Kasztanowa, al. Królowej Jadwigi, al. Focha, al. Mickiewicza, al. Słowackiego, Pawia, tunel pod dworcem, Lubomirskiego, Bro-dowicza, Pilotów, Młyńska, Lu-blańska, Dobrego Pasterza, Bora-Komorowskiego, Andersa, Dąbrowskiej, Medweckiego, Czyżyny Dworzec. Kursy co 20 minut;
  • linia 502 zyska dodatkowy przystanek „Narzymskiego”;
  • nowa linia 511 kursująca na trasie: Przybyszewskiego, Armii Krajowej, Nawojki, Czarnowiejska, al. Mickiewicza, al. Słowackiego, Pawia, tunel pod dworcem, Lubomirskiego, Brodo-wicza, Olszyny, Pilotów, Bora-Komorowskiego, Okulickiego, Jagiełły, Architektów, os. Na Stoku. Kursy co 15 minut;
  • nowa stała trasa linii 503. Z Nowego Bieżanowa Południe do Opolskiej Estakady bez zmian, następnie aleją 29 Listopada i Meiera do Górki Narodowej Wschód. Kursy co 7,5 minuty w godzinach szczytu, poza szczytem co 15;
  • nowa stała trasa linii 169, z Zajezdni Wola Duchacka do Opolskiej Estakady bez zmian, następnie Opolską, Mackiewicza, Siewną, Bociana do Górki Narodowej. Kursy co 12 minut w godzinach szczytu, poza nimi 20 minut;
  • linia 252, zwiększenie częstotliwości kursowania do 30 minut;
  • nowa linia 104 (dotychczasowa linia 504), kursy trasą: Centrum JP II, Totus Tuus, Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, Fredry, Tischnera, Łagiewniki. Kursy co 40 minut.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
an
W linii numer 11 ciasno. Ludzie nie mieszczą się do tramwaju po powrocie studentów do Krakowa. 11 tka jeździ co 20 min to zdecydowanie za mało.
s
siasia
też uważam że bez sensu!!
j
jprzem
Oczywiście, że częściej :-) Wyobrażasz sobie większą prędkość w tramwaju nr 9, musieliby nas za nim zbierać na zakrętach. Przecież te złomy pamiętają jeszcze dzieciństwo Ericha Honeckera
j
jprzem
Czy ktoś z ZIKiT-u mógłby pomyśleć o nas "wsiokach" ze Starego Bieżanowa, a nie tylko o studentach :-) Autobus 143 w godz. szczytu co 20 min. a poza szczytem co 30 min. Natomiast wieś-bus 243 raz na godzinę to już jest żenada :-( No cóż jak widzę wszystko jest pod studentów aby biedactwa nie musiały jeździć ciągle swoimi samochodzikami ....
G
Gość
Wiadomo, że większość studentów zjeżdża się juz od wrzesnia, nie mówiąc o ruchu szkolnym. Tymczasem jakiś twardogłowy bałwan uparcie wmawia, że dopiero 1.10 lawinowo wzrasta liczba pasazerów MPK.
k
kolejny gość
Nie było w planie przyśpieszania czasów przejazdu między przystankami. W artykule jest napisane że szybciej pojadą 9 i 19. Dlaczego tylko te tramwaje miały by akurat szybciej jechać ? Może jednak chodziło że częściej będą jeździć ? Pomyłka w tekście szybciej, a częściej jednak ma sporo znaczenie...
c
ccckrakow
Po co zamieniono trasę linii 503 z linią 169 ??? Ktoś z ZIKiT-u mieszka na Mejera i pracuje w Prokocimiu?? Rano ludzie na przystanku na Siewnej ,klęli że hej !!
b
będzie jechać?
zamiast stać. Jeśli ma tam dalej tkwić po 30 minut, to niewiele to ma sensu.
Albo powinni to podregulować światłami na ul. Szlak (mniej aut na 1 zmianę) albo przerobić część chodnika na Długiej na jezdnię (w kierunku N Kleparza).
Można też tramwaj puścić pod Galerię Krakowską i stamtąd na Krowodrza G. - wtedy by nie stał..
j
jan
Nie wiem jak to jest, ale zawsze jak są zmiany w komunikacji to mam trudniej niż poprzednio. A to podobno dobra zmiana.
-
Jest dobrze. Jest tzw. nadpodaż pojazdów transportu publicznego. To jest cecha miast które charakteryzuje dobra komunikacja miejska. Jeszcze trzeba się postarać o przyspieszenie tych pojazdów. Tak aby urwać te kilka minut z jazdy pojazdu od pętli do petli.
g
gość
Z treści artykułu wydaje mi się, że linie 9, 19 i 18 będą kursować nie szybciej lecz częściej. Może trochę więcej troski o znaczenie słów.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska