https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Od 10 września zapewnią łatwiejszy przejazd ulicą Opolską [ZDJĘCIA] [4.09.2022]

Piotr Tymczak
Od soboty, 10 września, kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą ze stron na ul. Opolskiej.
Od soboty, 10 września, kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą ze stron na ul. Opolskiej. ZIM Kraków
Od soboty, 10 września, kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą ze stron na ul. Opolskiej. Ruch drogowy poprowadzony będzie łącznicami drogowymi po południowej i północnej stronie tej arterii – informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.

- Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, od 10 września, od godz. 7, ruch w ciągu ul. Opolskiej będzie się odbywał dwoma pasami w każdą ze stron. Kierujący będą mieli do dyspozycji łącznice drogowe, które powstały po południowej i północnej stronie arterii, w rejonie robót przy budowie linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej - informują w krakowskim magistracie.

Utrudnienia na ul. Opolskiej związane są z budową tunelu w ciągu tej ulicy w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej. W tunelu mają przejeżdżać samochody, a torowiskiem nad tym obiektem - szybki tramwaj.

Zaraz po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu na ul. Opolskiej, wykonawca ma rozpocząć pozostałe roboty konstrukcyjne przy tunelu związane z wykonaniem ściany środkowej pomiędzy jezdniami, a następnie stropu tunelu wraz z płytami przejściowymi. Kolejnym etapem będzie realizacja infrastruktury i warstw konstrukcyjnych nawierzchni skrzyżowania zlokalizowanego na tunelu.

Trwa budowa północnej obwodnicy Krakowa.

Północna Obwodnica Krakowa: powstają jezdnie, tunele i mosty...

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej to projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Termin rozliczenia zadań realizowanych w ramach tej perspektywy finansowej to 2023 rok. Wtedy też powinna zakończyć się realizacja tramwajowej inwestycji na północy Krakowa.

Czy Polska ma szanse uzyskać reparacje od Niemiec?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
elwiray654
Już nie mogę się doczekać, aż te remonty zostaną całkowicie zakończone ☺ Perspektywa jest piękna. Zobaczymy, kiedy się urzeczywistni.
E
Ewa
Kaktus mi na dłoni wyrośnie jak oni to skończą do 2023 !!
Z
Zbigniew Rusek
Lepiej, by dano priorytet dla autobusów na sygnalizacjach, oraz, by przed każdą zebra rozlegała się traba jerychońska autobusu. To autobus jest stworzony do szybkiej jazdy, a nie tramwaj.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska