https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Planują przebudowę skrzyżowania Centralnej i Nowohuckiej. By skręcało się lepiej

Piotr Rąpalski
Kierowcy wiedzą, ile czeka się na przejazd z ulicy Centralnej na Nowohucką w prawo, bo dostać się do al. Pokoju. Światła szybko nie puszczają, bo auta jadą samą, często zakorkowaną Nowohucką. A na Centralnej aut coraz więcej, bo wyjeżdżają na nią z Galicyjskiej, gdzie przybywa osiedli, sklepów, zaraz otworzy się Kaufland, a w budowie jest outlet odzieżowy. A już działa tam Expo Kraków. Inwestycję ma zasponsorować deweloper.

Rozbudowa istniejącego skrzyżowania ulic Centralna-Nowohucka będzie polegała na budowie dodatkowego pasa służącego do skrętu w prawo. Inwestycja jest realizowana przez inwestora prywatnego na podstawie art.19 ust. O drogach publicznych. Pod koniec maja tego roku zostało wszczęte postępowanie administracyjne w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa w sprawie zezwolenia na realizację tej inwestycji drogowej.

- Inwestor ma przekazać gotową drogę ze stosowna dokumentacją powykonawczą nie później niż przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, któregokolwiek z budynków mieszkalnych budowanych w tym rejonie o powierzchni użytkowej nieprzekraczającej 14.410 m2 w liczbie mieszkań - 270 szt. Na ten moment do ZDMK nie wpłynął harmonogram realizacji prac. Szacunkowa wartość przedmiotowej Inwestycji drogowej to 1.500.000 złotych - podają urzędnicy miejscy.

Możliwe, że przebudowa rozpocznie się w przyszłym roku.

Oto najbardziej zanieczyszczone polskie miasta

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Witold
Będąc na spotkaniach z vi-ce prezydentem Krakowa podnosiłem konieczność wybudowania dodatkowego pasa prawoskrętu na Nowohuckiej od Centralnej do al. Pokoju, aby rozładować korek ciągnący się od mostu na Wiśle do ronda. Dwa m-ce temu ucieszyłem się (naiwny), że jest to realizowane. Tym czasem na wspomnianym odcinku wymyślono dodatkowy wyjazd i zjazd, który kończy się bezpośrednio przed rondem. Spowoduje to dodatkowe korki, bo zwężenie będzie przed samym rondem, a wyjeżdżające samochody, które będą chciały skręcić w lewo na rondzie będą musiały przekroczyć dwa pasy na odcinku kilku metrów i zakorkują dodatkowo Nowohucką.

Brawo "pseudo" specjaliści od inżynierii ruchu !!!

Identyczne rozwiązanie to dopuszczenie do ruchu wyjazdu z osiedla Centrum E na Plac Centralny. Co to spowodowało? Korki zaczynające się na Placu Centralnym i sięgające Zakładów Tytoniowych.

Tak działają krakowscy specjaliści, którym w głowie jedynie zwężanie ulic (Dietla), budowa barier dla samochodów ("chopki", szykany) i oczywiście ścieżki rowerowe, na których ruch "zimowy" przekracza ludzkie wyobrażenie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska