https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków planuje kolejną linię tramwajową. Jest zamówienie na Studium dla trasy na osiedle Kliny. Zobacz, jakie są warianty przebiegu

Piotr Tymczak
Dwa warianty przewidują przedłużenie linii tramwajowej z Borku Fałęckiego w kierunku osiedla Kliny.
Dwa warianty przewidują przedłużenie linii tramwajowej z Borku Fałęckiego w kierunku osiedla Kliny. Andrzej Banaś
Władze Krakowa zamieściły ogłoszenie o zamówieniu na Studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny. Oferty będą przyjmowane do 23 kwietnia 2024 roku.

Zamówienie dotyczy opracowania przez wykonawcę co najmniej 6 wariantów przebiegu planowanej linii tramwajowej będącej przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej - do obszaru Klin:

  • Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę Klin;
  • Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym;
  • Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru Klin;
  • Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klin;
  • Wariant V (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę;
  • Wariant VI (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klin innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego - autobusem, koleją.

W prowadzonych pracach wykonawca ma uwzględnić inwestycje realizowane na analizowanym obszarze przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie:

  • rozbudowę ul. Bunscha i budowa ul. Humboldta wraz z budową linii tramwajowej;
  • budowę ul. 8 Pułku Ułanów;
  • budowę drogi dojazdowej z osiedla Kliny do stacji SKA w Opatkowicach;
  • inwestycję realizowaną przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa: budowę ul. Nowa Bartla od ul. Zawiłej do ronda zlokalizowanego za pętlą autobusową Kliny – Zacisze.

"Na podstawie przedstawionych przez wykonawcę rozwiązań, zaproponowane zostaną szacowane linie zajętości terenu pod inwestycję. Szczegółowość rozwiązań sytuacyjno-wysokościowych powinna umożliwić ocenę stopnia kolizji analizowanych wariantów z istniejącym zagospodarowaniem terenu, jak również ocenę podstawowych parametrów mających wpływ na szacunek kosztów inwestycji" - podkreślono w zamówieniu.

Wykonawca będzie miał za zadanie wskazać wariant preferowany.

Dla każdego wariantu mają zostać wykonane wizualizacje:

  • przebiegu linii tramwajowej dla każdego wariantu wraz ze zlokalizowaniem przystanków tramwajowych;
  • pętli tramwajowej w obszarze Klin;
  • propozycji wariantu alternatywnego.

Raport WEI: Samochód konkurencyjny względem zbiorkomu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska