https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków Płaszów. Duże zmiany na drugiej największej stacji kolejowej w stolicy Małopolski [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
Rozpoczyna się ostatni etap wielkiej modernizacji stacji Kraków Płaszów, czyli drugiej największej stacji kolejowej w stolicy Małopolski. Gotowy jest po modernizacji peron numer 3 i nowy peron nr 4 (perony mają w końcu m.in. pełne zadaszenie). Trwa z kolei budowa jeszcze jednego peronu - nr 2. Kiedy zakończą się prace?

- Prace trwają nie tylko przy peronach, ale pamiętajmy, że wymieniane są również tory. Wszystkie roboty zakończą się w przyszłym roku - podkreśla Piotr Hamarnik z PKP PLK.

W części zmodernizowane zostało już także przejście podziemne prowadzące na perony.

Przypomnijmy, że modernizacja stacji w Płaszowie jest elementem wielkiej, wartej ok. miliard złotych inwestycji, której głównym elementem jest dobudowa dodatkowych torów m.in. na odcinku właśnie z Płaszowa do centrum miasta (będą łącznie cztery tory zamiast dwóch).

Zgodnie z pierwotnym harmonogramem roboty w Płaszowie miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale roboty opóźniają się. W PKP tłumaczą to "szerokim zakresem prac dodatkowych, który nie był ujęty w pierwotnym zamówieniu". Chodzić ma chociażby o konieczność dodatkowego wzmocnienia gruntu itd.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska