FLESZ - Parki kieszonkowe. Nowość w mieście
Przygotowana przez Miejskiego Inżyniera Ruchu nowa organizacja ruchu pod Wawelem wraz ze strefą zamieszkania (pieszy może się poruszać swobodnie po całej udostępnionej przestrzeni i ma pierwszeństwo przed pojazdami) ma w znacznym stopniu przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa - szczególnie pieszych.
Wawel i ulice Starego Miasta z Drogą Królewską powinno się traktować jako jeden organizm. Na ulicach w pierwszej obwodnicy mamy już strefę ograniczonego ruchu, a ulice przy Zamku Królewskim był od tego oddzielone. Stąd decyzja objęcia taką strefą również ulic św. Idziego i Podzamcze. Staną się więc one obszarem dedykowanym pieszym, rowerzystom, osobom, które chcą tu spędzać czas, a nie tylko przejeżdżać samochodem skracając sobie drogę i omijając most Dębnicki - mówi Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.
Niezrealizowane projekty i inwestycje w Krakowie. Zobacz, ja...
Wprowadzenie strefy ograniczonego ruchu spowoduje, że przejazd ulicami św. Idziego i Podzamcze będzie możliwy tylko dla
pojazdów upoważnionych do wjazdu do tej strefy:
- mieszkańców z abonamentem postojowym typu K na sektor A1,
- w godzinach 20-9 i 13-14 wyłącznie dla i na czas wykonywania czynności ładunkowych oraz obsługi technicznej,
- rowerzystów, dorożek konnych, pojazdów korpusu konsularnego, korpusu dyplomatycznego, komunikacji miejskiej, taksówek, poczty,
- służb specjalnych, służb miejskich, oznakowanej pomocy medycznej,
- dojeżdżających na teren posesji, garażu lub wykupionego miejsca zastrzeżonego na ul. Podzamcze, ul. św. Idziego i Zamku Królewskiego na Wawelu,
- dojeżdżających do posesji ul. Grodzka 64,
- zaopatrzenia posesji na ul. św. Gertrudy 26-29,
- z zezwoleniem Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
W urzędzie usłyszeliśmy, że strefa ograniczonego ruchu na ul. św. Idziego i Podzamcze powinna zostać wprowadzona do końca tego roku. O konkretne terminy zapytaliśmy w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa, który odpowiada za ustawienie nowego oznakowania. - Czekamy jeszcze na dokumenty z Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa. Czas realizacji będzie uzależniony od wpływu projektu - wyjaśniają w ZDMK.
- Mam nadzieję, że to początek, by w przyszłości przedyskutować, jak ma wyglądać zagospodarowanie obszaru u stóp Wawelu. Dzięki wprowadzonym zmianom stworzy się bowiem miejsce, gdzie ludzie będą chcieli przebywać - komentuje dyr. Franek.
Przyznaje natomiast, że miasto zrezygnowało z pomysłu budowy linii tramwajowej ulicami św. Idziego, Podzamcze i Straszewskiego. Dyrektor Franek wyjaśnia, że zgody na to nie wyraziła Wojewódzka Rada Ochrony Zabytków.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Organizator orgii w Brukseli poszukiwany przez policję z Wadowic?
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
