https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Postępują prace na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa budowa nowej linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej.
Trwa budowa nowej linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Andrzej Banaś
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Prace prowadzone są na kilku odcinkach, m.in. w rejonie ul. Opolskiej, Pachońskiego, nad Białuchą i Bibiczanką, czy w pobliżu ul. Siewnej. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postępy robót związanych z tą inwestycją.

Nad Białuchą prowadzona jest budowa mostu, nad Bibiczanką trwa budowa przepustu. Przy rondzie Siewna, Mackiewicza, Pachońskiego trwają prace w miejscu gdzie ulica Pachońskiego będzie przesunięta lekko na północ

- informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Tak ma się prezentować Krakowskie Centrum Muzyki w Cichym Kąciku.

Kraków. Miasto konsultowało budowę Centrum Muzyki w Cichym K...

Przypomnijmy, że linia tramwajowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona.

Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic: Pachońskiego, Siewnej i Bociana. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Zgodnie z kontraktem wykonawca ma 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
eu

Fajnie, że rozwijają połączenia.

https://www.eu-transport.pl/transport-ciezarowy/

v
vinci

Tyle wrzucacie powtarzających się zdjęć,a nie można wrzucić mapki z poglądowym przebiegiem tej trasy?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska