FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

W magistracie wyjaśniają, że Ministerstwo Infrastruktury zajęło ostateczne stanowisko odnośnie przebiegu Kanału Krakowskiego dopiero w piśmie z dnia 15 listopada 2021 r. i w związku z tym zaszła konieczność rozszerzenia zakresu prac, co będzie się jednak wiązać z dodatkowymi wydatkami.
- Przygotowana została koncepcja tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej z czterema wariantami dla tych dróg. Dokument miał zostać poddany konsultacjom społecznym. W związku ze stanowiskiem Ministerstwa Infrastruktury dotyczącym uwzględnienia Kanału Krakowskiego opracowanie musi zostać rozszerzone. Konsultacje zamiast w czerwcu planowane są obecnie w terminie po wakacjach. Dodatkowe prace pozwolą na przedstawienie w sumie sześciu wariantów tras, a więc z dwoma nowymi zawierającymi rezerwę dla Kanału Krakowskiego - wyjaśnia Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Kraków. Trasa Łagiewnicka ma być gotowa za trzy miesiące. Te...
Ta miejska spółka buduje obecnie Trasę Łagiewnicką (od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej; ma powstać do połowy 2022 r.) i przygotowuje budowę dwóch kolejnych tras: Pychowickiej (od ul. Grota-Roweckiego do ul. Księcia Józefa) i Zwierzynieckiej (od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia).
We wrześniu 2020 r. miasto podpisało z konsorcjum firm MP z Krakowa (lider konsorcjum) i Mosty Katowice (partner konsorcjum) umowę - o wartości 9 mln 688 tys. zł - na opracowanie dokumentacji dla tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Nowe drogi zaplanowano jako dwujezdniowe po dwa pasy ruchu.
W minionym roku przedstawiono trzy warianty budowy nowych dróg. Wszystkie zakładały, że Trasa Zwierzyniecka zostanie poprowadzona w tunelu pod wzgórzem bł. Bronisławy, na którym znajduje się Kopiec Kościuszki. Każdy wariant uwzględniał też budowę linii tramwajowej z planowanego węzła w Przegorzałach na Salwator. Różnice były takie, że dwa warianty obejmowały poprowadzenie Trasy Pychowickiej mostem nad Wisłą. W obu przypadkach zaplanowano też linię tramwajową wzdłuż Trasy Pychowickiej, a w jednym również wzdłuż Trasy Zwierzynieckiej. Powstał też czwarty wariant, w którym wzięto pod uwagę poprowadzenie drogi dla aut pod Wisłą, a linii tramwajowej nad rzeką na estakadzie.
Dotychczasowe propozycje kolidowały jednak z budową kanału ulgi (planowany od ponad wieku), który miałby chronić miasto przed powodzią, zaplanowano go jako odnogę Wisły omijającą zabytkowe centrum, po jego budowie Dębniki stałyby się wyspą.
Plany związane z kanałem władze Krakowa traktowały w ostatnich latach bardziej jako fikcję. Ministerstwo Infrastruktury uznało jednak, że kanał może być jednym z elementów rozwoju żeglugi śródlądowej. Stąd konieczność stworzenia nowych wariantów tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Jeden z nich zakładałby, że droga dla samochodów oraz linia tramwajowa będzie przebiegać na estakadach nad kanałem i Wisłą. Drugi dotyczyłby poprowadzenia drogi dla aut tunelami, a linii tramwajowej - estakadami.
W krakowskim magistracie wstępnie szacowano, że nowe trasy Pychowicka i Zwierzyniecka mogłyby powstać ok. 2030 r.
Obecne opóźnienia w przygotowaniu budowy tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej (wraz z tunelem pod wzgórzem bł. Bronisławy) nie są pierwszymi w przypadku tych inwestycji. Kilka lat temu tym zadaniem zajmował się zarząd dróg, który doprowadził do powstania koncepcji tras i w 2015 r. prowadził konsultacje z mieszkańcami w sprawie ich budowy. Skończyło się jednak na rozwiązaniu umowy z projektantem. Stało się tak, bowiem władze miasta uznały, że potrzebne są konsultacje w szerszym zakresie.
- Blok jak zamek w Krakowie! "Najoryginalniejszy" w mieście! Kto jeszcze nie widział?
- Bierzemy je na potęgę! Oto efekty uboczne popularnych leków bez recepty.
- Zatopione Skawce. Wieś na dnie Jeziora Mucharskiego
- Te znaki zodiaku to najlepsze żony
- Z aptek zniknęło kilkanaście popularnych leków. Wycofał je GIF
- "Perły Śródmieścia" usunięte. To kolejna akcja krakowskiej straży miejskiej