https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Powstały cztery warianty linii tramwajowej do osiedla Rżąka

Piotr Tymczak
Skrzyżowanie ul. Wielicka i Teligi.
Skrzyżowanie ul. Wielicka i Teligi. Andrzej Banaś
W ramach opracowania na zlecenie miasta koncepcji linii tramwajowej ze skrzyżowania ul. Wielickiej, Teligi i Kostaneckiego do osiedla Rżąka powstały cztery warianty przebiegu nowego połączenia.

FLESZ - Piotr Czopek o bezpieczeństwie energetycznym

od 16 lat

Na zlecenie urzędu miasta powstała koncepcja nowej trasy tramwajowej między ul. Wielicką a osiedlem Rżąka. W ramach zadania planowana jest też budowa pętli tramwajowej, parkingu park&ride oraz określenie możliwości technicznych przekroczenia linią tramwajową autostrady A4 w kierunku południowym.

Trwają prace wyburzeniowe na terenie po parkingu przy ul. Karmelickiej, na którym ma powstać nowy miejski park.

Kraków. Przygotowują teren pod park przy ulicy Karmelickiej [ZDJĘCIA]

Wszystkie warianty zakładają początek linii tramwajowej przy ul. Wielickiej - na istniejącym torowisku w rejonie przystanku "Prokocim Szpital".

Przebiegi planowanej linii tramwajowej w wariantach W1 i W2 pokrywają się. W wariancie W1 zaproponowano torowisko typu zielonego, a w wariancie W2 zaprojektowano pasy tramwajowo-autobusowe. W obu tych wariantach zaplanowano przejście nad autostradą A4. Pętlę tramwajową zlokalizowano między ul. Czerwiakowskiego a ul. Wielicką przy os. Rżąka.

Wariant W3 pokrywa się z wariantami W1 i W2 na długości ok. 900 metrów, a następnie linia została na planach wyprowadzona z jezdni i poprowadzona między ul. Orwid i Jerzmanowskiego w kierunku południowym. W tym wariancie zakończenie trasy wyznaczono między Zielonym Pierścieniem Podgórza a Szpitalem Uniwersyteckim.

W wariantach W1, W2 i W3 parking park&ride zaplanowano na wysokości ul. Jerzmanowskiego po południowej stronie ul. Wielickiej.

W wariancie W4 linię tramwajową zaprojektowano poza jezdnią po północnej stronie ul. Wielickiej, a następnie wzdłuż ul. Kaimskiej i po południowej stronie ul. Mała Góra. Za skrzyżowaniem z ul. Aleksandry trasa ma zmienić bieg w kierunku południowym - w stronę Wieliczki. Za autostradą zaplanowano parking park&ride wraz z pętlą.

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska