FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

Do projektu uchwały dotyczącego referendum w sprawie igrzysk poprawkę z dodatkowymi pytaniami złożyli radni z klubu Koalicji Obywatelskiej: Artur Buszek, Małgorzata Jantos i Michał Starobrat.
Zaproponowali, by w referendum oprócz pytania o to, czy krakowianie chcą organizacji igrzysk europejskich w 2023 r. znalazły się także pytania:
- Czy jest Pani/Pan za zwiększeniem priorytetu ekologicznego transportu w polityce transportowej miasta?
- Czy jest Pani/Pan za tym, aby komunikacja zbiorowa była tańsza kosztem komfortu i częstotliwości transportu?
- Czy jest Pani/Pan za tym, aby miasto zwiększało zadłużenie, aby zrealizować Trasę Zwierzyniecką i Trasę Pychowicką?

Kraków. Alarm w sprawie igrzysk europejskich pod Wawelem. Wi...
Pierwsze z dodatkowych pytań odnosiłoby się więc do ostatnich działań urzędników, którzy w centrum wprowadzali rozwiązania służące rowerzystom (np. na rondzie Grunwaldzkim czy ul. Grzegórzeckiej) kosztem ruchu samochodowego.
Druga z propozycji dotyczy cen za bilety na przejazdy tramwajami i autobusami.
W przypadku tras Zwierzynieckiej (od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia z tunelem pod wzgórzem bł. Bronisławy) i Pychowickiej (od końca Trasy Łagiewnickiej do ul. Księcia Józefa) we wrześniu 2020 r. gminna spółka Trasa Łagiewnicka podpisała z konsorcjum firm MP z Krakowa (lider konsorcjum) i Mosty Katowice (partner konsorcjum) umowę - o wartości 9 mln 688 tys. zł - na opracowanie dokumentacji projektowej (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu).
Plan jest taki, że we wrześniu 2021 r. rozpoczęłyby się konsultacje w sprawie budowy tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Teoretycznie nowe trasy mogłyby powstać ok. 2030 r. Wstępnie szacowano, że koszt tych inwestycji wyniesie ok. 2,6 mld zł.
W głosowaniu większość radnych poprawkę odrzuciło. Chwilę później podobny los spotkał projekt uchwały radnych z klubu "Kraków dla Mieszkańców", dotyczący referendum w sprawie organizacji w Krakowie igrzysk europejskich w 2023 r.