https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Proponują referendum w sprawie cen biletów MPK i budowy tras Zwierzynieckiej oraz Pychowickiej

Piotr Tymczak
Grupa radnych złożyła poprawkę, by do projektu uchwały w sprawie igrzysk europejskich w 2023 r. dopisać trzy pytania, tak by mieszkańcy mogli się wypowiedzieć, czy chcą tańszej komunikacji zbiorowej kosztem komfortu, czy są za zwiększeniem priorytetu dla ekologicznego transportu i jakie mają stanowisko w sprawie budowy tras trzeciej obwodnicy: Zwierzynieckiej i Pychowickiej.

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

od 16 lat

Do projektu uchwały dotyczącego referendum w sprawie igrzysk poprawkę z dodatkowymi pytaniami złożyli radni z klubu Koalicji Obywatelskiej: Artur Buszek, Małgorzata Jantos i Michał Starobrat.

Zaproponowali, by w referendum oprócz pytania o to, czy krakowianie chcą organizacji igrzysk europejskich w 2023 r. znalazły się także pytania:

  • Czy jest Pani/Pan za zwiększeniem priorytetu ekologicznego transportu w polityce transportowej miasta?
  • Czy jest Pani/Pan za tym, aby komunikacja zbiorowa była tańsza kosztem komfortu i częstotliwości transportu?
  • Czy jest Pani/Pan za tym, aby miasto zwiększało zadłużenie, aby zrealizować Trasę Zwierzyniecką i Trasę Pychowicką?

Kraków. Alarm w sprawie igrzysk europejskich pod Wawelem. Wi...

Pierwsze z dodatkowych pytań odnosiłoby się więc do ostatnich działań urzędników, którzy w centrum wprowadzali rozwiązania służące rowerzystom (np. na rondzie Grunwaldzkim czy ul. Grzegórzeckiej) kosztem ruchu samochodowego.

Druga z propozycji dotyczy cen za bilety na przejazdy tramwajami i autobusami.

W przypadku tras Zwierzynieckiej (od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia z tunelem pod wzgórzem bł. Bronisławy) i Pychowickiej (od końca Trasy Łagiewnickiej do ul. Księcia Józefa) we wrześniu 2020 r. gminna spółka Trasa Łagiewnicka podpisała z konsorcjum firm MP z Krakowa (lider konsorcjum) i Mosty Katowice (partner konsorcjum) umowę - o wartości 9 mln 688 tys. zł - na opracowanie dokumentacji projektowej (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu).

Plan jest taki, że we wrześniu 2021 r. rozpoczęłyby się konsultacje w sprawie budowy tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Teoretycznie nowe trasy mogłyby powstać ok. 2030 r. Wstępnie szacowano, że koszt tych inwestycji wyniesie ok. 2,6 mld zł.

W głosowaniu większość radnych poprawkę odrzuciło. Chwilę później podobny los spotkał projekt uchwały radnych z klubu "Kraków dla Mieszkańców", dotyczący referendum w sprawie organizacji w Krakowie igrzysk europejskich w 2023 r.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
Szkoda, że ni ma pytania, czy Pan/Pani opowiada się za wprowadzeniem priorytetu dla AUTOBSUÓW komunikacji miejskiej na sygnalizacjach świetlnych. Powinno to być, gdyż na skutek hamowania i ruszania co krok (spowodowanego sygnalizacją) autobusy trwonią olbrzymie ilości paliwa, a im więcej paliwa, tym więcej spalin. To nie tramwaj, lecz autobus powinien mieć wszędzie zielony sygnał, gdyż tramwaj - jako jedyny - hamując zwraca prąd do sieci.
j
jolanta napalona !
Proponuję jeszcze inne pytanie. Czy jesteś za likwidacją całej tzw. Rady UMK, i za pogonieniem tych wszystkich pacantów i pasożytów zwanych radnymi, razem ze sołtysem majchroniem na czele, z powrotem na wiochę ?
s
sd
"Czy jest Pani/Pan za zwiększeniem priorytetu ekologicznego transportu w polityce transportowej miasta?" JASNE - CHODŹMY PIESZO ALBO JESZCZE LEPIEJ NIECH NAS TELEPORTUJĄ W RYDWANACH UNOSZONYCH PRZEZ MAŁE ELFY. Co trzeba zrobić żeby takich ludzi odsunąć od spraw publicznyc?
g
grzeg
"Czy jest Pani/Pan za zwiększeniem priorytetu ekologicznego transportu w polityce transportowej miasta?"

Na rowerach, hulajnogach, wrotkach? A może najlepiej truchtem? Ekologicznie biegamy, czemu nie?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska