Deweloper wybuduje lewoskręt
W związku z inwestycją i przewidzianym zwiększeniem ruchu samochodów inwestor, w porozumieniu z miastem, zobowiązał się do budowy lewoskrętu na Alejach Trzech Wieszczów właśnie w Mazowiecką.
W ubiegłym roku pisaliśmy, że zgodnie z planem miejscowego zagospodarowania przestrzennego dla obszaru "Mazowiecka" mieszkańców tej spokojnej dotąd ulicy czekają spore zmiany. Zniknąć mają dwa biurowce z okolica ronda Żołnierzy Wyklętych: dawny Energoprojekt (ul. Mazowiecka 21) oraz KPRI (ul. Mazowiecka 25). W ich miejsce planowane są budynki mieszkalne lub hotelowe znacznie większe gabarytowo niż dawne biurowce.
Obawy związane z zabudową dzielnicy
Zmiana charakteru dzielnicy to jedno, komunikacyjna niewydolność tego obszaru, to druga kwestia. Już dziś przemieszczanie się ulicą Wrocławską, gdzie w ostatnich latach powstało ogromne osiedle 5 Dzielnica jest koszmarem. A lada chwila w tym rejonie do ruchu włączą się mieszkańcy osiedla powstającego na miejscu dawnej fabryki Telkom-Telos pomiędzy ulicami Cieszyńską a Lubelską. Dwa biurowce przy rondzie Żołnierzy Wyklętych mają już „wuzetki” na wyburzenie, w ich miejsce staną dużo większe kubaturowo budynki. Rondo to centralna arteria dzielnicy, tędy wyjeżdża się z ulic Mazowieckiej, Świętokrzyskiej, Lubelskiej, Cieszyńskiej i Sienkiewicza, jest ono połączeniem ul. Wrocławskiej z Alejami Trzech Wieszczów i aleją Kijowską - przez włączenie dodatkowych aut mieszkańców tak dużych budynków zostanie całkowicie zatkany.
Wniosek o konsultacje
Plany dewelopera dotyczące budowy lewoskrętu z al. Juliusza Słowackiego w ul. Mazowiecką zaniepokoiły mieszkańców tego rejonu. Złożyli oni wniosek o konsultacje w sprawie przyszłości al. Słowackiego i okolicy. Na spotkaniu w krakowskim magistracie z zastępcą prezydenta Łukaszem Sękiem inicjatorzy wniosku podkreślili, iż miasto ponad głowami mieszkańców decyduje o zmianach na tej ważnej arterii Krakowa. Jako przykład podali właśnie projekt lewoskrętu w ul. Mazowiecką.
Wiceprezydent Łukasz Sęk twierdzi, że konsultacje w sprawie całej alei można zorganizować dopiero po wybudowaniu trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej, bo wtedy będzie widomo, jak domknięcie ringu trzeciej obwodnicy Krakowa wpłynie na przejezdność al. Słowackiego. Ze strony miasta padła jednak propozycja pewnej współpracy z mieszkańcami na wcześniejszym etapie.
"W maju zaczynamy proces rozmów"
Wiceprezydent zaproponował, aby w tej sprawie zorganizować formę współpracy miasta z radą dzielnicy Krowodrza i mieszkańcami w formie zbliżonej do konsultacji.
- Do końca kwietnia przygotujemy materiał z inwestycji, które mają miejsce w okolicy alei i planowanych zmian w komunikacji. Jeśli są ze strony dzielnicy i mieszkańców uwagi, propozycje lub sugestie, to też prosimy o spisanie ich i przekazanie nam. W maju zaczynamy proces rozmowy na temat przyszłości alei Słowackiego. Spotkania mogą być w terenach, mogą odbywać się również warsztaty. To będzie wstęp do późniejszych konsultacji - mówił Łukasz Sęk.
